به گوگل دستور دهید هر روز به سایت شما سر بزند

به گوگل دستور دهید هر روز به سایت شما سر بزند

به نام خدا

تعجب نکنید عنوان پست اشتباه نیست شما می‌توانید به گوگل دستور دهید هرروز سر ساعت مشخصی به وب‌سایت شما سر بزند و مطالب جدید را ایندکس کند خواهید پرسید چگونه؟ مگر ممکن است؟

بله ممکن است، اما به کمی زیرکی نیاز دارد.

وقتی در یک وب‌سایت مطلب جدیدی را منتشر می‌کنیم باید منتظر بمانیم تا آن مطلب جدید توسط گوگل ایندکس شود و آنگاه در نتایج جستجوی گوگل به کاربران نشان داده شود درواقع باید منتظر بمانیم تا ربات‌های گوگل به وب‌سایت ما سر بزنند و آن مطلب جدید را در بانک اطلاعاتی‌شان ثبت کنند.

هنگامی‌که کاربران عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنند یک سری نتایجی را مشاهده می‌کنند این نتایج در بانک اطلاعات گوگل ذخیره است که به کاربران نمایش داده می‌شود و گوگل هر از چند مدتی به تمام وب‌سایت‌ها در سرتاسر اینترنت سرکشی می‌کند تا اگر مطلب جدیدی را منتشر کرده‌اند در بانک اطلاعاتی خودش ذخیره کند، این فرایند را ایندکس شدن می‌گویند.

برنامه زمانی سر زدن ربات‌های گوگل به وب‌سایت‌ها چگونه است؟

هر وب‌سایتی نزد گوگل یک اعتبار و منزلت مخصوص به خود را دارد گوگل به برخی از وب‌سایت‌ها هرروز سر می‌زند و به بعضی از وب‌سایت‌ها ماهیانه یک‌بار و یا در بازه‌های نامنظم سرکشی می‌کند. این‌که چرا به یک وب‌سایت هرروز سر می‌زند و به بعضی وب‌سایت‌ها به‌طور هفتگی یا ماهیانه به یک سری عوامل بستگی دارد.

چگونه به گوگل بگوییم هرروز سر ساعت مشخصی به وب‌سایت ما سر بزند؟

به‌طور خلاصه و مفید اگر بخواهم بگویم: اگر یک وب‌سایت به مدت حدوداً 3 ماه هرروز مثلاً سر ساعت 18 عصر یک مطلب جدید را منتشر کند آنگاه از آن زمان به بعد گوگل هرروز سر ساعت 18 به آن وب‌سایت سر خواهد زد و مطلب جدید را سریع ایندکس می‌کند، به همین سادگی.

اگر شما طبق یک برنامه زمانی منظم اقدام به انتشار مطلب در سایت خود کنید آنگاه گوگل هم در بازه‌های زمانی منظم به سایت شما سر خواهد زد؛ دقیقاً چند لحظه پس از انتشار مطلب توسط شما و خواهید دید که چند دقیقه پس از انتشار پست در لیست نتایج گوگل قابل‌مشاهده است. در چنین صورتی هر کس از مطالب شما کپی‌برداری کند گوگل شما را به عنوان صاحب آن مطلب تلقی خواهد کرد و نه آن کسی که مطلب شما را کپی کرده است.

سریع ایندکس شدن مطالب چه فایده‌ای دارد؟

برخی از مدیران وب‌سایت‌ها از مطالب سایت‌های تازه تأسیس کپی برداری می‌کنند و گوگل هم متوجه کپی برداری آن‌ها نمی‌شود! اما چرا؟ چون گوگل مطالب سایت‌های تازه تأسیس را دیر به دیر ایندکس می‌کند.

تصور کنید مطب جدیدی را در سایتتان منتشر کرده‌اید ولی فردای آن روز وقتی آن مطلب را در گوگل جستجو می‌کنید می‌بینید که همان مطلب با همان متن در یک وب‌سایت دیگر توسط گوگل ایندکس شده است! چه اتفاقی افتاده است؟

موضوع از این قرار بوده که مطلبی که شما در وب‌سایتتان منتشر کرده بودید هنوز توسط گوگل ایندکس نشده بوده و یک سایت دیگر که از نزد گوگل اعتبار بالایی هم داشته اقدام به کپی برداری از مطلب شما کرده و آن را در سایت خودش ثبت نموده حال گوگل هم به دلیل اعتبار آن سایت سریع مطلبش را ایندکس کرده. اکنون مطلب شما به دلیل اینکه زود ایندکس نشده متعلق به یک سایت دیگر شده است و اگر گوگل چند روز آینده به سایت شما سر بزند تصور می‌کند شما آن مطلب را از آن سایت کپی کرده‌اید! راه حل چیست؟ راه حل این است که اعتبار و منزلت خود را پیش گوگل افزایش دهید و انتشار مطالب در سایت شما از قاعده و نظم خاصی برخوردار باشد.

ایندکس مطالب

 

از چه راه‌های دیگری می‌توان مطالب را سریع‌تر ایندکس کرد؟

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان یک مطلب را پس از انتشار به گوگل معرفی کرد استفاده از ابزار وب مستر گوگل fetch as google است که لازم است با google webmaster tools آشنا باشید البته کار با این ابزار ویژه متخصصین سئو و طراح وب‌سایت می‌باشد.

در آینده در مطلبی جداگانه به موضوع سریع ایندکس شدن مطالب خواهیم پرداخت.
پیروز و سربلند باشید.

 

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید