ایده های کسب و کار اینترنتی (قسمت اول)

ایده های کسب و کار اینترنتی (قسمت اول)

داشتن ایده پولساز کسب و کار اینترنتی مخصوصا اگر بکر باشند می‌تواند نقطه شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد.

آغاز کسب و کار اینترنتی در مقایسه با سرمایه‌گذاری در شرکتی که وجود فیزیکی یا دفتری در مرکز شهر دارد از ریسک بسیار کم ‌تری برخوردار است. از آن ‌جایی ‌که کسب و کارتان مبنایی اینترنتی دارد، شما می‌توانید به مشتریان بالقوه‌ی بیشتری دست پیدا کنید و به ‌صورت مجازی در هر کجا که بخواهید فعالیت کنید. با برخی مهارت‌های ارتباطی و چندین وب‌سایت اصلی همراه با کمی دانش حفظ و نگهداری، تقریبا همه‌ی ما می‌توانیم یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم و آن را به پیش ببریم و تنها در چند روز آن‌ را راه بیاندازیم.

در ادامه برخی از ایده هایی که به نتیجه رسیدنشان به اثبات رسیده است را بررسی خواهیم کرد.

 1- واسطه اینترنتی بودن می تواند یک ایده پولساز کسب و کار اینترنتی باشد

یکی از روش‌های حیاتی برای کسب درآمد اینترنتی این است که واسطه شوید. یک واسطه لزوماً کسی‌است که به‌ ازای فروش محصولات برای یک شرکت دیگر، حق‌العمل (کمیسیون)‌ دریافت می‌کند، چه در وب سایت  خودشان آن محصول را به فروش برسانند یا این کار را از طریق کانال‌های دیگری مانند وب سایت های مشابه eBay ‌ انجام دهند. بهترین بخش این است که نیازی نیست خودتان محصولی تولید کنید، فقط محصولات دیگران را بفروشید.

به‌عنوان مثال، واسطه‌های آمازون می‌توانند پول هنگفتی از حق‌العمل بدست بیاورند، البته اگر با جدیت اگر روی آن کار کنند. به ‌راحتی به عنوان یک شعبه‌ی فروش محصولات شرکت ثبت‌نام کنید و از لینک ارجاع مخصوصتان استفاده کنید، که می‌توانید برای هر محصول فروخته ‌شده بدون این که قدم از قدم بردارید حق‌العمل بگیرید. هم‌چنین، شبکه‌ های رابطه ‌ای مانند shareasale یا کلیک بانک طیف گسترده‌ای از محصولات را برای ارائه دارند. برخی از این موضوعات رقابتی مانند سلامت و شرط ‌بندی می‌تواند یک نفر را میلیونر کند. یک واسطه‌ی اینترنتی بودن، می‌تواند روش عالی برای خلق یک درآمد جانبی برای شما و خانواده‌ تان باشد.

 ایده های کسب و کار اینترنتی

2- برند خودتان را بفروشید

برندسازی یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی است که به راحتی جواب می دهد. اگر استعداد خلق تصاویر منحصر به ‌فرد دارید، نیازی نیست به خاطر ابتکاراتتان جنجال به پا کنید. اگر می‌توان به سادگی حاصل دستتان را بر یک محصول چاپ کرد، پس می‌توانید پول ‌سازی کنید. طرح‌هایتان را در طیف گسترده‌ای از وب ‌سایت‌ها مانند کافه‌ پرس بارگذاری کنید. اگر کسی از آنها خوشش بیاید، ‌آن شرکت آنها را چاپ می‌کند و محصول را تحویل می‌دهد. می‌توانید طرح‌های منحصر به ‌فردی برای تقویم‌ها، کتاب‌ها، تی‌شرت‌ها، کیف‌ها، کلاه‌ها، کارت‌های خوش‌آمدگویی، یا پوسترها خلق کنید و برای فروش هر کدام از آنها حق‌العمل دریافت کنید. برخی از این سایت‌ها عبارت هستند از Zazzle، Teespring و Lulu

3- ساخت برنامه‌های کاربردی

از آنجایی ‌که تلفن‌های هوشمند همه‌جا هستند، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی جدی و خلاقانه بیش از پیش به محبوبیت رسیده‌‌است. بین بازار آندروید گوگل و بازار آی ‌فون اپل، مردم هر روزه از ابزارهای بی‌شماری استفاده می‌کنند و بیشتر آنها چپ و راست در حال فروش هستند. زمان گذاشتن برای ایجاد و فروش یک برنامه‌ی تلفن هوشمند ممکن است ارزش زمانتان را داشته باشد زیرا روشی بسیار پرمنفعت برای پول‌سازی اینترنتی است. بهایِ ساخت واقعیِ برنامه‌های کاربردی تقریبا ناچیز است و هیچ‌ گونه بهای ارسال یا انبار ندارد، این امر حاشیه‌ی سود کلی را گسترش می‌دهد. برنامه‌های کاربردی که به‌خوبی کار می‌کنند می‌توانند ماهانه برای خالقشان، هزاران دلار عایدی تبلیغاتی داشته باشند، این امر آنها را به یکی دیگر از راهکارهای درآمد جانبی عالی تبدیل می‌کند.

4- خرید و فروش دامنه

آدم‌های زیادی از خرید و فروش دامنه به کسب درآمد اینترنتی می‌پردازند زیرا زمان و سرمایه ‌ی کمی لازم دارد. شما می‌توانید به قیمت مصوب یا حتی بسیار ارزان ‌تر یک دامنه خریداری کنید، و دوباره آن را به قیمتی بیش‌تر بفروشید. ولی، همیشه خوب است ابتدا در سایت‌هایی مانند afternic.com، Sedo.co.uk  یا دیگر وب ‌سایت‌های حراج دامنه، ایده‌ی خوبی از آنچه در اسامی دامنه‌ها مورد قبول است، بد ست بیاورید. یک راه ایده‌ آل برای یافتن نام‌های واقعا درست این است که فهرست‌های به نتیجه رسیده ‌ای را بررسی کنید که نام‌های زیادی را پیشنهاد می‌دهند که منقضی شده‌اند و دوباره به بازار خرید و فروش وارد شده‌اند.

 

ایده های کسب و کار اینترنتی

5- ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک

داشتن یک فروشگاه آنلاین یکی از بهترین ایده های کسب و کار است. کافی است حیطه فروش خود را مشخص نموده و یک وب سایت حرفه ای فروشگاه اینترنتی طراحی کنید.

چون دربخش های دیگر وب سایت درباره این موضوع بسیار بحث شده از ذکر مجدد آن ها پرهیز می کنیم و فقط به درج لینکشان بسنده می کنیم:

اصول راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

چرا اکثر فروشگاه های اینترنتی با شکست مواجه می شوند؟

اهمیت پشتیبانی خوب و سریع در طراحی فروشگاه اینترنتی

ماشین پول سازی

چگونه صاحب یک ماشین پول سازی شوم؟

چرا در فروشگاه اینترنتی با این که بازدید بالایی داریم ولی فروش کم است؟

چگونه بازدید کننده های سایت را به منبع درآمد تبدیل کنیم؟

 

ایده های کسب و کار اینترنتی

 

6- مشاوره‌ی رسانه‌های اجتماعی

شرکت‌های بزرگ کسب و کاری می‌توانند به آسانی یک کارمند تمام‌وقت یا نیروی مشابهی را برای هماهنگی امور استخدام کنند تا حساب‌های کاربری توییتر، فیسبوک، و اینستاگرامشان را به پیش ببرد، ولی کسب‌وکارهای کوچک ‌تر اغلب مجبور هستند خودشان مدیریت کسب و کارشان را برای رسانه‌های اجتماعی بدست بگیرند. ولی، از آنجایی‌که بسیاری مسئولیت‌های دیگر هم دارند، بسیاری از اوقات مالکان کسب و کار، بسیار غرق یا مشغول وقت ‌گذاردن بر توسعه‌ی رویکرد رسانه‌های اجتماعی هستند. می توانید به عنوان مشاوری برای رسانه‌های اجتماعی به‌ طور مؤثر، آنها را در مسیر درست و با توجه به تدابیر ایده ‌آل، به‌کار گرفتن برنامه‌ها، و ارسال محتوا با عنایت به مخاطبان هدفتان را هدایت کنید‍. بنابراین با رشد کسب و کارشما نیز رشد خواهید کرد.

این مورد برای نوجوان هایی که ساعت های زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و دانش بالایی درباره آن ها کسب کرده اند بسیار مناسب است. 

7- کارمند حرفه ‌ای مستقل (فریلنسر)

 کار مستقل از طریق اینترنت یک روش عالی برای متخصصین در کسب و کار فردیشان است تا در کل به طیف وسیعی از مشتریان کمک کنند. چندین وب‌ سایت کار مستقل و پروژه محور به کسب و کارهایی که به کمک مضاعف احتیاج دارند اجازه می‌دهند تا پروژه‌هایشان را فهرست کنند. کسب و کارهای کوچک و آدم‌هایی که مستقل کار می‌کنند، طرح‌های اولیه، ایده‌ها یا پیشنهاداتی ارائه می‌کنند که در آنجا خریداران می‌توانند به آسانی آنچه می‌خواهند و نیاز دارند را انتخاب کنند. سایت‌هایی مانند Elance یا ODesk تقریبا همه چیز را تحت پوشش قرار می‌دهند از جمله محتوا نویسی، ایجاد طرح گرافیکی، برنامه‌نویسی و ورود داده‌ها.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید