ابزارهای آنلاین برای کمک به کسب و کار های کوچک

ابزارهای آنلاین برای کمک به کسب و کار های کوچک

ابزارهایی که می‌توانند باعث ایجاد انقلاب در کسب و کارهای کوچک شوند

انتظار اتفاقات غیر منتظره در دنیای کسب و کارهای کوچک چیز عجیبی نیست. یک کارآفرین ماجراجو درمواجه با این اتفاقات و شرایط هوشمندانه عمل می کند تا مشکلات پیش بینی نشده باعث انحراف کسب و کار او نشود. بازاریابی درست و هوشمندانه یکی از راه هایی است که برای موفق شدن در کسب و کار می توان از آن استفاده کرد.

ابزارهای آنلاین برای کمک به کسب و کار های کوچک

امروزه با توجه به پیشرفت استارتاپ‌ها، اکثر آن ها معمولاً در دسته ‌بندی کسب و کارهای کوچک قرار می‌گیرند. به لطف انجمن‌های بازاریابی هم ‌اکنون می‌توان از تکنیک‌های زیادی برای بازاریابی بهره برد. حتی تکنیک‌های قدیمی بازاریابی با قوت گرفتن کسب و کارهای کوچک، دوباره درحال احیا شدن هستند. ابزارهای آنلاین یکی از تکنیک هایی هستند که می توانید برای کسب و کار خود استفاده کنید. هر ایده‌ ای که دارید، با بررسی اولیه آن را راه ‌اندازی کنید و دقت کنید که پول‌های خود را کجا خرج می کنید. اما برای استفاده از تکنیک‌های مختلف باید کمی هوشمندانه عمل کرد.

معرفی ابزارها و تکنیک هایی که به کمک آن ها می توانید رویاهای خود را پیگیری کنید و از بازاریابی سود ببرید.

 Nimble

Nimble یک انتخاب بسیار عالی برای زمانی است که بودجه ی کمی دارید و می خواهید یک کسب و کار راه بیندازید. هزینه اشتراک ماهانه آن 22 دلار است و با استفاده ازاین ابزار می توانید از امکانات زیادی استفاده کنید که  چنین خدماتی فقط درسیستم‌های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) سطح بالا وجود دارند.

علاوه بر ویژگی‌های پایه (همگام‌سازی با مخاطبان و تماس‌ها، مدیریت ارتباط‌ ها) شما می‌توانید از یک سیستم مدیریت وظایف  (Task manager) قدرتمند و یک سیستم فروش هوشمند که اطلاعاتی درباره هرکدام از مشتریان شما فراهم می‌کنند، بهره ببرید. البته در این سرویس یک سیستم اتوماسیون بازاریابی قوی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا قالب‌های ایمیلی مناسب را در سریع ‌ترین زمان و راحت ‌ترین شیوه ممکن بسازید.

 Nimble قابلیت هماهنگی با اکثر نرم‌افزارهای واسطه و پرکاربرد را دارد. 

Marketing360

مجموعه ای از خدمات مورد نیاز برای هر کسب و کار کوچک است که در کلرادو آمریکا شروع به کار کرده است. Marketing360 خدماتی ازجمله مدیریت و جستجوی پرداخت‌ها، طراحی وب ‌سایت، تغییر بازار هدف، سئو و CRM را ارائه می دهد.

البته ابزارهایی مکمل هم وجود دارند که تماس‌های تلفنی را به نرم‌افزار CRM وصل می‌کنند. در داشبورد این سیستم می ‌توانید نمودارهای موفقیت‌ها و شکست‌های مربوط به بازاریابی خود را مشاهده کنید. محتواهایی مثل ویدیو نیز از خود سیستم قابل سفارش هستند.

Optimizely

ممکن است یک ایده برای فروش محصولی جدید داشته باشید یا بخواهید دستگاهی جدید درست کنید، ولی از راه‌اندازی آن برای کاربران مختلف نگران هستند. Optimizely به شما اجازه می‌دهد گزینه‌های متفاوت طراحی را برای مشتریان مختلف تجربه کنید. مثلاً یک فروشگاه لباس در تهران با Optimizely می‌تواند برای مشتریانی که در بوشهر هستند لباس‌های مناسب فصل گرم و افرادی که ساکن تبریز هستند، لباس‌های فصل سرد را نمایش دهد. این سایت همچنین به شما اجازه می‌دهد از موتور توصیه ‌کننده ‌ی آن استفاده کنید تا رفتار مشتریان را بهتر تشخیص بدهید و سود خود را در بازار بالا ببرید.

ابزارهای آنلاین برای کمک به کسب و کار های کوچک

MailChimp

MailChimp بزرگ ‌ترین پلتفرم اتوماسیون بازاریابی جهان است که استفاده از خدمات آن بسیار ساده و خدمات آن برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید است. در این وب سایت امکان ساخت یک سرویس ایمیل رسانی سفارشی شده با تعداد نامحدودی گیرنده وجود دارد (ارسال انبوخ) یا می توانید با اضافه کردن چند خط کد به سایتتان، به کاربران امکان ثبت نام در خبرنامه را بدهید. با استفاده مداوم از این سرویس کاربرد آن نیز برای شما بیشتر خواهد شد.

MailChimp به شما این امکان را می ‌دهد تا افرادی که در سایت شما اقدام به ثبت نام خبرنامه می‌کنند، با پیشنهاد‌های خاص و ایمیل‌های منحصربه ‌فرد غافلگیر کنید. همچنین می‌توانید محتوایی خاص برای برخی از اشتراک ‌گذاران به ‌صورت طولانی ‌مدت ارسال کنید. چون سیستم نوع خبرنامه ثبت نامی آن‌ها را تشخیص می ‌دهد. افرادی که معمولاً ایمیل‌های شما را باز نمی‌کنند نیز با این سیستم قابل رهگیری هستند تا بتوانید رفتار آن‌ها را تشخیص دهید و محتوای مناسب برای آن‌ها ارسال کنید. MailChimp بسیار منحصربه ‌فرد است و می‌تواند برای هر فرد یا کسب و کاری مفید باشد. از نویسنده‌های تولید محتوایی که می‌خواهند مخاطبان خود را جذب کنند گرفته تا تجارت‌های الکترونیکی بزرگ.

ابزارهای آنلاین مخصوص کسب و کارهای کوچک

Unbounce

با توجه به کسب و کاری که راه انداخته ‌اید ممکن است به یک حضور قوی در اینترنت نیاز نداشته باشید. Unbounce در طراحی و تولید لندینگ پیج‌های بازاریابی تخصص دارد تا کاربر دقیقا به محتوایی که نیاز دارد، دسترسی پیدا کند. Unbounce این کار را با استفاده از توسعه ‌ی سریع و کارآمد وب، ترکیب ‌شده با یک پلتفرم بازاریابی مجهز به تست A/B انجام می ‌دهد. در این راه از کلماتی که کاربران برای رسیدن به وب ‌سایت شما استفاده می‌کنند نیز به کار می‌رود. Unbounce همچنین از ابزارهای بی‌شمار دیگری استفاده می‌کند تا کاربران را وادار به ثبت‌ نام یا خرید در وب ‌سایت کند. مانند بسیاری از پلتفرم‌های توسعه وب، Unbounce یک نسخه موبایل هم از وب سایت شما درست می‌کند.

CoSchedule

اگر یک کسب و کار متمرکز بر محتوا راه‌ اندازی کرده‌ اید یا حداقل به یک بازاریابی محتوای قوی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از CoSchedule استفاده کنید. CoSchedule استراتژی بازاریابی شما را نظم می‌بخشد و با زمان ‌بندی مناسب باعث می‌شود محتوای خود را در زمان‌ های مناسب و بنا بر ترافیک‌های موجود منتشر کنید. همچنین یک سیستم ساده و تأثیر گذار به نام ReQueue نیز در این سایت تعبیه‌ شده است که به شما کمک می‌کند محتوای محبوب خود را بدون خسته ‌کننده بودن بازنشر کنید. CoSchedule می‌تواند با سیستم‌های مدیریت محتوای معروف مثل وردپرس و حتی Google Documents و Evernote هم به‌خوبی همگام ‌سازی شود.

Sproutsocial

درحالی‌که که CoSchedule بر محتوا و بازاریابی تمرکز دارد، Sproutsocial یک‌ لایه برای تعامل مشتری، احساس رضایت و تمرکز بالا بر شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌کند. این پلتفرم شامل ابزاری برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و وب ‌سایت است. همچنین گزارش تجزیه ‌وتحلیل که می‌تواند برای رهبر سازمان مفید باشد، در این سیستم مهیا می‌شود. ابزاری نیز برای نظارت بر تمرکز بازار فروش تعبیه‌ شده است. همچنین یک مرکز خدمات مشتریان به نام «Smart Inbox» در این پلتفرم وجود دارد. این سیستم تمام گفتگوهای کاربران با شرکت را مفهوم‌سازی می‌کند تا تیم خدمات مشتری شما بتوانند اقدامات لازم را برای تعامل مناسب با مشتریان ناراضی در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید