بازاریابی اینترنتی در لینکدین (قسمت دوم)

بازاریابی اینترنتی در لینکدین (قسمت دوم)

در بخش اول این مقاله به بررسی اقدامات مقدماتی و پایه ای بازاریابی در لینکدین، پرداختیم. در ادامه می خواهیم تکنیک ها و جزئیاتی که می توانند بازده مارکتینگ در این بستر را افزایش دهند، را عنوان نماییم.

بازاریابی در لینکدین

در لینکدین چه پست هایی کاربران بیشتری را جذب می نمایند؟

داده های LinkedIn نشان می دهند که 60 درصد از کاربران به محتواهایی که در رابطه با دانش های خاصی از حوزه ی صنعت می باشند،علاقمند هستند. به این صورت که اخبار شرکت ها برای 53 درصد از کاربران LinkedIn جالب توجه است و در پی آن، محصولات و خدمات جدید شرکت ها و ارگان ها 43 درصد از کاربران را به خود جذب می کنند.

کاربران با هدف کسب اطلاعاتی به روز به لینکدین مراجعه می کنند و در جریان اخبار حوزه ی فعالیتشان یا مباحث مورد علاقه شان قرار می گیرند.

بنابراین حتماً مباحث داغ و تازه ای که برای کاربران مفید هستند را به نحوی شفاف و واضح در پست هایتان پوشش دهید.

فعالیت های کاربران در لینکدین

فعالیت های کاربران در لینکدین شامل ارسال پست ها (یا آپدیت ها)، تعامل با دیگر کاربران، جذب فالوور (کسب اعتبار و شناخت) و بازخورد گیری می شود.

در باب هر کدام از این فعالیت ها می بایست یک سری نکات را رعایت کرد که در ادامه آن ها را عنوان می کنیم:

نکات مربوط به تولید محتوا و پست ها:

  •  اگر قصد دارید متنی طولانی را به اشتراک بگذارید، دقت نمایید که دو یا سه جمله ی اول بسیار گیرا و جذاب باشند تا به این ترتیب کاربران تشویق به کلیک بر روی "کلید نمایش مقاله" شوند.

 این مسئله که تعداد کاربران زیادی تمایل به خواندن ادامه ی مقاله ی شما داشته باشند یک سیگنال واضح از جالب بودن پست شما (از نظر کاربران) برای الگوریتم LinkedIn است. بنابراین LinkedIn پست شما را برای افراد بیشتری نمایش خواهد داد.

  •  از ویدیو ها و تصاویر جدید و با کیفیت در پست های خود استفاده کنید. پست های بصری بیشتر از متن ها کاربران را جذب می کنند و تأثیر گزار تر می باشند.
  • به جای ارسال پست هایی که تنها جنبه ی انتقال اطلاعات دارند، در رابطه با عناوینی پست بگذارید که بحث برانگیز هستند و می توانند کاربران را به مکالمه و انجام فعالیت تشویق کنند.
  •  از مخاطبانتان سؤال کنید.

زمانی که پرسشی را مطرح می کنید ذهن خواننده کنجکاو می گردد و مشتاق به یافتن و ارائه ی پاسخ می شود. بنابراین تعداد کامنت های پست هایتان افزایش خواهد یافت.

  •  تجربه های شخصی و منحصر به فردتان را به اشتراک بگذارید.

 پست هایی که بیان کننده ی داستانی شخصی هستند به طور قابل ملاحظه ای بیشتر به اشتراک گذاشته شده و پاسخ های بیشتری را دریافت می نمایند.

  • اجتناب از پیوندهای خارجی (!)

اگرچه یکی از اهدافتان می تواند " افزایش ترافیک سایتتان از طریق لینکدین" باشد اما حقیقت این است که مدیران لینکدین نیز مانند فیس بوک و ... تمایل دارند تا حد ممکن کاربران را برای مدت زمان طولانی تری در لینکدین آنلاین نگه دارند.

بنابراین درج مداوم لینک هایی که کاربران را از این رسانه خارج می سازند و به سایت شما منتقل می کند، می تواند امتیازی منفی برای پست های شما محسوب شود.

از این رو، به جای درج مستقیم لینک ها در پست هایتان، آن ها را در یک کامنت زیر پست قرار داده و به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید پست خود را به مقاله تان لینک کنید. (توضیحات بیشتر درباره ی مقاله ها در ادامه ی مطلب)

مقاله های لینکدین

در سال 2013 لینکدین انتشار مقالات نوشته شده توسط افراد تأثیر گذار معروف مانند ریچارد برانسون را آغاز نمود. از سال 2015، هر کسی می تواند، با انتشار محتوای خود در پلتفرم بلاگ LinkedIn در این رسانه تأثیرگذار باشد.

اگر هنوز وبلاگ ندارید، مقاله نویسی در لینکدین، روشی عالی برای شروع وبلاگ نویسی است.

می توانید مقاله های خود را با تصاویر، فیلم ها، نقل قول ها و ... زیبا و غنی کنید.

قرار دادن مقاله در LinkedIn ساده است. به صفحه اصلی (Home) LinkedIn بروید و بر روی کلید «مقاله نوشتن» در بالای صفحه کلیک کنید.

سپس متن خود را نوشته و ویرایش های لازم را انجام داده و در نهایت آن را ارسال نمایید.

نکات مربوط به تعاملاتتان با سایر کاربران:

  •  پاسخ به پست های دیگران.

 الگوریتم LinkedIn به بررسی نحوه ی فعالیت شما در این پلتفرم می پردازد. ارسال نظرات به طور مداوم در پست ها و مقالات دیگران، به بهتر دیده شدن پست های شما نیز می انجامد.

  •  از افراد مرتبط نام ببرید

می توانید افرادی را برای هر پست، mention کنید. زمانی که این افراد پست شما را دریافت کنند احتمالاً به آن پاسخ خواهند داد و همچنین ممکن است پست شما را با شبکه ی مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

  •  از گروه ها غافل نشوید:

گروه های LinkedIn انجمن هایی خصوصی هستند که در آن ها کاربران LinkedIn به بحث در رابطه با موضوعات تخصصی می پردازند. این گروه ها یک مکان عالی برای به اشتراک گذاری ایده ها می باشند.

دلایلی برای الزامی بودن استفاده از LinkedIn Groups توسط بازاریابان وجود دارند. مانند:

1.  افزایش اعتبارتان

اظهار نظر در مورد آخرین تحولات صنعت؛ به اشتراک گذاری داستان های مربوطه و ... در محیط گروه ها، کمک می کند که شما، خود را به عنوان مدیر کسب و کاری که با صنایع روز درگیر است و درک صحیحی از زمینه ی کاری خود دارد، معرفی کنید.

بنابراین اعضای گروه احتمالاً با مشاهده ی کیفیت مطلوب کامنت هایتان، مایل به برقراری ارتباط و ایجاد کانکشن با شما می شوند.

2.  گسترش میزان دسترسی به محتوایتان

گروه های LinkedIn یک پلت فرم بسیار هدفمند برای به اشتراک گذاشتن مطالب ارائه می دهد.

از این جا  می توانید روش به اشتراک گذاشتن پست هایتان در گروه ها را بیاموزید.

3.  کسب اطلاعات درباره ی مخاطب هدفتان

توجه هوشمندانه به گفت و گو ها در گروه ها باعث می شود که نقاط درد، چالش ها، نیازها، ترس ها و خواسته های مخاطبان خود را درک نمایید.

این داده ها می توانند همه چیز را، از استراتژی بازاریابی شما تا توسعه ی محصولاتتان را تحت تأثیر قرار دهند.

4.  کسب جمعیت برای رویدادها

میزبانی یک رویداد (سمینار یا شبکه یا ...) را در نظر دارید؟ گروه های LinkedIn مکانی عالی جهت ارسال دعوت‌نامه ی شرکت در رویدادهایتان هستند.

5 گام مهم در آغاز استفاده از گروه های LinkedIn برای بازاریابی:

1.  گروه های مناسب را پیدا کنید

بهترین بازاریابان مخاطبان هدف خود را می شناسند، و نیز می دانند که برای دستیابی به این مخاطبان باید در چه گروه هایی عضو شوند.

به بخش جستجوی LinkedIn یا صفحه ی کشف گروه ها رجوع کنید تا بتوانید گروه هایی را که حوزه ی موضوعات مختلف مرتبط با صنایع، حرفه ها و مهارت هایی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را بیابید.

2.  قوانین را کشف کنید

هنگامی که در یک گروه پذیرفته شدید، زمان زیادی را صرف خواندن نظرات موجود و مشاهده ی نوع محتوای به اشتراک گذاشته کنید.

بله، درست است که تعداد زیادی مقاله در رابطه با ویژگی های محتوایی که می توان در گروه ها به اشتراک گذاشت در دسترس هستند اما حقیقت این است که همواره تعدادی قانون و نکته ی نانوشته در رابطه با مهارت های بازاریابی وجود دارند که تنها با مشاهده و بررسی سایر گروه ها می توانید آن ها را فرا گیرید.

3.  به عنوان یک فرد و نه یک شرکت پست بگذارید

حتی در عصر دیجیتال هم این ادعای قدیمی که " مردم با مردم کار می کنند" صحیح است. بنابراین در گروه ها به عنوان شخص خودتان و نه یک برند تجاری فعالیت داشته باشید.

4.  گرده افشانی نکنید!

LinkedIn به هر کاربر مجوز عضویت تا سقف 50 گروه به طور همزمان را می دهد .

توجه داشته باشید که در هر تعداد گروهی که عضو می شوید باید توانایی مدیریت تمام آن ها را به بهترین شکل داشته باشید.

اگر در تعداد زیادی از گروه های موجود عضو شوید و نتوانید فعالیت های خود را مدیریت نمایید، اعتبار برندتان زیر سؤال خواهد رفت.

5.  فراتر از گروه

مکالمات خصوصی تان را خارج از گروه نگه دارید. اگر یکی از اعضای گروه با شما ارتباط برقرار کرد، از طریق InMail از او تشکر کنید.

پس از اینکه مدت زمانی را به فعالیت در سایر گروه های لینکدین اختصاص دادید و تجربه ی کافی کسب کردید، می توانید گروه مخصوص کسب و کار خودتان را راه اندازی نمایید.

نکات مربوط به افزایش تعداد فالوور ها

مرحله 1:  کارکنان خود را درگیر کنید

پس از ساخت حساب کاربری تان؛ در مراحل اولیه، نیروی کار و پرسنل شما بهترین گزینه ها برای این که شما را فالو کنند هستند.

آن‌ها بزرگترین حامیان شما هستند. پرسنل خود را تشویق کنید که اکانت هایی در LinkedIn ایجاد نمایند - زمانی که آن‌ها نام شرکت شما را به عنوان محل کارشان ثبت کنند و شما را فالو کنند، برندتان دارای یک شبکه ی آنلاین گسترده خواهد شد و از طریق اعضایش پتانسیل جذب کاربران بیشتری را به دست خواهد آورد.

مرحله 2:  صفحه را خارج از شرکت تبلیغ کنید

پیوند به صفحه شرکت در تمام ارتباطات بازاریابی‌تان مانند ایمیل ها، خبرنامه ها و وبلاگ ها می بایست وجود داشته باشد.

همچنین از مشتریان، همکاران و سایر افراد مرتبط با کسب و کارتان درخواست نمایید که شما را فالو کنند.

مرحله 3:  کلید «فالو» را به وبسایت خود اضافه نمایید.

به این ترتیب بازدید کنندگان ِسایت تان به راحتی با کلیک بر روی «فالو» می توانند به جمع فالوور هایتان در لینکدین بپیوندند.

مرحله 4: شرکت در گروه ها

شرکت در گروه ها یک راه مؤثر جهت معرفی برندتان می باشد. البته همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردیم، شما باید به عنوان یک شخص و نه یک شرکت در گروه ها فعالیت داشته باشید و تبلیغاتتان در گروه ها باید کاملاً به طور نامحسوس و زیرپوستی صورت گیرند.

مرحله 5: استفاده از آگهی های تبلیغاتی و پست های حمایت شده

بازخورد فعالیت هایتان را بررسی کنید

همان‌گونه که در قسمت اول این مقاله بیان کردیم، جهت بررسی عملکردتان در کمپانی پیج ِخود، می توانید اطلاعات مختلفی را در بخش analytics بیابید.

جهت بررسی نحوه ی عملکردتان در صفحه ی شخصی تان می توانید به داشبورد پروفایلتان رجوع کنید و تعداد فالوور ها، تعداد پست ها و تعداد دفعاتی که نام پروفایلتان در لیست نتایج جست و جوی کاربران نمایش داده شده است را مشاهده کنید.

آنالیز عملکرد بازاریابی در لینکدین

متأسفانه در این بخش اطلاعات به تفکیک زمان و یا اطلاعات دموگرافی نمایش داده نمی شوند و کاربر خود می بایست سررسیدی تهیه کرده و فعالیت های خود را در این سر رسید ثبت نماید.

سپس به مرور زمان با بررسی داده هایی که جمع آوری شده می توان نقاط ضعف و قدرت را یافت و به راحتی تشخیص داد که کدام پست ها می توانند نتایج مطلوب تری را به همراه داشته باشند.

 سخن پایانی

به طور یقین تمام موارد عنوان شده در این مقاله و سایر مقالات بازاریابی، تنها بخشی از تکنیک های موجود را پوشش می دهند و بخشی مهم تر از روش ها را تنها با کسب تجربه می توان فرا گرفت. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که هرچه زودتر اقدام به ساخت حساب کاربری خود نمایید و اجازه ندهید که بیم مواجه با شکست مانع شروع به موقع شما برای فعالیت در این بستر شود. 

 

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید