ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی استاندارد
به نام خدا
طراحی فروشگاه اینترنتی مانند وب سایتهای شخصی یا اطلاع رسانی که هر طور تمایل داریم آن را طراحی میکنیم نیست. در طراحی فروشگاه اینترنتی یک سری الزاماتی وجود دارد که حتماً میبایست رعایت گردد چرا که در این نوع وب سایتها کارایی و رضایت کاربر حرف اول را میزند و زیاد نمیتوانیم به دلیل سلیقه شخصی خودمان برخی بخشها را از سایت حذف کنیم و یا به گونهای متفاوت پیاده سازی کنیم.
در ادامه برخی از مواردی که میبایست در زمان طراحی یک فروشگاه اینترنتی رعایت گردد را ذکر خواهیم کرد:
• بخش جستجو در همه صفحات جلوی چشم کاربر باشد.
• سرعت بار گزاری وب سایت بالا باشد به عبارتی از تصاویر تبلیغاتی و سلیقهای و گرافیکهای پیچیده کم کنیم تا سرعت سایت بالاتر برود.
• سبد خرید در تمام صفحات جلوی چشم کاربر باشد.
• سبد خرید و کل وب سایت در تمام مرورگرها بهخوبی کار کند.
• سبد خرید در مرورگرهای موبایل بهدرستی کار کند.
• بخش عضویت در خبرنامه در همه صفحات میبایست به طریقی وجود داشته باشد.
• آیتمهای موجود در لیست محصولات میبایست جزئیاتی از محصول مانند قیمت، موجود بودن یا نبودن و یک سری توضیحات ضروری دیگر را نشان بدهند.
• فرایند خرید و اتصال به درگاه پرداخت نباید بیشتر از 3 صفحه ادامه پیدا کند.
• نشان وجود درگاه پرداخت میبایست در تمام صفحات جلوی چشم کاربر باشد.
• منوهای سایت میبایست کاملاً قابل رؤیت باشند و همچنین کاربر بتواند با کمترین پیچیدگی به محصول مورد نظر برسد.
• مشخصات تماس و پشتیبانی میبایست واضح و قابل دستیابی سریع باشد.
• دکمه افزودن به سبد خرید میبایست طراحی واضح و کاربر پسندی داشته باشد.
• جدیدترین و همچنین پرفروشترین محصولات سایت میبایست در صفحه نخست خودنمایی کند.
• طراحی قالب کلی نه خیلی روشن باشد و نه تیره باشد.
• در طراحی قالب وب سایت سرعت به زیبایی و گرافیک ارجحیت داشته باشد.
• تمام تصاویر از کوچک تا بزرگ میبایست توسط نرم افزاهای کاهش حجم، بهینه شوند آنگاه وارد سایت شوند.
• آدرس صفحات نمایش محصولات فروشگاه اینترنتی شما جهت جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری بهینه شود.
• متاتگ های og برای محصولات به درستی ایجاد شود.
• بخش فروش ویژه به همراه روز شمار جهت ترغیب کاربران وجود داشته باشد.
• کاربر باید بتواند بدون لاگین به سیستم محصولات مورد نظر را به سبد خریدش اضافه کند.
• خلاصهای از نوع محصولات در صفحه نخست به صورت تصویر به کاربران نشان داده شود.
موارد مطرح شده هنگام طراحی میبایست لحاظ گردد و بدون شک موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که یک طراح و برنامه نویس حرفهای آن ها را به خوبی می داند.
پیروز و سربلند باشید.
Onlinecar
برخی از نکته ها خیلی مهم بودند ولی تاکنون بهشون توجه نکرده بودم ..ممنون
فروشگاه اینترنتی عبیدی
عالی بود. دستتون درد نکنه
سعید
هنوز ناقصه فکر کنم چند مورد دیگه هم باید به این لیست اضافه کنید تا کامل بشه
bestkala
با سلام : با توجه به این نکات به نظر شما برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی استفاده از فروشگاه های آماده مناسب است؟ آیا این موارد در آنها به کار رفته است؟ پیشنهاد شما چیست؟
مدیر وب سایت
سلام. بستگی به گستردگی کار شما دارد اما جای هیچ شکی نیست که فروشگا های آماده برای استفاده های حرفه ای مناسب نیستند. بهتر است فروشگاه دلخواه خود را به طور سفارشی طراحی کنید تا آنگونه که صحیح است و تمایل دارید طراحی شود که بتواند موفقیت شما را تضمین کند. فروشگاه های آماده برای کسانی مناسب است که با خود می گویند امتحان می کنیم اگر نتیجه داد که چه خوب اگر هم نداد مشکلی نیست. اما کسانی که می گویندمن باید حتما به نتیجه برسم از فروشگاه های سفارشی استفاده میکنند. اگر کمی دقت کنید هیچ فروشگاه معروفی را نمی بینید که از فروشگاه های آماده استفاده کرده باشد.
سارا مغیمی
با سلام . من بخش "متاتگ های og برای محصولات به درستی ایجاد شود" را متوجه نشدم اگه ممکنه درباره این مورد توضیح بدید
مدیر وب سایت
با سلام. منظور همان متاتگ های مربوط به شبکه های اجتماعی از جمله Facebook و twitter است. جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است متاتگ های og را در گوگل جستجو کنید