معرفی ابزارهای آنلاین برتر ایمیل مارکتینگ

معرفی ابزارهای آنلاین برتر ایمیل مارکتینگ

ایمیل آسان‌ترین روش برای مدیریت ارتباط مستقیم با مشتریان است.

ایمیل مارکتینگ به معنای واقعی به فرآیند ارسال پیام‌هایی با هدف فروش کالا یا خدمات به مردم از طریق ایمیل گفته می شود.( و معمولا ارسال در تعداد بسیار بالا)

بدون شک مباحث فروش از این روش بسیار گسترده است و فوت و فن های مخصوص به خودش را دارد که ذکر آن ها در این نوشتار نمی گنجد و فقط به معرفی ابزار های ارسال ایمیل خواهیم پرداخت.

چگونه ایمیل های انبوه ارسال کنیم:

زمانی که تعداد ایمیل ها کم باشد می توان به کمک یک سرویس ایمیل معمولی تک تک ایمیل ها را ارسال کرد مثلا به کمک جیمیل. اما اگر تعداد ایمیل ها زیاد بود مثلا 10 هزار مخاطب آن وقت نمی توان از سرویس دهنده های معمولی مانند جیمیل استفاده کرد پس ناچاریم از سرویس دهنده های مخصوص این کار کمک بگیریم. (حتی خودمان می توانیم یک سرور مخصوص ارسال ایمیل تهیه کنیم اما در برخی موارد پیشنهاد نمی شود)

سرویس دهنده های بسیار زیادی برای ارسال ایمیل انبوه وجود دارد که می بایست در بین این سرویس دهنده ها گزینه ای که خدمات بهتری ارائه می دهد را انتخاب کنیم. پس در جهت انجام بخشی از فرایند های ایمیل مارکتینگ نیاز به کمک گرفتن از سرویس های اینچینی وجود دارد.

شرکت های زیادی در ایران وجود دارند که در ازای دریافت هزینه ای، پیام شما را به هر تعداد مخاطب که مد نظرتان باشد ارسال می کنند و البته شرکت های خارجی زیادی هم وجود دارد که از طریق وب سایتشان می توان به راحتی یک ایمیل ساخت و آن را به چندین هزار مخاطب ارسال کرد (که ایمیل آن  مخاطبان را خودمان در اختیار داریم).

یک سرویس دهنده خوب ایمیل حداقل چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

  • امکان گروه بندی مشتریان
  • ارائه آمار بازدید
  • اسپم نشدن ایمیل ها
  • امکان طراحی قالب های دلخواه برای ایمیل

در ادامه برخی از ابزارهای آنلاین سرویس دهنده ایمیل (شرکت های خارجی) که به عنوان بهترین ها شناخته شده هستد را معرفی خواهیم کرد:

لازم به ذکر است که برخی از آن ها رایگان نیستند و برخی نیز فقط تعدای از قابلیت هایشان رایگان است با این حال برای کسب و کار های کوچک بسیار مفید هستند.

Mailchimp-1:

یکی از معروف‌ترین سرویس‌دهنده‌هایی است که مهمترین ویژگی آن رابط کاربری بسیار ساده به همراه ابزار بسیار کارآمد و پشتیبانی منحصر به فردش است.

این سرویس دهنده با سیستم های مدیریت محتوای زیادی از جمله: وردپرس، مجنتو،Shopify و... سازگار است.

امکاناتی که Mailchimp به کاربران خود ارائه می دهد:

  • یک سیستم سازنده ایمیل ساده به همراه ویرایشگر HTML
  • پاسخگویی خودکار و دسته بندی مشتریان در گروه‌های مختلف
  • نظیم منطقه مورد نظر و ساعت دریافت ایمیل توسط مشتری

برای ارسال خبرنامه‌های خود نیز می توانید از این سرویس دهنده استفاده کنید.

در حالت رایگان Mailchimp فقط به 2000 ایمیل می توانید پیام ارسال کنید و البته به این 2000 ایمیل ماهیانه 6 بار می توانید ایمیل ارسال کنید یعنی 12000 ایمیل در ماه.

Mailchimp قوانین سختگیرانه ای در رابطه با افرادی که اسپم ارسال می کنند دارد و تا جای ممکن جلوی ایمیل های اسپم وار را میگیرد.

آدرس وب سایت: https://mailchimp.com

2- MailerLite:

از ویژگی های سیستم ایمیل مارکتینگ MailerLite می توان موارد زیر را بر شمرد:

  • ارسال رایگان ایمیل به صورت نامحدود
  • ساخت ایمیل‌هایی به صورت چند قسمتی و ارسال آن به صورت اتوماتیک در بازه‌ی زمانی مختلف
  • ساخت فرم‌هایی به صورت رایگان برای دریافت اطلاعات تماس کاربران

MailerLite در ایران نمایندگی دارد (یک مزیت خوب) فقط با پرداخت هزینه ای می توانید پلن خود را ارتقاء دهید. نمایندگی این سایت در ایران کارزار نام دارد.

آدرس وب سایت: https://www.mailerlite.com

3- GetResponse:

سرویس دهنده ایمیل GetResponse گزینه‌ی خوبی برای اشخاص تازه وارد و کسب و کار های کوچک است.

اقابلیت های این سرویس دهنده در موارد زیر خلاصه می شود:

  • ساخت کمپین به شیوه ای آسان و با قابلیت Drag&Drop
  • ارائه دهنده سرویس وبینار
  • طراحی صفحه فرود (Landing page) به صورت اختصاصی
  • سیستم اتوماتیک سازی ارسال ایمیل
  • فرم‌های واکنش گرا (Responsive)
  • قابلیت اتصال با نرم افزارهایی از جمله OptinMonster, ZenDesk, Google Docs, SalesForce

توسط این سرویس می توانید در ماه 1000 ایمیل به صورت رایگان ارسال کنید.

پشتیبانی در GetResponse توسط Live chat، تلفن و ایمیل امکان پذیر است.

آدرس وب سایت: https://www.getresponse.com

4- ConvertKit:

این سرویس دهنده  ایمیل مارکتینگ در حین سادگی از قدرت بالایی برخوردار است که  بلاگرهای حرفه ای، بازاریابان و نویسنده ها از آن استفاده می کنند.

توسط Convertkit می توان فرم ثبت نام ایمیل و بروز رسانی محتوا را به‌ آسانی انجام داد همچنین قابلیت گروه بندی مشتریان نیز در آن وجود دارد.

پشتیبانی در ConvertKit توسط ارسال ایمیل صورت می پذیرد.

آدرس وب سایت: https://convertkit.com

5- Elasticemail:

امکاناتی که این سرویس در اختیار کاربران قرار می دهد:

  • ارسال ایمیل های زمان بندی شده
  •  ایجاد نظرسنجی
  • طراحی فرم برای دریافت ایمیل کاربران سایت
  •  ردیابی ایمیل های ارسالی
  • تشخیص اتوماتیک ایمیل های ناسالم و نامعتبر بعد از ایمپورت کردن ایمیل ها
  • ساخت ایمیل های خبرنامه با استفاده از قالب ها و لایه بندی های آماده.

توسط این سرویس دهنده  می توانید 150 هزار ایمیل رایگان در ماه ارسال کنید البته این 150 هزار ایمیل نباید در یک لیست باشند.

آدرس وب سایت: https://elasticemail.com

6- Mailchi:

Mailchi اولین سایت ایرانی در زمینه‌ی ایمیل مارکتینگ است  و تقریباً تمامی امکاناتی را که سایت MailerLite در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد را دارد.

ویژگی این سایت ایجاد و ارسال ایمیل به راحتی، پیگیری ایمیل های ارسالی و طراحی ایمیل‌های تبلیغاتی است و همچنین می توانید لیستی 1000 نفره از مخاطبین ایجاد و ماهانه یک ایمیل به این لیست هزارتایی ارسال کنید.

آدرس وب سایت:  https://mailchi.in

7- Constant Contact:

در Constant Contact به راحتی می توانید لیستی از ایمیل ها، مشتریان، قالب ایمیل ها و.. را مدیریت کنید و البته امکان دسترسی به آمار، گزارش ها، پوشه عکس، اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی و  یک گیگابایت فضا برای فایل‌های شخصی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این سایت به صورت آنلاین سمینار و آموزش هایی در امور بازاریابی و ایمیل مارکتینگ ارائه می دهد.

آدرس وب سایت: https://www.constantcontact.com

8- Sendpulse:

ویژگی که این سایت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد به‌غیر از ارسال ایمیل، استفاده از سرویس SMTP است به این منظور که می توانید از طریق ایمیل مارکتینگ خود چه تحت ویندوز و چه تحت وب 50 ایمیل در ساعت با SMTP ایمیل ارسال کنید.

ایمیل شما باید حتماً از طریق فرم دریافت کاربران در سایت Sendpulse قرار بگیرد در غیر این صورت کمپین شما مسدود می شود و امکان ارسال ایمیل را به شما نمی دهد.

این سایت علاوه بر سرویس ایمیل مارکتینگ، سرویس Push Notification را هم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد و در این سرویس می‌توانید پیام‌های رایگانی را برای بازدیدکنندگان سایت خود از طریق مرورگر ارسال کنید.

آدرس سایت:  https://sendpulse.com

9- Campaign Monitor:

سرویس‌دهنده Campaign Monitor هر چیزی که برای پیاده سازی کمپین نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

سیستم پیاده سازی ایمیل در این سرویس دهنده به صورت DRAG & Drop است و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از قالب های حرفه ای و ساخته شده توسط خودتان، ابزار ساخت، دسته بندی و گروه بندی مشتریان استفاده کنید.

پشتیبانی این سرویس دهنده توسط فروم و ایمیل به صورت 24 ساعته می باشد.

آدرس وب سایت: https://www.campaignmonitor.com

10- Aweber:

این سرویس دهنده با وردپرس هماهنگ شده است.

از ویژگی های آن می توان موارد زیر را نام برد:

  • استفاده از قالب های آماده
  • مدیریت لیست و پاسخگویی به صورت اتوماتیک

 پشتیبانی این سرویس از طریق تلفن، ایمیل و Livechat می باشد و فقط به مدت 30 روز سرویس به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ادرس وب سایت: https://www.aweber.com

مزیت‌های ایمیل مارکتینگ:

هدفمند بودن: در برخی از شرایط اگر بتوانید فقط از قشر خاصی از مخاطبین برای اهداف بازاریابی استفاده کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت. به‌طور مثال فقط برای جوانان یا فقط برای خانم‌ها و یا آقایان.

هزینه پایین: هزینه‌هایی که برای راه‌اندازی ایمیل مارکتینگ به عمل می آورید خیلی به صرفه‌تر از هزینه هایی است که از روش هایی تبلیغاتی دیگراستفاده می شود.

قابلیت اندازه گیری و سنجش: سیستم‌های معتبر ایمیل مارکتینگ قابلیت نشان دادن اینکه چه تعداد از مخاطبین ایمیلتان را خوانده‌اند و یا بر روی چه لینک‌هایی کلیک کرده‌اند، را دارند.

رابطه دو طرفه: ایمیل مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می آورد که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و برند خود را به آن‌ها معرفی کنید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید