سئوی سالم و اصولی

سئوی سالم و اصولی

اکثر مواقع که با مشتریان درباره شروع بهینه‌سازی وب سایتشان (البته منظور بیشتر وب سایت‌های تازه تأسیس است) و افزایش رتبه آن به صفحه اول گوگل صحبت می‌کنیم اولین سؤالی که می‌پرسند این است که آمدن وب سایت ما به صفحه اول گوگل چقدر زمان می‌برد؟ وقتی من زمان را اعلام می‌کنم و مثلاً میگویم حداقل 4 ماه فوراً می‌پرسند امکانش نیست که زودتر بشود؟

من در پاسخ میگویم نه نمی‌شود اما آن‌ها می‌گویند ما از فلان کس پرسید ه ایم و او گفته است که می‌شود! یا به فلان شرکت تماس گرفته‌ایم و گفته یک ماهه وب سایت شما را با کلمه کلیدی مدنظرتان به لینک یک گوگل منتقل خواهیم کرد... البته آن‌هم با هزینه‌ای کمتر...

این کار شدنی است، زودتر بالا آوردن سایت به لینک یک شدنی است و من خوب میدانم چگونه این کار را انجام دهم اتفاقاً زحمت کمتری دارد که به طبع هزینه هم کمتر می‌شود ولی راه اصولی ای نیست و در این میان تنها کسی که ضرر می‌کند مشتری است و کسی که سود بالایی با کمترین زحمت می‌برد انجام دهنده این کاراست. حال می‌پرسید چرا؟

چرا مشتری متضرر می‌شود؟

چون اصول زیر پا گذاشته شده است به همین دلیل یا وب سایت درآینده ای نه چندان دور از نتایج گوگل حذف خواهد شد یا موجب کاهش رتبه و سلب اطمینان گوگل می‌شود. حذف شدن بزرگ‌ترین ضرر برای مشتری‌ای است که یک بار هزینه برای این کار پرداخته است به همین سادگی.

اصول چیست؟

گوگل می‌گوید محتوای سایتت به درد بخور و مفید باشد، دائم هم وب سایتت باید بروز رسانی شود و مطالب مفیدی در آن قرار داده شود به عبارتی برای کاربران و مردم بنویسید و نه گوگل. آنگاه اگر مطالب وب سایتت برای کاربران جذاب بود آن‌ها روز به روز بیشتر به سایت شما سر می‌زنند و همچنین آن‌ها لینک سایت شما را در وب سایت یا وبلاگ خودشان قرار می‌دهند تا دیگران را نیز از مطالب مفید شما مطلع کنند (که در این صورت به این لینک‌ها میگوییم بک لینک‌های طبیعی)

در این صورت پس از مدتی مثلاً بعد از 6 ماه به مرور وب سایت شما یا یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت. این سئوی سالم و اصولی است البته موارد دیگری مانند بهینه بودن کدها، سرعت وب سایت و یک سری موارد دیگر نیز می‌تواند در تسریع این فرایند مؤثر باشد.

اگر وب سایتی طبق اصول پیش برود آنگاه وقتی به صفحه یک گوگل منتقل شد دیگر برای مدت‌ها در آنجا خواهد ماند و بازدیدش نیز روز به روز بیشتر خواهد شد و نگرانی‌ای از بابت حذف شدن وب سایت وجود ندارد.
با رعایت چنین اصولی نمی‌توان در مدت یک ماه وب سایت را به لینک یک آورد مگر اینکه از راه‌های غیر اصولی و با تقلب این کار را کرد.

سئوی صحیح به چه صورت است؟

 

منظور از تقلب چیست؟ و چگونه است که برخی می‌گویند می‌توانند توانند در مدت زمان بسیار کم وب سایتی را به صفحه اول گوگل منتقل کنند؟

اگر در فرایند سئو، کسی که این کار را انجام می دهد،ضرر کردن مشتری در آینده برایش مهم نباشد و فقط به فکر دریافت هزینه‌ای برای انجام کار باشد و همچنین به دنبال کسب بالاترین سود با کمترین زحمت باشد به خوبی راه و روش‌های این کار را یاد خواهد گرفت و به سرعت هم در آن ماهر می‌شود.

یکی از راه‌های انتقال وب سایت به لینک یک گوگل در مدت زمان کم این است که لینک سایت را در وب سایت‌های قدیمی و پر بازدید قرار دهیم. به این کار ایجاد بک لینک میگویند اما به روش مصنوعی.

فرض کنید یک وب سایت می‌خواهد با کلمه "فروش دریل" به لینک یک گوگل برسد. اگر سئو کار لینک این سایت را با عنوان فروش دریل در 100 عدد وب سایت قرار دهد (در واقع بک لینک بخرد) آنگاه گوگل فکر می‌کند این سایت، وب سایت مهمی است که 100 وب سایت به او لینک داده است پس رتبه‌اش را بالا می‌برد و در مدت زمان بسیار کوتاهی در صفحه اول گوگل نمایان می‌شود.
لازم به ذکر است که این 100 وب سایت می‌بایست اعتبار بالایی داشته باشند.
پس از مدتی گوگل متوجه می‌شود که این سایت فعالیت چندانی نسبت به لینک‌هایی که گرفته است و آن‌طور که می‌بایست بازدید بالایی از طریق جستجوی ارگانیک ندارد پس به آن وب سایت مشکوک می‌شود و او را در لیست مشکوکی‌ها قرار می‌دهد.

آن کسی که لینک‌ها را در آن 100 وب سایت خریداری کرده و یا لینک سایت شما را در آن سایت‌ها قرار داده بعد از چند ماه دیگر پرداختی به آن‌ها انجام نخواهد داد و یا آن سایت‌ها خودشان لینک سایت شما را پاک می‌کنند در این شرایط گوگل مطمئن می‌شود که شما تقلب کرده‌اید و در نتیجه وب سایت شما تنزل رتبه خواهد گرفت، یا ایندکس‌های شما حذف خواهد، یا از صفحه اول کلاً حذف می‌شوید و مسائل دیگر.

چرا استرس:

آیا چند ماه زودتر به نتیجه رسیدن ارزش آن را دارد که هر روز نگران این باشید که مبادا سایت شما مشمول جریمه شود یا از نتایج گوگل حذف شود؟ آیا یک کسب و کاری که دارای طرح تجاری حساب‌شده‌ای باشد و صاحب آن شخص با درایتی باشد حاضر است دست به کارهای غیر اصولی بزند؟ مسلماً خیر و اگر صورت بگیرد بدون شک صاحب آن وب سایت اطلاع ندارد که سئو کار در حال دور زدن گوگل است و دارد تقلب می‌کند پس وظیفه ما سئو کاران این است که مشتری را همان ابتدا آگاه کنیم.

ابراز تأسف:

جای بسیار تأسف است که اکثراً می‌خواهند از راه و روش‌های تقلب و دور زدن گوگل و در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسند؟ چرا کمتر کسی راه و روش‌های اصولی و صحیح را به کار می‌گیرد؟ چون به دنبال کار راحت و بدون زحمت با بیشترین دستمزد هستند.
فقط کافی است تماسی به کسانی که در این زمینه فعال هستند بگیرید و اکثراً خواهند گفت که: در سریع‌ترین زمان ممکن در لینک یک هستید... ما کاری می‌کنیم که گوگل اصلاً متوجه نشود...  ما رباتی داربم که خودش این کار را برای شما می‌کند... ما یک افزونه نصب می‌کنبم و و و... (البته هیچ کس نمی گوید که بله من دارم تقلب میکنم. یا از روش های غیر اصولی استفاده میکنم) بهتر است خودتان امتحان کنید.

نتیجه گیری:
هدف من از پست این مطلب فقط جهت آگاهی بیشتر کسانی بود که قصد دارند فرایند سئو و بهینه سازی سایتشان را به دیگران بسپارند تا بدانند کارشان به چه صورت انجام می گیرید و این حق آنهاست که بدانند.
باشد که این دین از روی دوش ما برداشته شده باشد.

پیروز و سربلند باشید.

 

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید