20 دلیل که موجب پایین بودن نرخ تبدیل در فروشگاه اینترنتی می شود

20  دلیل که موجب پایین بودن نرخ تبدیل در فروشگاه اینترنتی می شود

نگران پایین بودن نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی خود هستید؟

شاید این سوال برایتان مطرح باشد که:

چرا گاهی با وجود تعداد بازدید بالایی که از سایت صورت می گیرد، تعداد کمی از کاربران اقدام به خرید از فروشگاه اینترنتی تان می کنند؟

به دنبال چه اطلاعاتی هستید؟

اگر به دنبال راهی برای بازگرداندن مشتریان از دست رفته تان و یا افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی خود هستید، می توانید با استفاده از نکات مطرح شده در این مطلب محل های اشکال فروشگاه اینترنتی خود را یافته و با رفع آن نواقص، میزان فروش و سودآوری سایت خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

نرخ تبدیل چیست؟

افزایش فروش اینترنتی

 

نرخ تبدیل تجارت الکترونیک قابل قبول برای یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

تبدیل زمانی اتفاق می افتد که یک بازدید کننده از سایت یک عمل مشخص شده ی مطلوب را انجام می دهد (این عمل مطلوب می تواند خرید محصول، ثبت نام در خبرنامه سایت یا هر عمل دیگری که مد نظر دارید، باشد).

نرخ تبدیل درصد کلی بازدید کنندگانی است که آن عمل را انجام داده اند.

نرخ تبدیل چیست

نرخ تبدیل در تجارت الکترونیک به طور معمول و متداول، به صورت : " افزودن یک کالا به سبد خرید، تکمیل پرداخت و یا ذخیره ی کالا برای خرید آن در آینده" تعریف می شود.

بنابراین نرخ تبدیل مناسب چقدر است؟

همانند بسیاری از این دست داده های آماری، میزان نرخ تبدیل مطلوب برای یک فروشگاه اینترنتی بستگی به نوع تجارت و سایت فروشگاهی دارد چراکه رده بندی های نرخ تبدیل بسیار متغیر و متفاوت می باشند.

به عنوان مثال، داده های  Monetate  برای نرخ تبدیل سال 2017 نشان می هد که میانگین نرخ تبدیلِ "افزودن کالا به سبد خرید" حدوداً 9.03% است.

اما همانگونه که در جدول زیر می توانید مشاهده کنید، این مقدار بر اساس موقعیت و نیز دستگاه به کار رفته توسط کاربر بسیار متغیر و متفاوت است.

میانگین نرخ تبدیل در فروشگاه های اینترنتی

از سوی دیگر داده های  WordStream نشان می دهند که نرخ تبدیل کلی 2.35% است.

با این وجود %25 شرکت ها و فروشگاه های اینترنتیِ برتر، نرخ تبدیل معادل 5.31% است و البته 10% برترین برندها نرخ تبدیل معادل 11.45% داشته اند.

بدیهی است که علی رقم میزان نرخ تبدیل فعلی فروشگاه اینترنتی، همواره جا برای پیشرفت و افزایش نرخ تبدیل وجود دارد.

حال دلایلی که می توانند کاهش نرخ تبدیل را در پی داشته باشند را بیان می کنیم:

1.نمای سایت در اولین بازدید برای کاربر جذاب نیست

یکی از دلایل معمول برای پایین بودن نرخ تبدیل این است که:

المان ها و اجزای صفحه ی فرود برای کاربران جذابیت ندارند یا بدتر از آن، افراد قادر به یافتن داده ها و اطلاعات مد نظرشان در صفحه نیستند.

اگر ترافیک بالا اما نرخ تبدیل پایین و یا نرخ فرار (bounce rate) بالایی، در صفحه ای که انتظار دارید کاربران را در آن توقف داشته و آن را مطالعه کنند،دارید؛ احتمالاً نواقصی در طراحی و ظاهر آن صفحه وجود دارند که نیاز به بررسی و رفع آن ها است.

در ادامه معمول ترین مشکلات طراحی که می توانند نرخ تبدیل پایینی را ایجاد کنند را معرفی می کنیم:

نکته ی مهم:

اگرچه زیبا بودن ظاهر سایت بسیار مهم است، کاربردی بودن آن به نحوی که کاربران بتوانند به آسانی مطالب مد نظر خود را بیابند و عمل مورد نظرشان را انجام دهند بسیار مهم تر است.

پیش از آغازِ بررسی اشکالات بصری سایت، آمار های نرخ تبدیل، روند حرکت کاربران در بخش های مختلف سایت، نرخ فرار و conversion funnel  (که در تصویر نشان داده شده است ) را در آنالیتیکس بررسی کنید تا براحتی صفحات ایراد دار را بیابید.

اشکال یابی سایت با گوگل آنالیتیک

چندی از مهم ترین اشکالات بصری که می توانند موجب کاهش نرخ تبدیل شوند از قرار زیر می باشند:

انتقالات مشکل:

کاربران باید به محبوب ترین و پر بازدید ترین بخش های سایت دسترسی آسان و سریع داشته باشند.

فیلتر ها و دسته بندی های نامناسب:

نباید کاربران را با نمایش انتخاب های زیاد در بخش فیلتر ها سر درگم کرد.

از طرفی بازدید کنندگان باید بتوانند آیتم ها را فیلتر کنند تا تنها موارد مد نظر و مناسب نیاز خود را مشاهده کند.

بنابراین به کیفیت فیلتر بیشتر توجه داشته باشید تا به کمیت آن ها.

جست و جوی ضعیف:

از مرتبط بودن نتایج جست و جو با آیتم های مورد جست و جای کاربر اطمینان حاصل کنید.

از سوی دیگر اگر بازدید کنندگان قادر به یافتن یک آیتم مشخص نباشند آن ها قادر به خرید آن نخواهند بود.

حفظ تمرکز کاربر:

پیشنهاد می شود که منو و آیتم های ستون سمت راست صفحه را حذف کنید تا کاربران بتوانند راحت تر بر روی مطالب صفحه تمرکز کنند.

یک تکنیک موثر:

در بازه های زمانی مختلف شکل ظاهری صفحه ی خانه را برای حقظ علاقه و شوق کاربر تغییر دهید.

به عنوان مثال می توانید در فصول مختلف سال طراحی سایت را تغییر دهید.

2.مخاطب هدف خود را نمی شناسید.

یکی از مسائل مهم شناخت مشتریان و کاربرانی که پتانسیل خرید از شما را دارند است.

اگر در برابر افراد صحیح بازاریابی خود را انجام ندهید، فروش و در نتیجه نرخ تبدیل کاهش پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل شناختِ نیاز های خریداران یکی از مسائل کلیدی در تجارت الکترونیک به شمار می رود.

در این باب توجه به داده های آنالیتیکس به منظور بررسی رفتار کاربران در سایت و نیز آنالیز شبکه های اجتماعی برای مشاهده ی آنچه کاربران به اشتراک می گذارند می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد.

به بازبینی های آنلاین کاربران و نیز تعاملات آن ها با مرکز پاسخ گویی مشتریانتان توجه کنید.

تمام این موارد به شناخت بهتر بازار کمک می کند و بنابراین می توانید به نحو تاثیر گذار تری بازاریابی خود را برنامه ریزی و اجرا کنید.

زمانی که بازاریابی را بر روی پرسونای مشخصی که متعلق به یکی از دسته های مخاطبانتان است، انجام می دهید؛ می توانید یک پیشرفت قابل توجه در بهبود نرخ تبدیل سایت انتظار داشته باشید.

به طور ایده آل همانگونه که MarketingSherpa اعلام کرده است:

در طرح یک استراتژی بازاریابی موفق، هدف جذب هر مخاطب هدف با توجه به خصوصیات وی است، نه به کارگیری یک تکنیک کلی برای تمام مخاطبین.

3.سایت بهینه سازی نشده است.

گزینه ی دیگری که باید در بررسی عوامل پایین بودن فروش و نرخ تبدیل در نظر گرفت سئو یا همان بهینه سازی موتور جست و جو است.

هدف سئو را می توان این گونه تعریف کرد:

"بررسی و بهینه سازی محتوا و صفحات از سایت" به منظور "ارتقاء جایگاه نمایش سایت، در لیست نتایج موتورهای جست و جو" هنگامی که کاربران عبارات کلیدی مرتبط با زمینه ی فعالیت ها و مطالب سایت را سرچ می کنند.

واژه ی "مرتبط " بسیار مهم است. چراکه هدف گوگل نمایش مرتبط ترین نتایج به کوئری سرچ شده است .

 اگر سایت در لیست نتایج جست و جو نمایش داده نشود کاربری از طریق موتور جست و جو وارد سایت نمی شود و بنابراین ترافیک سایت پایین خواهد بود.

و در صورتی که فرد در زمان بازدید از سایت، محتوا و آیتم مدنظر خود را پیدا نکند، نرخ تبدیل سایت کاهش خواهد یافت.

بنابراین بسیار مهم است که سئو در حیطه ی عبارات کلیدی مرتبط با سایت انجام شود تا تنها کاربرانی که به دنبال کالاهای موجود در فروشگاه اینترنتی تان هستند و به عبارت بهتر می توانند مخاطب هدف شما تلقی شوند به سایت راه یابند.

در رابطه با عبارات کلیدی تحقیق کنید و از مناسب بودن سایت با نیازهای کاربران اطمینان حاصل کنید.

نکته ی طلایی: اگر دارای سایت وردپرسی هستید می توانید از پلاگین Yoast SEO برای دریافت راهنمایی های کلیدی سئو و حذف عوامل ایجاد کننده ی نرخ تبدیل پایین استفاده کنید.

4.غفلت از کاربران گوشی های همراه

آیا می دانستید که تا سال 2019 حدود 11 میلیارد دستگاه موبایل  در جهان وجود خواهد داشت؟

آیا می دانستید که بر اساس داده های GoMoxie از سال 2015 تا 2016 میزان میزان خرید های اینترنتیِ کاربران گوشی های همراه تا 65% فزایش پیدا خواهد کرد؟

بر اساس گزارشات، امروزه کاربران از گوشی های موبایل برای یافتن محصولات مد نظرشان بیشتر از گذشته استفاده می کنند این در حالی است که نرخ تبدیل کاربران گوشی های همراه هنوز هم پایین است.

درواقع طرح ریزی استراتژی بازاریابی بر اساس نوع دستگاه کاربران امری ضروری است و فروشگاه اینترنتی را باید برای استفاده ی راحت تر کاربران دستگاه های موبایل، بهینه سازی کرد.

5.عدم شناخت کاربران از محصولات یا عدم علاقمندی آن ها

صفحه ی لیست محصولات جایی است که کاربر تصمیم به خرید می گیرد و بنابراین می توان آن را یکی از مکان های بسیار تاثیر گذار بر روی فروشگاه اینترنتی در نظر گرفت.

پایین بودن سطح کیفی مطالب موجود در صفحات معرفی محصولات و عدم جذب کاربرانی که پتانسیل خرید دارند بوسیله ی محتوای این صفحات را می توان از دیگر عوامل پایین بودن نرخ تبدیل فروشگاه در نظر گرفت.

فروشندگان باید به طور واضح ویژگی های کالا و مزایای آن ها را بیان کنند.

همچنین می بایست در رابطه با اقلامی که محبوبیت بیشتری در بین خریداران دارند تحقیق کرد و تعداد و تنوع بیشتری از این کالاهای محبوب را برای فروش در سایت قرار داد.

محتوایی که برای معرفی محصول نگارش می شود باید به طور کامل و واضح ویژگی های محصول را ارائه دهد و با بیان مزایای محصول انگیزه ی خرید آن را در مخاطب ایجاد کند. (سبک محتوای انگیزه دهنده را در ادامه ی همین مطلب بررسی خواهیم کرد)

6. تصاویر بدون کیفیت از محصولات

هر چه کیفیت تصویر محصول بالاتر باشد احتمال به فروش رفتن آن بیشتر خواهد بود.

از درج تصاویر کوچک، با کیفیت پایین، تار شده بپرهیزید و در عوض تصاویر با کیفیت واضح و جذاب را در فروشگاه قرار دهید.

می توانید از ویدیو ی محصولات نیز برای جذب کاربران استفاده کنید.

اثبات شده است که ویدیو ها می توانند تعاملات را افزایش دهند و طبیعتاً هرچه تعاملات کاربر و ساعات حضور وی در سایت افزایش یابد احتمال تبدیل وی به مشتری نیز بیشتر می شود.

7.مطالب سایت تشویق کننده و متقاعد کننده نیستند.

برای حصول بهترین نتایج SmartInsights بیان می کند که نوشتار مطالب باید آگاهی دهنده، بدون اشکال، با کیفیت نگارشی بالا، توضیحاتی، تشویق کننده و احساسی باشند.

ایجاد اشتیاق به خرید بسیار حائز اهمیت است.

به گفته ی Robert Cialdini شش اصل برای تشویق و قانع کردن افراد وجود دارد که با به کارگیری این 6 اصل می توان مردم را به خرید کردن هدایت کرد:

روابط متقابل، اقتدار، تعهد و ثبات، اثبات اجتماعی، نیاز و میل.

از این اصول تشویقی و قانع کردن کاربر استفاده کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

افزایش نرخ تبدیل

مطالب را برای هدف قرار دادن کاربرانی که در مورد دوم به آن ها اشاره شد تنظیم کنید.

همچنین مطلب معرفی محصول باید دربردارنده ی کلمات قدرتمند و انگیزه دهنده ای باشد تا شوق خرید را در کاربر برانگیزاند.

نوشتار را به منظور یافتن اشکالات، "به خصوص غلط های املایی" بررسی کنید.

 افراد به غلط ها و اشتباهات توجه می کنند، (حتی اگر خودشان متوجه نباشند که به این اشتباهات توجه دارند! ) و غلط های نوشتاری می توانند هم به نرخ تبدیل و هم به خوش نامی برندتان آسیب برسانند.

8.وجود عوامل حواس پرتی در صفحه

اطمینان حاصل کنید که صفحه بر روی پیشنهاد اصلی تان متمرکز است و این به معنی حذف نوار سمت راست (که اغلب دربردارنده ی منوی بخش های مختلف سایت است) از صفحه ی سبد خرید و یا صفحه ی فرود می باشد.

آنالیتیکس را برای پیدا کردن هر عامل بازدارنده ی کاربر از خرید در صفحاتتان به کار گیرید.

در گوگل آنالیتیکس وارد بخش Audience » Users Flow شوید و مکانی که کاربران در آن از خرید و گذار بیشتر در سایت دست می کشند، را بیابید.

9.کلید call-to-action غیر واضح

آیا متن کلید CTA بدون ابهام  و به وضوح نمایش داده می شود؟

اگر اینگونه نیست ممکن است تبدیل های زیادی را از دست دهید.

خوب است که تنها از یک کلید با متن واضح استفاده کنید تا کاربران بدون هیچ ابهامی تشخیص دهند که در ادامه باید چه کاری انجام دهند.

نکات زراحی برای افزایش نرخ تبدیل

البته یک CTA خوب تنها به یک متن خوب محدود نمی شود.

طراحی و رنگ کلید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.اگر کاربران بتوانند به آسانی کلید CTA را مشاهده کنند انجام عمل مطلوب برای آن ها بسیار آسان تر خواهد بود.

10.خریداران به شما اعتماد ندارند!

هیچ راهی برای فرار از این واقعیت وجود ندارد: اعتماد عامل فروش است.

 بنابراین اگر پایین بودن نرخ تبدیل را تجربه می کنید.

می توانید اعتماد به سایت را توسط اقدامات زیر افزایش دهید:

  • از بازاریابی اسپم اجتناب کنید.
  • از اثبات اجتماعی استفاده کنید مانند نمایش بازبینی های واقعی کاربران از محصول
  • اثبات واقعی بودنتان با نمایش اطلاعات تماس (آدرس و شماره تماس دفتر کار) و در صورت امکان نمایش اعضای تیم کاری تان.
  • از نماد های اعتماد تجارت الکترونیک غافل نشوید! به این ترتیب کاربران از امن بودن درگاه درج اطلاعات حساب بانکی خود مطمئن خواهند بود.

11.افراد باید برای پُست کالا هزینه پرداخت کنند.

بر اساس داده های Baymard Institute در حدود 61% از افراد به دلیل هزینه ی بالای پست از خرید خود صرف نظر می کنند.

افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

اگر برای پُست کالا برای کاربر هزینه ای دریافت می کنید به دنبال راهی برای رایگان نمودن فرایند ارسال مرسوله به کاربر باشید.

در صورتی که پُست رایگان دارید از مطلع بودن کاربران از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

به عنوان مثال می توانید رایگان بودن ارسال محموله های را در تمام صفحات سایتتان درج کرده و نمایش دهید.

12.مشکل بودن خرید نهایی

 تحقیقات Baymard نشان می دهد که به طور متوسط در فروشگاه های اینترنتی دو سوم خرید ها متوقف می شوند و 27% از کاربران اعلام کرده اند که پیچیده بودن فرایند خرید نهایی عامل این توقف آن ها بوده است.

برخی از روش های کاهش پیچیدگی های فرایند خرید عبارت اند از:

  • آیتم های غیر ضروری را (همانگونه که در بند 8 اعلام کردیم) حذف نمایید.
  • مطمئن شوید که خریداران در هر زمان بدانند که دقیقاً در کدام مرحله از خرید قرار دارند.

به عنوان مثال با استفاده از یک نوار، روند خرید (مراحل طی شده و مراحل باقی مانده تا نهایی کردن خرید) را در هر لحظه نشان دهید.

به کاربران یادآوری کنید که در حال خرید چه چیزی هستند. این کار را بوسیله ی "نمایش تصاویر کوچکی از محصول خریداری شده در لیست اقلام سبد خرید" انجام دهید.

نماد های اعتماد الکترونیک و نیز اطلاعات پست مرسوله را نیز نمایش دهید تا کاربر از پرداخت خود مطمئن باشد.

نکته ای طلایی:

یکی دیگر از راه های جلوگیری از کاهش نرخ تبدیل در فرایند خرید، فراهم آوردن امکان خرید برای کاربران مهمان است تا کاربران بدون نیاز به ورود به حساب کاربری بتوانند خرید خود را انجام دهند.

این یک روش بسیار موثر است. در ادامه، پس از تکمیل فرایند خرید توسط کاربر، می توانید از کاربر تقاضا کنید که اطلاعات او را برای خرید های آینده ی وی از سایت ذخیره کنید.

این پیشنهادهای ذخیره ی اطلاعات پس از تکمیل یک خرید آسان به احتمال بسیار زیاد قبول می شوند.

13.تمایل کاربر به خروج از سایت را مورد توجه قرار نمی دهید!

یک راه برای برطرف سازی نرخ تبدیل پایین، این است که پیشنهاد مناسب را درست پیش از اینکه کاربر از سایت خارج شود ارائه دهید.

exit intent technology  یک راه عالی برای انجام این کار است.

exit intent technology پروسه ای است که تمایل کاربر به خروج از سایت را تشخیص داده و درست پیش از آن که وی از سایت خارج شود پیشنهادتان را برای وی نشان می دهد.

پیشنهادی که می تواند وی را به حضور بیشتر در سایت تشویق کند.

به عنوان مثال، این پیشنهاد می تواند یک تخفیف که در یک بازه ی زمانی محدود اعتبار دارد، باشد.

تکنیک های فروش در فروشگاه اینترنتی

14. هیچ استراتژی برای بازاریابی مجدد یا هدف گذاری مجدد وجود ندارد.

بازاریابی مجدد بخش مهمی از روند تبدیل در تجارت الکترونیک محسوب می شود.

با به کار گیری این روش می توان توجه افرادی که بدون انجام هیچ خریدی از سایت خارج شده اند را مجدداً به سمت فروشگاه اینترنتی و محصولات جلب کرد.

در نظر داشته باشید که در اکثر مواقع در اولین فرایند خرید کاربران آماده ی پرداخت و انجام خرید نیستند.

اما شیوه ی عملکرد این تکنیک چگونه است؟

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که از سایتی بدون خرید خارج شوید و دقیقاً تبلیغی از همان سایت در ساید بار فیس بوک خود مشاهده کنید؟

بر اساس داده های Moz  این یک نوع بازاریابی مجدد است و بسیار هم تاثیر گذار است و هم نرخ تبدیل و هم میزان تعاملات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

از جمله روش های بازاریابی مجدد می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • می توانید از ایمیل مارکتینگ برای بازاریابی مجدد استفاده کنید.
  • می توان لیستی از پر فروش ترین اقلام مرتبط با محصولاتی که کاربر تا کنون از آن ها بازدید داشته است را در بخشی از صفحه نمایش داد.
  • از پاپ اپ ها استفاده کرد.

15.کارکرد نا مناسب  tracking code

زمانی که به بررسی دلایل کم بودن نرخ تبدیل می پردازید، یک فاکتور خارجی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود: tracking code گوگل آنالیتیکس سایت

کاهش ناگهانی نرخ تبدیل می تواند به معنی عدم نصب صحیح و مناسب tracking code باشد. حتی در صورت نصب صحیح این کد ممکن است نیاز به بروز رسانی داشته باشد.

این کد را چک کنید و فراموش نکنید که آن را برای بررسی تبدیلات میکرو نیز تنظیم نمایید. (روش این کار را به زودی در مطلبی مجزا منتشر خواهیم کرد.)

16. استراتژی های قیمت گذاری تان اشکال دارند.

آیا می دانستید که بر اساس گزارشات Lemonstand برای 60% از افراد، "قیمت" مهم ترین فاکتور خرید است؟

بنابراین یکی از دلایل پایین بودن نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی تان می تواند ضعف استراتژی قیمت گذاری کالا ها یا خدمات باشد.

Lemonstand پیشنهاد می دهد که با به کار گیری تکنیک های روانشناسی در قیمت گذاری محصولات، نرخ تبدیل را افزایش دهید.

از جمله ی این تکنیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی شیک و مناسب محصول
  • قرار دادن شماره ی 9 در انتهای قیمت محصول به جای رند کردن و گرد کردن آن
  • استفاده از فونت های کوچک در درج قیمت
  • اطمینان از کوتاه بودن قیمت در زمان خواندن مقدار آن

17.عدم ارسال ایمیل های توقف بازدید کاربر

در صورتی که ایمیل های رهاسازی را ارسال نمی کنید پتانسیل های تبدیل را از دست می دهید.

بر خلاف آن، اگر آن ها را درست ساعتی پس از آن که کاربر سایت را ترک کرد ارسال کنید به طور معمول می توانید آن ها را مشتاق به خرید کنید و آن ها را به سایت بازگردانید.

Marketo پیشنهاد می دهد که از سه ایمیل توقف بازدید سایت استفاده شود:

اولین ایمیل که یک ساعت پس از توقف بازدید سایت ارسال می شود، باید هدف برطرف سازی هر مساله ی اساسی متوقف کننده ی فرایند خرید و به عبارت بهتر آسان کردن پروسه ی خرید را برای کاربر داشته باشد.

دومین ایمیل باید 24 ساعت پس از زمان ترک سایت توسط کاربر، ارسال شود و به کاربر اخطار دهد که انقضای سبد خرید وی رو به اتمام است.

سومین ایمیل باید 48 ساعت پس از خروج کاربر از سایت ارسال شود و انگیزه ی تکمیل فرایند خرید اقلام سبد را در وی ایجاد کند.

این مورد را با خرید نهایی بهینه سازی شده که در مورد دوازدهم عنوان خواهیم کرد ادغام کنید تا بتوانید به آسانی تعدادی از تبدیل های از دست رفته را بازگردانید.

18. به اندازه ی کافی آزمایش نمی کنید

می توانید صفحات فرود، صفحات محصولات، پیشنهادات و CTA ها را بیازمایید تا نوع هایی (از جمله محتواها و یا المان های بصری ای) که کاربران بهترین واکنش را در قبالشان از خود نشان می دهند را مشخص کنید.

تست a/b

19. فاکتورهای خارجی

گاهی این عملکرد های شما نیست که نرخ تبدیل پایین سایت را موجب شده است بلکه دلایل اصلی تبدیل نامطلوب، عوامل خارجی هستند.

شاید یکی از رقبایتان محصولی را عرضه کرده است که موقتاً موجب انحراف توجه کاربران از سایت شما به سوی سایت آن ها شده است.

تحت نظر داشتن رقبا می تواند دلایل و راه های برطرف سازی برخی کاهش های تبدیلات را نمایان سازد.

برخی از روش های انجام این کار عبارت اند از:

تنظیم هشدار گوگل برای رقبایتان.

زیر نظر داشتن رقبا بوسیله ی ابزار هایی نظیر SEMRush و Moz.

استفاده از SimilarWeb .

بررسی میزان اثر گذاری محتوا به وسیله ی Buzzsumo.

توجه به آنالیز های اجتماعی.

20. عم وجود هیچ مکالمه یا چت آنلاینی

افراد به مکالمه با یکدیگر علاقمند هستند و داده ها نشان می دهند که تا سال  2018 استفاده از مکالمه ی آنلاین برای صحبت با کاربران تا 400% نسبت به سال 2015 افزایش می یابد.

ارائه ی امکان چت و مکالمه ی آنلاین به این معنی است که زمانی که کاربران در طی فرایند خرید در تنگنا قرار می گیرند، می توانند سریعاً راهنمایی دریافت کنند.

به گزارش  Neil Patel این کار می تواند تبدیلات را تا 45 درصد افزایش دهد.

بنابراین ارائه ی این فرایند را در نظر داشته باشید، به خصوص در صفحه ی خرید نهایی کالا.

سخن پایانی

نرخ تبدیل

حال بعضی از عوامل تاثیر گذار در کاهش نرخ تبدیل را شناخته اید و با روش های پیش گیری و نیز برطرف کننده ی آن ها نیز آشنا شده اید. زمان اقدام فرا رسیده است!

شیراز سان

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید