روش های افزایش بازدید وب سایت چیست؟

روش های افزایش بازدید وب سایت چیست؟

به نام خدا

بدون شک افزایش بازدید هدف هیچ کس نیست، بلکه افزایش فروش یا تبدیل بازدیدکننده‌های بیشتر به مشتری هدف نهایی مدیران وب سایت‌ها است بنابراین افزایش بازدید وسیله‌ای محسوب می‌شود برای رسیدن به هدف.

مسلماً برای فروش بیشتر باید بازدید را افزایش داد (فروش فقط یک مثال است ممکن است اهداف دیگری داشته باشید) و برای افزایش بازدید راه و روش‌های زیادی وجود دارد که من آن‌ها را به دو بخش تقسیم‌بندی می‌کنم، یک: افزایش بازدید از روش‌های غیر اصولی (تقلب)، دو: افزایش بازدید از روش‌های اصولی و صحیح.

در ادامه هر یک را به طور مختصر شرح خواهیم داد و با روش‌های صحیح افزایش بازدید آشنا خواهید شد.

روش‌های  افزایش بازدید غیر اصولی:

در این روش مدیر وب سایت یا کسی که وظیفه افزایش بازدید برای او را به عهده دارد با کمک روش‌هایی از جمله: ارسال ترافیک مصنوعی به سایت، یا استفاده از روش‌های تقلبی برای دور زدن گوگل جهت افزایش رتبه و در پی آن افزایش بازدید از طریق گوگل، سعی در افزایش بازدید وب سایت می‌کند. چنین روش‌هایی در ابتدا ممکن است کمی نتیجه بدهد ولی قطعاً پس از گذشت چند مدت وب سایت کلاً یا از نتایج گوگل حذف می‌شود و یا بازدیدش به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

روش‌های دیگری نیز وجود دارد مثلاً قرار دادن تبلیغات به صورت Popup در سایت‌های پربازدید که کاربر به طور ناخواسته وارد سایت شما شود و آمار بازدید بالا برود. این روش را نیز من غیر اصولی و تقلب کاری محسوب می‌کنم (چون کاربر ناخواسته و ندانسته وارد سایت شما می‌شود)

روش های اصولی افزایش بازدید

روش‌های اصولی افزایش بازدید:

روش‌های صحیح همیشه به زمان، صبر و حوصله و گاهی اوقات هزینهٔ بیشتری نیاز دارند اما بازدهی و نتیجه بخش بودن این روش‌ها بسیار بالا است.

برخی از این روش‌ها شامل هزینه هستند مانند تبلیغات کلیکی و یا قرار دادن تبلیغ در سایت‌های پر بازدید.

روش‌های رایگان

مطالب باکیفیت در وب سایتتان قرار دهید: اگر مطالبی که می‌نویسید به درد بخور باشد، از جایی کپی نشده باشد و خواندن آن برای کاربر سخت نباشد موجب جذب بازدیدکنندگان بیشتری خواهد شد و حتی ممکن است آن‌ها آدرس وب سایت شما را در وبلاگ یا سایت خودشان قرار دهند یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند که موجب افزایش رتبه شما در گوگل خواهد گردید.

مطالب سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی معروف مانند فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکداین، تلگرام، اینستاگرام و ... به اشتراک بگذارید.

در شبکه‌های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشید تا کاربران بیشتری روی اشتراک گذاری‌های شما کلیک کنند.

لینک شبکه‌های اجتماعی را در وب سایتتان قرار دهید.

در وب سایت‌های پربازدید و معروف نظر ارسال کنید.

در وب سایت‌های معروفی که اجازه می‌دهند به عنوان نویسنده در آنجا فعالیت کنید عضو شوید و مطالبی باکیفیتی را با نام و برند یا وب سایت خودتان منتشر کنید.(پست مهمان)

ویدئو و پادکست‌های تخصصی در زمینه کاریتان بسازید و منتشر کنید.

کتاب الکترونیکی با محتوای باکیفیت بسازید و در اینترنت منتشر کنید.

خبرنامه ایمیلی: با روش‌های مخصوص به خود سعی کنید ایمیل بازدید کنندگان را دریافت کنید و هر از چند گاهی مطالب جدید منتشرشده در وب سایت را برایشان از طریق ایمیل ارسال کنید (احتمالاً نیاز به پنل ارسال ایمیل انبوه خواهید داشت)

در وب سایت خود در صورت امکان بخش قرعه کشی و اهدای جوایز قرار دهید.

با توجه به نوع وب سایتتان سعی کنید چیزهایی که باعث سرگرمی و ماندگاری بیشتر کاربران در سایت می‌شود را هنگام طراحی وب سایت در نظر بگیرید مثلاً قسمتی برای بازی‌های فلش.

هنگام نوشتن مطلب، لیست‌هایی از مواردی که میدانید مورد نیاز بازدیدکنندگان هستند را تهیه کنید مثلاً اگر سایت شما درباره آشپزی است می‌توانید لیست‌هایی شبیه به: 10 غذای برتر دنیا، 10 نوع غذایی که احتیاج به پختن ندارد، 50 نوع غذای اصیل ایرانی، 20 نوع غذای مناسب برای سلامتی، 15 نوع غذا مناسب برای نوجوانان و غیره را در سایتتان منتشر کنید.
این نوع لیست‌ها باعث می‌گردد که لینک مطلب شما به عنوان یک مرجع در همه جای اینترنت پخش شود و یا حتی کاربرانی که قبلاً به سایت شما مراجعه کرده‌اند برای خواندن لیست باز هم مراجعه کنند.

در هنگام انتشار مطالب فقط به متن خالص اکتفا نکنید و سعی کنید برخی از مطالبتان فقط متن نباشد بلکه ویدئو، تصویر یا پادکست هم می‌تواند باشد. این نوع صفحات برای ایجاد تنوع در وب سایت بسیار مفید است.

در وب سایت خود یک بخش پرسش و پاسخ در زمینه تخصصی خودتان ایجاد کنید و به طور منظم به سؤال‌های کاربران پاسخ دهید.

به همه نظرات کاربران که در سایت شما ارسال کرده‌اند به درستی پاسخ دهید.

در تالارهای گفتگو عضو شوید و به پرسش‌های تخصصی کاربران پاسخ دهید. البته لینک وب سایت شما می‌بایست در پاسخ‌های شما به نحوی درج شود مثلاً به کاربر بگویید برای کسب اطلاعات بیشتر به لینکی که قرار داده‌اید مراجعه کند.

در وب سایت‌های پرسش و پاسخِ معروف نیز فعالیت داشته باشید.

مطالب خاص و چالش برانگیز منتشر کنید.

برای جذب بازدید کنندگان می‌توانید در وب سایتتان با توجه به زمینه فعالیت آن به کاربران عضو شده نسبت به یک سری فعالیت‌های خاصی که در سایت شما انجام می‌دهند امتیاز بدهید و به حد معینی که رسیدند یک قابلیت خاص یا یک جایزه را به آن‌ها پاداش دهید.

یک صفحه نظر سنجی ایجاد کنید و از کاربرانتان بخواهید نسبت به مشکلات و کم‌وکاستی‌های سایت نظرهایشان را بیان کنند و همچنین نقاط قوت سایت را نیز بیان کنند تا بیشتر روی آن‌ها کار کنید. به عبارتی از کاربران بپرسید از چه چیز سایت خوششان آمده و چه چیزی نه؟

روش‌های غیر رایگان:

یک متخصص سئو استخدام کنید یا این فرایند را به یک شرکت معتبر سئو بسپارید.

تبلیغات در وب سایت‌های معروف و پر بازدید یا رسانه‌های سرا سری و محلی.

برند سازی: برند سازی یکی از بهترین روش‌های افزایش بازدید برای وب سایت است اما هزینه بسیار بالا و بسیار بیشتری از استخدام متخصص سئو دارد.
برند سازی را در مطلبی جداگانه توضیح خواهیم داد.

نتیجه‌گیری:

موارد مطرح‌شده از روی تجربه برای ما به اثبات رسیده است همچنین در این که روش‌های اصولی هر چند زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن نیاز دارد اما بازدهی و نتیجه بخش بودن آن بسیار بیشتر است هیچ شکی نیست.
پیروز و سربلند باشید.

 

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید