چگونه صاحب یک ماشین پول سازی شوم؟

چگونه صاحب یک ماشین پول سازی شوم؟

به نام خدا

اگر مطلب قبلی که درباره ماشین پول‌سازی بود را مطالعه کرده باشید ممکن است به این فکر افتاده باشید که شما هم یک ماشین پول‌سازی برای خودتان راه بی اندازید.شدنی است، ولی آسان هم نیست. اگر فرد باپشتکار و پرتلاشی هستید لطفاً ادامه این مطلب را باحوصله مطالعه بفرمائید تا بدانید چگونه می‌توانید برای خودتان یک ماشین پول‌سازی ایجاد کنید.

همان‌طور که در مطلب قبلی استنباط کرده‌اید منظورمان از ماشین پول‌سازی این بوده است که درزمینهٔ تجارت الکترونیک مثلاً یک تجارت آنلاین، یک کسب‌وکار آنلاین، یک فروشگاه اینترنتی، برای خودتان داشته باشید و طوری آن را رشد و پرورش بدهید، طوری به آن پروبال بدهید که تبدیل به یک ماشین پول‌سازی واقعی و فوق‌العاده بشود که پس از تلاش‌ها و سخت‌کوشی‌ها نتیجه زحمات خود را ببینید و هنگامی‌که این ماشین راه افتاد با خیال راحت از درآمد سرشار آن بهره ببرید و حتی می‌توانید با تکیه‌بر این ماشین کسب‌وکارهای دیگری را نیز راه بی اندازید چراکه دنیای اینترنت و تجارت الکترونیک یک دنیای نامحدود است و همیشه جا برای تجارت و کسب‌وکار شما وجود دارد، همیشه کاربران و مشتریان بسیار زیادی هستند که در اینترنت پرسه می‌زنند و آماده‌اند که از خدمات شما استفاده کنند و یا از فروشگاه اینترنتی شما خرید کنند.

 

کسب و کارهای آنلاین

در ادامه یک سری فرایندها و راهنمایی‌هایی را در 5 گام مهم که برای راه‌اندازی این ماشین نیاز دارید را به‌تفصیل موردبررسی قرار خواهیم داد.

1- ایدهٔ کسب‌وکار:

اولین قدم این است که مشخص کنید چکاری می‌خواهید انجام دهید؟ قرار است کسب درامد شما به چه صورت باشد؟ فروش کالا؟ یا ارائه خدمات؟ یا روش‌های دیگر؟ برای مشخص کردن این موضوع واضح است که باید تجربیات، علاقه‌مندی‌ها، تخصص‌ها و دانش خود را نیز در نظر بگیرید.

علاقه و تخصص شما در چیست؟ اگر در هیچ کاری و هیچ زمینه‌ای هیچ تخصصی ندارید ایرادی ندارد. ولی اگر داشته باشید بهتر می‌توانید از آن به‌خوبی استفاده کنید.

بنابراین یک‌قلم و کاغذ A4 بردارید و آن را به 3 ستون تقسیم کنید.

در ستون اول تمام توانایی‌های خود را ذکر کنید: هر چه که باشد، کوچک، بزرگ، کم‌اهمیت، پراهمیت. مثلاً: شما درزمینهٔ ورزش‌های رزمی استاد هستید، یا مثلاً نقاشی‌های خوبی می‌کشید، یا مثلاً در آموزش زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر خیلی مهارت دارید، درزمینهٔ ادبیات کتاب‌های زیادی مطالعه کرده‌اید و می‌توانید به‌خوبی کتاب‌ها را تحلیل کنید، درباره فیلم‌ها هم همین‌طور. آیا درزمینهٔ فروش قطعات دوچرخه فعالیت دارید، آیا درزمینهٔ فروش قطعات خودرو فعالیت دارید؟ آیا درزمینهٔ تعمیر خودرو دانش و تخصص دارید؟ آیا درزمینهٔ نقد و بررسی لوازم دیجیتال تبحر دارید؟ درزمینهٔ تعمیر لوازم الکترونیکی تخصص دارید؟ بازهم بگویم؟ آیا درزمینهٔ میکس فیلم تخصص دارید؟ عکاسی چطور؟ دربازی‌های رایانه‌های حرفه‌ای شده‌اید؟ درزمینهٔ نوشتن مقاله چطور؟ آیا در حوزه بازاریابی و فروش نیز تجربه و یادانشی هرچند مختصر دارید؟

مواردی که ذکر کردم تنها یک‌دهم درصد از توانایی‌هایی بود که می‌شد ذکر کرد. شاید تعجب کنید ولی بدانید که از همه روش‌های بالا می‌توان کسب درآمد کرد.

ممکن است بپرسید چگونه می‌توان از توانایی‌هایی که در بالا ذکر شد کسب درآمد کرد؟ مگر می‌شود کسی که درزمینهٔ نقد کتاب دانش دارد از این طریق کسب درآمد کند؟ بله می‌شود. در ساده‌ترین حالت فرض کنید که یک وب‌سایت نقد کتاب راه انداخته‌اید و پس از مدتی به دلیل نقدهای خوبتان روزانه حدوداً 2000 نفر بازدیدکننده دارید. همین بازدیدکننده‌ها می‌توانند برای شما منبع درآمد سرشاری بشوند (به روش‌های مختلف). لطفاً مطلب چگونه بازدیدکننده را به منبع درآمد تبدیل کنیم را مطالعه کنید.

و یا فرضاً اگر درزمینهٔ آموزش زبان انگلیسی استاد باشید می‌توانید با راه‌اندازی یک وب‌سایت آموزش زبان انگلیسی و یا ترجمه اقدام به کسب درآمد کنید.

مواردی که در بالا ذکر شد فقط جنبه مثال زدن داشت و روشن است که هزاران مثال دیگر نیز می‌توان ذکر کرد و شما نباید فکرتان را محدود به مواردی که بنده ذکر کردم بکنید بلکه می‌بایست با کمک فکر خود بهترین ایده را پیدا کنید و استارت کار را بزنید ولی نکتهٔ حائز اهمیت این است که اگر گفتم می‌توانید مثلاً یک وب‌سایت آموزش زبان انگلیسی و یا ترجمه راه‌اندازی نموده و اقدام به کسب درآمد کنید منظور این نیست که به‌راحتی پس از راه‌اندازی وب‌سایت درآمد دهی آن شروع می‌شود. بلکه یک سری اصول و قواعدی( مانند افزایش بازدید) دارد که باهمت و تلاش خودتان کم‌کم آن‌ها را نیز فرا خواهید گرفت و بدانید که شیرازسان در این مسیر در کنار شما خواهد بود.

در ستون دوم علاقه‌مندی‌های خود را ذکر کنید: فرض کنید شما به پیاده‌روی علاقه دارید، فرض کنید شما به آموزش دادن به تدریس، به طراحی گرافیکی، به میکس فیلم، به آهنگ‌سازی، به کتاب‌خوانی، به یادگرفتن چیزهای جدید حتی اگر مواردی هستند که آن‌ها را بلد نیستید ولی برای یادگرفتن و انجام دادنشان علاقه‌ای در وجودتان حس می‌کنید آن‌ها را هم ذکر کنید مثلاً تعمیر قطعات الکترونیک و ...

در ستون سوم با توجه به دو ستون قبلی، ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسد و با روحیات، دانش و علاقه‌مندی‌های شما تناسب دارد را جهت کسب درآمد ذکر کنید: مثلاً سایت فروشگاه آنلاین لوازم دوچرخه، فروش آنلاین لوازم برقی، سایت آموزش زبان، وب‌سایت فروش لوازم دست‌دوم، وب‌سایت فروش کتاب‌های دست‌دوم، وب‌سایت‌های درج آگهی رایگان درزمینه‌های خودرو، املاک، تجهیزات دیجیتالی و ...

ممکن است بگویید همه این ایده‌ها قبلاً توسط دیگران انجام‌شده و دیگر جایی برای من نیست: این تفکر بزرگ‌ترین مانعی است که در سر راه پیشرفت و ترقی شما قرار دارد. یک مثال: اگر فرضاً یک سایت بزرگ درزمینهٔ آگهی‌های خودرو در سطح کشور وجود دارد که توانایی رقابت با آن را ندارید، شما می‌توانید با شهر خودتان شروع کنید یعنی آن سایت آگهی تبلیغاتی خودرو که راه‌اندازی می‌کنید را سعی کنید فقط فعلاً مختص به شهر خودتان باشد و ازآنجا شروع کنید (مثلاً روی کلمه‌های کلیدی " نیازمندی‌های اینترنتی خودرو در همدان" کارکنید تا در استان همدان مشهور و معروف شوید. همین کافی است ولی اگر خواستید بیشتر رشد کنید آنگاه می‌توانید کم‌کم خود را به شهرهای دیگر معرفی کنید فقط باید اصول و قواعد این کارها را یاد بگیرید اما بدانید رقابت با بزرگ‌ترین سایت‌ها و کسب کارها ، فروشگاه‌های اینترنتی نیز امکان‌پذیر و شدنی است فقط می‌بایست به‌درستی قدم بردارید). این‌گونه به این روش‌ها می‌توان رشد کرد و بزرگ شد.

فروشگاه اینترنتی

چند ایده که بازدهی و درآمدزایی آن‌ها 100 درصد به من ثابت‌شده:

• وب‌سایت فروشگاه‌های اینترنتی

• وب‌سایت‌های تخفیف گروهی

• وب‌سایت‌های تبلیغاتی درزمینهٔ لوازم

• وب‌سایت‌های تبلیغاتی درزمینهٔ املاک

• وب‌سایت‌های تبلیغاتی درزمینهٔ خودرو

• وب‌سایت‌های ارائه خدمات مشاوره

• وب‌سایت‌های ارائه خدمات ترجمه و مقاله‌نویسی

• وب‌سایت‌های مربوط به کاریابی آنلاین

• وب‌سایت‌های مربوط به خدمات آموزشی (غیرحضوری و تولید محتوایی)

• وب‌سایت‌های مربوط به خریدوفروش کالاهای دست‌دوم

• وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه گردشگری

• وب‌سایت‌های مرتبط با بازرگانی (صادرات، واردات، جذب مشتری از کشورهای خارجی)

• و غیره

یک نکته بسیار مهم: ممکن است با خود بگویید اکثر ایده‌هایی که در بالا ذکرشده قبلاً توسط اشخاص زیادی انجام گردیده و دیگر جایی برای موفقیت من نیست. اگر چنین تفکری دارید سخت در اشتباهید و با این تفکر قطعاً جلوی موفقیت خود را گرفته‌اید.

البته این‌که بدانید چگونه پیش بروید تا موفق شوید و چکارکنید مهم است. تمام وب‌سایت‌هایی را که باهدف ایجاد کسب‌وکار برای مشتری‌ها طراحی کرده‌ام فارغ از مسائل طراحی و برنامه‌نویسی درزمینه‌های دیگر نیز همیشه در کنار مشتری بوده‌ام و دیده‌ام چگونه به اوج رسیده‌اند هرچند قبل از آن‌ها رقبای سرسختی نیز وجود داشته‌اند.وب‌سایت‌هایی که توسط شیرازسان طراحی‌شده‌اند امتیاز خوبی که برای مشتری‌ها وجود داشته این بوده که قدم‌به‌قدم در کنار آن‌ها بوده‌ایم چه درزمینهٔ طراحی قابل‌قبول و حرفه‌ای، چه درزمینهٔ جذب مخاطب، جذب کاربر و تبدیل آن‌ها به درآمد.

خب تا اینجا متوجه شدید که باید یک ایده برای کسب‌وکارتان پیدا کنید و مشخص کنید از کدام روش‌هایی که ذکر شد قرار است کسب درآمد کنید پس به سراغ گام‌های بعدی می‌رویم.

2- طراحی وب‌سایت مناسب (پیاده‌سازی ماشین پول‌سازی):

پس‌ازآن که تصمیم گرفتید چه کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید در قدم بعدی می‌بایست اقدام به طراحی یک وب‌سایت مناسب کنید. اگر ایده خوبی انتخاب کرده باشید ولی در طراحی و راه‌اندازی وب‌سایتان ضعیف عمل کنید ممکن است هرگز ماشین پول‌سازی شما روشن نشود پس لطفاً به‌دقت عمل کنید. نیاز نیست برای طراحی وب‌سایت هزینه بسیار گزافی را پرداخت کنید، با هزینه‌های کم هم می‌توان یک وب‌سایت قابل‌اعتماد راه‌اندازی کرد.اگر قرار است فرایند طراحی وب‌سایت را به شرکت‌های فعال در این زمینه و یا اشخاص دیگر بسپارید بهتر است کمی قبل از اقدام به این کار تحقیق کنید که چه نوع طراحی و قابلیت‌هایی مناسب کار شما خواهد بود وحتما باکسانی که در این زمینه تجربه‌دارند مشورت کنید البته بازهم دقت کنید که پی روی از یک مشورت اشتباه می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری را به شما وارد کند.

درزمینهٔ طراحی وب‌سایت من نمی‌خواهم بگویم سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس خوب نیستند اما به تجربه شخصی خودم اگر قرار باشد کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنم به‌هیچ‌وجه از وب‌سایت‌های آماده، از مدیریت محتواهایی مانند جوملا، ورد پرس و امثال این‌ها استفاده نخواهم کرد و به دوستانی هم که قصد راه‌اندازی چنین کاری رادارند شدیداً توصیه می‌کنم تا جایی که ممکن است از این نوع سیستم‌های آماده دوری کنند و سعی کنند اقدام به سفارش طراحی یک وب‌سایت چه فروشگاه آنلاین و چه وب‌سایت‌های دیگر به‌صورت سفارشی و از پایه بکنند. (برای این صحبت‌هایی که درباره سیستم‌های مدیریت محتوای آماده کردم دلایل منطقی بسیاری دارم و شک نکنید تجربه کار با بسیاری از آن‌ها را در راه‌اندازی کسب‌وکارهای مختلف برای مشتریانم داشته‌ام که متأسفانه بیشتر آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند فقط به دلیل ضعفی که در وب‌سایتشان وجود داشته است.)یک نکته مهم دیگر اینکه دقت کنید فرایند طراحی وب‌سایت را یک طراح و برنامه‌نویس باتجربه برای شما انجام دهد.صحبت درباره طراحی وب‌سایت مناسب و امکاناتی که باید داشته باشد تا باعث جذب بازدیدکننده بشود در این مطلب نمی‌گنجد ولی امکانات و نحوه طراحی هر وب‌سایتی بسته به هر کسب‌وکاری متفاوت است برای مثال فروشگاه اینترنتی می‌بایست یک سری ویژگی‌ها و امکاناتی را داشته باشد تا ازنظر کاربر غیرحرفه‌ای به نظر نرسد و موجب عدم اطمینان وب‌سایت در نظر بازدیدکننده نگردد.

پس از پایان فرایند طراحی وب‌سایت نوبت به یک گام مهم و سخت می‌رسد که شاید از همه مراحل قبلی نیز مهم‌تر و دشوارتر باشد. در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

کسب درآمد اینترنتی

3- افزایش بازدید وب‌سایت:

پس از طراحی وب‌سایت عملاً ماشین پول‌سازی شما روشن‌شده است؛ اما این ماشین برای حرکت و برای به اوج رسیدن نیاز به سوخت دارد.

دنیای نامحدود تجارت الکترونیک و طیف وسیع کاربران اینترنت باعث شده است تا هیچ‌وقت هیچ ایدهٔ کسب‌وکاری اشباع نشود.جای مانور برای همه وجود دارد. اگر یک ایده ضعیف انتخاب کرده باشید، طراحی وب‌سایتتان هم خیلی قوی نباشد ولی در بحث سئو (ازاین‌پس مبحث افزایش بازدید وب‌سایت و جذب مخاطب را سئو می‌نامیم) خیلی خوب عمل کنید احتمال به موفقیت رسیدن شما زیاد است ولی اگر یک ایده ناب انتخاب کرده باشد، یک وب‌سایت فوق‌العاده قوی و حرفه هم برایتان طراحی‌شده باشد اما در بحث سئو ضعیف عمل کنید قطعاً می‌توان گفت شکست شما حتمی است. متأسفانه چنین مواردی را زیاد به چشم دیده‌ام.

افزایش بازدید اصول و قواعدی دارد که اگر همین اصول ساده را رعایت کنیم رسیدن به آمار بازدید بالا حتمی است. البته همان‌طور که می‌دانید هیچ موفقیتی بدون زحمت میسر نمی‌شود.توضیح بیشتر درباره اصول افزایش بازدید وب‌سایت در این نوشتار نمی‌گنجد به همین دلیل در یک مطلب جداگانه آن را به‌تفصیل بررسی خواهیم کرد.در ادامه گام‌های بعدی را موردتوجه قرار دهید.

4- تبدیل بازدیدکننده به مشتری:

تعداد بازدیدهای زیاد از یک وب‌سایت فروشگاه آنلاین یا کسب‌وکارهای دیگر ممکن است خیلی هم نتیجه‌بخش نباشد و دلیلی بر این نباشد که چون سایت ما روزانه 3000 بازدیدکننده دارد پس باید روزانه 3000 محصول هم به فروش برود.وب‌سایتی را می‌شناسم که روزانه 7000 بازدیدکننده یکتا دارد ولی فروشش در روز بیشتر از 10 مورد نمی‌شود. از طرفی یک وب‌سایت را هم می‌شناسم که روزانه فقط 300 بازدید یکتا دارد که حدوداً ازین 300 نفر 30 نفرشان خرید انجام می‌دهند که این آمار فوق‌العاده است. البته سیاست جذب مخاطب این سایت‌ها متفاوت است مثلاً اولی از همه اقشار بازدید دارد درصورتی‌که دومی فقط بر روی یک قشر خاص کارکرده است و آن‌ها به‌محض وارد شدن به سایت تصمیم به خرید می‌کنند.

پس باید به فوت‌وفن‌های تبدیل مشتری به بازدیدکننده نیز مسلط باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله تبدیل بازدیدکننده به مشتری را مطالعه بفرمائید.

5- قدرت تحلیل و روند روبه‌جلو:

تصور کنید همهٔ گام‌های قبلی را خوبی انجام دادید و ماشین شما حرکت کرد و به درآمدزایی هم رسید. مثلاً روزانه 5000 بازدیدکننده دارید و تقریباً 500 نفر از آن‌ها مشتری هستند و خریدهایی را انجام می‌دهند. اگر همین منوال تا چند سال ادامه داشته باشد و روزانه 500 فروش داشته باشد آیا برایتان کافی است؟ آیا ماشینی که راه انداخته‌اید فقط در همین حد برایتان پول‌سازی کند کافی است؟ ممکن است بگویید آری کافی است که در این صورت باید بپرسم آیا تصور می‌کنید این درآمد، این مشتری‌ها این محصولات همیشه به همین منوال خواهند بود؟ فکر می‌کنید 3 سال دیگر هنوز هم این مشتری‌ها را داشته باشید و هنوز محصولات شما پرطرفدار باشد؟ فکر می‌کنید هیچ رقیبی برای شما ایجاد نمی‌شود؟

یا این‌که حتی بگویید نه روزانه 500 فروش برایم کافی نیست و می‌خواهم به رشد ماشینم، به افزودن سرعت آن کمک کنم.

پس در این حالت به نتیجه می‌رسیم که در زمان حیات و در زمان اوج ماشین هم باید یک سری کارها را انجام دهید تا از قافله عقب نمانید تا رقیبان از شما پیشی نگیرند تا نه‌تنها مشتریان را از دست ندهید بلکه تعداد آن‌ها را هم زیاد کنید. برای این کار باید همیشه کاربران، مشتریان و کلاً کسب‌وکار خود را مورد تحلیل قرار دهید.

این‌که بیشتر خریدها در چه ساعت‌هایی انجام می‌شود؟ این‌که بیشتر خریدها از کدام شهرستان‌ها هستند؟ این‌که پرفروش‌ترین محصولات کدم‌اند، این‌که کاربران در قبال فلان تغییر در بخش سفارش کالاها یا سبد خرید چه واکنش‌هایی نشان می‌دهند: مثبت یا منفی؟

این موارد و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که باید توسط شما تحلیل شود تا قبل از این‌که بخش بزرگی از بازار را از دست بدهید بتوانید از خطرات عبور کنید و به رشد کسب‌وکار خود کمک کنید.

کسب و کارهای آنلاین

نتیجه گیری:

 در این مطلب پنج گام مهم برای راه اندازی یک ماشین پول سازی را به تفصیل بررسی کردیم:

  1. یک ایده برای شروع کسب و کار
  2. طراحی وب سایت
  3. افزایش بازدید وب سایت
  4. تبدیل بازدید کننده به مشتری
  5. تحلیل و تلاش برای ادامه دادن

هیچ جای شکی نیست که اگر اصول و قواعد اولیه رعایت شوند موفقیت حتمی است.هزاران نفر اکنون صاحب ماشین پول سازی شده اند چرا شما نتوانید؟

لطفاً پیشنهادها و تجربیات خود را نیز با ما در میان بگذارید.پیروز و سربلند باشید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید