غیر قابل باور ترین ایده های استارتاپی که سرانجام موفق شدند

غیر قابل باور ترین ایده های استارتاپی که سرانجام موفق شدند

استارتاپ به شرکت های نوپا که هدفشان ساختن کسب و کار بر اساس ایده اصلیشان است گفته می شود. این امکان وجود دارد که یک استارتاپ خوب با یک ایده خوب راه اندازی کنید، اما استارتاپ های عالی معمولا با ایده هایی روی کار آمدند که در ابتدا آنها را مسخره کردند و ایده شان را مضحک خواندند.

حالا از خودتان سوال کنید، اگر یک سرمایه گذار بودید، آیا روی این ایده هایی که در ادامه ذکر شده سرمایه گذاری می کردید؟

لازم به ذکر است که مواردی که ذکر می گردد اکنون از بزرگترین های دنیا محسوب می شوند و مواردی که جلوی اسم هر یک آورده شده ایده های اولیه آن ها در زمان شروع بوده.

Facebook: دنیا هنوز به یک Myspace و Friendster دیگر احتیاج دارد البته با تفاوت چند سال دیرتر. ما فقط آنرا برای یک تعداد دانشجوی درس خوان دانشگاه هاروارد درست می کنیم، افراد غیر اجتماعی و هر فرد دیگری از آن پس خواستار عضو شدن در آن خواهد شد چون دانشجو های دانشگاه هاروارد باحال هستند.

Dropbox: ما یک سایت اشتراک گذاری فایل درست می کنیم البته بازار آن اشباع شده است و توسط کمپانی های بزرگی مانند مایکروسافت پشتیبانی می شوند اما هیچکس از آنها استفاده نمی کند. سایت ما فقط یک کار انجام می دهد و آنرا هم خوب انجام می دهد سپس شما تمام دوستانتان را نیز تشویق می کنید از این سایت استفاده کنند.

Amazon: ما به صورت آنلاین کتاب می فروشیم. البته با توجه به اینکه کاربران هنوز می ترسند از کارت اعتباریشان بر روی اینترنت استفاده کنند. هزینه حمل کتاب ها هم به عهده مشتری خواهد بود. اما آنها برای آسودگی عمل خرید این هزینه را خواهند پرداخت حتی اگر هفته ها برای رسیدن کتاب به دستشان صبر کنند. 

Virgin Atlantic: شرکت های هواپیمایی خیلی باحال هستند. یکی هم ما می خواهیم داشته باشیم، ما با ویدیوهای باحال فرق خودمون رو با شرکت های خسته کننده دیگر اعلام می کنیم. 

Mint: همه ی اطلاعات بانکی، مالی و اعتباریتان را به ما بدهید، ما آنها را با فونت خیلی شیک به شما بر میگردانیم. تنها به خاطر اینکه احساس ثروتمند بودن بکنید.

:Palantirما یک نرم افزار آنالیز محرمانه خواهیم ساخت، شرکت ما در کالیفرنیا خواهد بود، یک سری دانشجوی برق استخدام می کنیم و یک تجارت عظیم با منطقه کلمبیا، در رابطه با اطلاعات جاسوسی و پدافند شروع خواهیم کرد.

Craigslist: خیلی زشت خواهد بود اما مجانی، البته بجز برای دزد ها.

IOS: یک سیستم عامل جدید می خواهیم بسازیم که حتی یکی از میلیون ها نرم افزار ساخته شده در بازار برای مایکروسافت، مک او اس و لینوکس، بر رویش اجرا نشود. تنها اپل می تواند برایش نرم افزار بسازد. Cut و paste هم ندارد.

Google: ما می خواهیم بیستمین موتور جست و جوی دنیای اینترنت را بسازیم. البته این نکته را هم می دانیم که بقیه موتورهای جستجو اکثراً ضرر های مالی فوق العاده زیادی کردند اما ما این اطمینان را می دهیم که موتورجستجوی ما موفق شود. زیرا دیگر نمی خواهیم برای کاربران تبلیغات حواس پرت کن بگذاریم.

 Github: مهندسین نرم افزار تا آخر عمرشان پولی را به ما خواهند داد، برای اینکه بتوانند یک نرم افزار مجانی با یک نرم افزار مجانی دیگر بسازند.

Paperless Post: ما مانند Evite هستیم (سایتی که به صورت مجانی می توانید کارت تبریک بفرستید) فقط با این تفاوت که شما به ما پول میدهید. و همه دوستانتان خواهند فهمید آدم دیوانه ای هستید. 

Instagram: فیلتر، درست است. ما برای عکس ها فیلتر داریم.

LinkedIn: یک شبکه اجتماعی حرفه ای. مردم هر 5 سال یکبارفقط برای کاریابی از پروفایلشان استفاده خواهند کرد.

:Tesla بجای اینکه فقط باتری درست کنیم و به دیترویت بفروشیم، ماشین های شرکت خودمان را تولید می کنیم. آن هم از صفر البته با داشتن شبکه توزیع خود. البته در دوران رکود و پس زنی تکنولوژی تمیز (ماشین های برقی) 

SpaceX: اگر ناسا میتونه … خب ما هم میتونیم. علم موشکی چیه مگه؟

Firefox: ما می خوایم یک مرورگر بهتر بسازیم. البته این را هم می دانیم که 90% کامپیوتر های دنیا یکی دارند، آن هم مجانی.

Twitter: یه چیزی تو مایه های ایمیل، اس ام اس یا آر اس اس است. فقط با فرق اینکه کار های کمتری می کند. در ابتدا توسط افراد ساده لوحی تست خواهد شد سپس به خواننده های معروف و سیاست مدارهای دنیا معرفی می شود.

 

اغلب استارتاپ های بزرگ دنیا ایده های فوق العاده عالی یا شگفت انگیز نداشتند، یک ایده ساده داشتند اما به آن عمل کردند و به مرور زمان آن را به یک استارتاپ عالی تبدیل کردند.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید