جستجوی صوتی چگونه آینده ی سئو را تحت تاثیر قرار می دهد؟

جستجوی صوتی چگونه آینده ی سئو را تحت تاثیر قرار می دهد؟

با پیشرفت روز افزون تکنولوزی های پشت صحنه ی جست و جوی صوتی (نظیر سیری، کرتانا و دستیار صوتی سامسونگ) استفاده از این شیوه ی جستجو روز به روز فراگیر تر و البته قابل اطمینان تر می شود.

از این رو کارشناسان وب در حال یافتن راهی برای هماهنگ سازی استراتژی های سئو با فرایند جستجو های صوتی می باشند.

روش تایپی به مرور جای خود را به جست و جوی صوتی می دهد، بنابراین هماهنگ سازی سیاست های سئو با فرایند جستجوی صوتی امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

در این نوشتار قصد داریم روش های بهینه سازی وب سایت ها را برای فرایند جستجوی صوتی بررسی کنیم.

سئو در جست و جوی صوتی

 

1- استفاده از الگوی کلامی در کوئری ها و عبارات کلیدی طولانی

کاربران با سبک نوشتاری خود سخن نمی گویند، به خصوص زمانی که قصد جستجوی چیزی را به طور آنلاین داشته باشند.

در فرایند جستجوی تایپی اغلب تلاش می شود که عبارت مورد جست و جو را در کوتاه ترین حالت ممکن نوشت.

به عنوان مثال: "آب و هوا شیراز"

اما زمانی که پای جستجوی صوتی به میان بیاید به طور معمول کاربر تلاشی برای کوتاه کردن عبارت ندارد (چراکه طبیعتاً بیان عبارت بسیار راحت تر از تایپ آن است و خواندن عبارت کامل برای کاربر مشکل نیست)

به عنوان مثال این جمله را به جای عبارت قبلی خواهد گفت: "آب و هوای امروز شیراز چگونه است؟"

بنابراین سئو با الگوهای سخن وری عامیانه ی مردم گره می خورد و لازم است که از این پس عبارات محاوره ای شکل و عبارات طولانی تر را نیز در دایره ی عبارات کلیدی در نظر گرفت.

سئو در سرچ صوتی گوگل

 

2- جعبه ی جستجو

یکی از روش هایی که احتمالاً می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد تمرکز بر روی جعبه ی جستجو است.

جعبه ی جستجو بخشی است که به طور مجزا در بالای لیست نتایج جستجو نمایش داده می شود و به طور مستقیم به عبارت مورد جستجو (کوئری) پاسخ می دهد.

برای ظاهر شدن در جعبه ی جستجو نیاز به فرایند پیچیده ای نیست. تنها کافی است اقدامات زیر صورت گیرند:

عباراتی که اغلب توسط کاربران جستجو می شوند و با حوزه ی فعالیت سایت مرتبط اند را بیابید.

سپس در میان صفحات سایتتان، آنهایی که می تواند در لیست نتایج این کوئری (عبارت جستجو شده) قرار بگیرد و امتیاز بالایی را نیز کسب کند، مشخص کنید.

کوئری مربوطه را در تگ ها و یا هدر صفحه ی مربوطه قرار دهید.

زیر هدر، پاراگرافی که بتواند پاسخ مناسبی به کوئری مذکور دهد را تدوین کنید.

3- بهینه سازی نسخه ی موبایل سایت

بهینه سازی سرچ صوتی

از آن جا که جستجوی کوئری ها به طور صوتی، اغلب توسط گوشی های هوشمند صورت می گیرد، طراحی و فرم سایت در گوشی های هوشمند حتی بیشتر از قبل اهمیت پیدا می کند.

بنابراین از طراحی واکنش گرا استفاده کنید.

واکنش گرا بودن سایت علاوه بر اینکه می تواند تجربه ی کاربری کاربرانی که از طریق جستجوی صوتی وارد سایت می شوند را بهبود بخشد، بلکه به دلیل توجه و اختصاص رتبه ی بالاتر به سایت های واکنش گرا توسط گوگل، رنکینگ سایت بهبود می یابد.

4- سرعت بارگذاری سایت

آیا می دانستید که 40 درصد از کاربران تنها 3 ثانیه برای بارگذاری سایت منتظر می مانند و پس از این زمان اگر سایت نمایش داده نشده باشد بدون وقفه از آن خارج می شوند؟

درباره افزایش سرعت سایت قبلا بسیار صحبت شده و بهتر است این فرایند را یک طراح حرفه ای برای شما انجام دهد.

5- از سایز فونت به اندازه ی کافی بزرگ استفاده کنید. (حتی بزرگ تر از اندازه معمول!)

بزرگ بودن سایز فونت می تواند به راحت تر خوانده شدن مطالب سایت کمک کند.

به این نکته توجه کنید که کاربرانی که از سرچ صوتی استفاده می کنند حوصله ی مطالعه ی متون پیچیده و یا نوشته های  با فونت ریز را ندارند!

6- صفحه ی پرسش و پاسخ داشته باشید!

صفحات پرسش و پاسخ می توانند یافتن کوئری های جستجو شده به زبان عامیانه ی مردم را آسان تر کنند.

7- اعتبار صفحه (authority)

اعتبار صفحه نقش مهمی در به دست آوردن جایگاه مناسب در لیست نتایج جستجو ایفا می کنند.

از این رو بک لینک های معتبر به وب سایت، می تواند به نمایش آن در جعبه ی جستجو کمک کند.

پی نوشت: تغییر زبان جست و جوی صوتی

 اغلب کاربران تصور می کنند که جستجوی صوتی تنها به زبان انگلیسی امکان پذیر است. حال آن که این چنین نیست!

زبان پیش فرض اَپ گوگل برای جستجوی صوتی زبان انگلیسی می باشد، اما می توان در کنار زبان انگلیسی چند زبان دیگر را نیز برای جستجوی صوتی انتخاب کرد و سرچ ها را با زبان های دیگر نیز انجام داد.

برای جست و جوی صوتی به زبان فارسی کافی است وارد اَپ سرچ صوتی گوگل شوید. سپس بر روی آیکون منو کلیک کنید:

چگونه زبان جست و جوی صوتی را تغییر دهیم

در میان گزینه ها Voice را انتخاب کنید:

تغییر زبان سرچ صوتی گوگل

از میان زبان ها، زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید:

فارسی کردن جست و جوی صوتی گوگل

حال می توانید وارد بخش جستجوی صوتی گوگل شوید و کوئری مورد نظر خود را با زبان فارسی بیان کرده و  جستجو کنید.

 

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید