ماشین پول سازی

ماشین پول سازی

به نام خدا

ماشین پول‌سازی؟! بله. اشتباه نشنیده‌اید ماشین پول سازی.هرکسی می‌تواند یکی از این ماشین ها را داشته باشد، شخصاً خیلی‌ها را از نزدیک می‌شناسم که چنین ماشینی دارند، غیرقانونی هم نیست کاملاً قانونی است حتی دولت در این زمینه نه‌تنها شما را حمایت می‌کند بلکه برخی اوقات من دیده‌ام جایزه هم می‌دهد. جایزه کارآفرینِ موفق.

اجازه دهید منظورم را از ماشین پول‌سازی همین ابتدای کار برایتان روشن کنم:

تجارت الکترونیک به‌نوعی می‌تواند تبدیل به ماشین پول‌سازی شود.

تصور کنید دستانتان را جیبتان فروبرده‌اید و قدم می‌زنید، در همین حال هرچند دقیقه‌ای یک‌بار از بانک برایتان پیام می‌آید که مبلغ x تومان به‌حساب شما واریز شد... ولی از کجا؟ از ماشین پول‌سازی‌تان. به عبارتی فروشگاه آنلاین یا کسب‌وکار اینترنتی‌ای که قبلاً راه‌اندازی کرده بودید اکنون برای شما تبدیل به یک ماشین پول‌سازی شده است.
شما روزانه با ده‌ها نوع ازاین ماشین‌های پول‌سازی سروکار دارید ولی به آن‌ها توجهی نکرده‌اید: فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های تخفیف گروهی، سایت‌های خرید شارژ تلفن همراه، سایت‌های پربازدیدی که مردم برای تبلیغ گذاشتن در آن‌ها سر و دست می‌شکنند، وب‌سایت‌های درج آگهی‌های تبلیغاتی، خدماتیِ مختلف و غیره.
روزبه‌روز به کاربران اینترنت در ایران افزوده می‌شود، روزبه‌روز فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیک و خریدهای اینترنتی بیشتر در بین مردم جا می‌افتد، پتانسیل اینترنت و خدمات الکترونیک در ایران فوق‌العاده است فقط می‌بایست راهش را پیدا کرد.

تعداد آن‌هایی که چنین ماشینی را روشن کرده‌اند کم نیستند و همچنین تعداد کسانی که در این راه به موفقیت رسیده‌اند و توانسته‌اند ماشینشان را به‌سرعت، به اوج برسانند نیز در ایران کم نیست. آن‌ها از بقیه باهوش‌تر نبوده‌اند، اشخاصی بوده‌اند مانندِ من و شما تنها تفاوتشان با دیگران این بوده که آن‌ها شروع کرده‌اند. آن‌ها جرئت استارت این ماشین را داشته‌اند که مهم‌ترین قدم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی است؛ اقدام به‌موقع. کسی که جرئت شروع آن را نداشته باشد و ترس از شکست داشته باشد بدون شک به موفقیت نخواهد رسید و تا سال‌های سال نیز وضعش تغییری نخواهد کرد.
اگر ماه‌ها و سال‌ها هیچ کاری نکنیم به بهانه این‌که می‌خواهیم یک ایده پیدا و یا انتخاب کنیم و روی آن فکر کنیم تا سال‌های دیگر هم وضع همین خواهد بود. همه کارآفرین‌های موفق در شروع کارشان اقدام به‌موقع انجام داده‌اند.

اقدام به‌موقع هنری است که فقط کارآفرینانِ موفق آن را به خوبی انجام داده اند. مارک زاکربرگ (مالک Facebook) وقتی ایده راه‌اندازی Facebook را در سر داشت منتظر امداد غیبی ننشست، وقتش را برای فکر کردن به این‌که آیا شکست خواهم خورد یا نه؟ آیا می‌توانم ادامه دهم یا نه آیا این ایده خوب است یا نه تلف نکرد. بلکه تنها کاری که کرد این بود که فوراً دست‌به‌کار شد تا ایده‌اش را در یک وب‌سایت پیاده‌سازی کند. اگر او به‌موقع اقدام نمی‌کرد و جرئت شروع کار را نداشت اکنون Facebookی هم وجود نداشت.

در خاطرم هست حدود 4 سال پیش یک فروشگاه اینترنتی را برای شخصی طراحی کردم که اکنون یکی از فروشگاه‌های آنلاین بزرگ و معروف در ایران است و روزانه میلیون‌ها تومان فروش دارد. اولین روزی که این کارآفرین (نامش را کارآفرین می‌گذاریم چون واقعاً کارآفرین بزرگ و موفقی است) به من مراجعه کرد تا درباره طراحی و برنامه‌نویسی وب‌سایتش گفتگو کنیم، به من گفت درواقع با یکی از دوستانش تصمیم به راه‌اندازی این فروشگاه اینترنتی دارند ولی دوستش اصرار دارد که مدتی دیگر صبر کنند و اجرای ایده‌شان را روزبه‌روز به تأخیر می‌اندازد و هر دفعه هم به بهانه‌های مختلف. یک‌بار می‌گوید ممکن است شکست بخوریم پس باید بااحتیاط قدم برداریم، یک‌بار می‌گوید اگر این‌همه هزینه کردیم و جواب نگرفتم چه می‌شود؟ جالب است که به این فکر نمی‌کرد که با چنین تفکراتی هرگز نخواهد توانست که یک کسب‌وکار راه‌اندازی کند. به همین دلایل جناب کارآفرین مورد صحبت ما دوستش را رها می‌کند و به‌تنهایی اقدام می‌کند که خوشبختانه به نتیجه‌های خوبی هم رسید و همیشه مورد تحسین اطرافیانش هست که این موضوع شاید از کسب درآمد سرشاری که دارد بسیار باارزش‌تر باشد.(منظور این نیست که به تنهایی اقدام کنید منظور اقدام به موقع است)

ماشین پول سازی

خطرناک‌ترین مانعی که در سر راه روشن کردن یک ماشین پول‌سازی وجود دارد جمله «اگر شروع کردم و به نتیجه نرسیدم آن‌وقت چه می‌شود؟» است.
برای کسی که می‌خواهد کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند هیچ تفکری خطرناک ترو بازدارنده‌تر ازجمله فوق وجود ندارد. کسی که از شکست خوردن بترسد و اقدامی نکند بدون شک هرگز نخواهد توانست موفق شود. اگر قرار بود هرکسی که کاری را شروع می‌کند موفق شود آنگاه کارآفرینی و موفقیت معنی خود را از دست می‌دادند. کسی که ترس از شکست خوردن داشته باشد، به شکست فکر کند پس به‌احتمال‌زیاد شکست هم خواهد خورد و بهتر است از فکر داشتن ماشین پول‌سازی خارج شود.

معمولاً کسانی که اکنون صاحب یک ماشین پول‌سازی هستند زیاد شناخته‌شده نیستند و خیلی سخت است که بتوان تشخیص داد فلان کسب‌وکار اینترنتی اکنون چقدر درآمد دارد. ولی برای قشر برنامه نویسان و طراحان وب که زیاد با چنین اشخاصی سروکار داشته‌اند روشن‌شده است که با وضعیت کنونی که درصد بسیار زیادی از کاربران اینترنت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند، هر شخصی با هر ایده، با هر سطح دانش و انگیزه‌ای می‌تواند از این پتانسیل فوق‌العاده بالا بهره ببرد و کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند تا کم‌کم تبدیل به یک ماشین پول‌سازی بشود.

خیلی‌ها را می‌شناسم که با سرمایه گذاری زیاد، برنامه‌ریزی دقیق و دانش بسیار بالا در زمینه‌های فناوری اطلاعات و همچنین بازاریابی اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی مثلاً فروشگاه آنلاین نموده‌اند ولی با شکست مواجه‌ شده اند و برعکس اشخاصی را می‌شناسم که بدون هیچ‌دانشی و فقط با یک وب‌سایت ساده کسب‌وکارشان را شروع کرده‌اند و اکنون یک ماشین پول‌سازی عالی دارند.

آیا شما هم تمایل دارید یک ماشین پول‌سازی برای خودتان راه اندازی کنید؟
در مطلب بعدی درباره این‌که چگونه صاحب یک ماشین پول‌سازی بشویم بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پیروز و سربلند باشید.
دیدگاه و تجربیات خود را نیز با ما در میان بگذارید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید