بازاریابی در فیس بوک (دیجیتال مارکتینگ در فیس بوک) (قسمت اول)

بازاریابی در فیس بوک (دیجیتال مارکتینگ در فیس بوک) (قسمت اول)

 

شهرت Facebook در میان کاربران شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست از این رو فیس بوک همواره توانسته است نظر بسیاری از بازاریابان اینترنتی را به خود معطوف کند.

در ادامه نحوه ی بازاریابی در فیس بوک، باید ها و نباید های مارکتینگ در این بستر را مورد بحث قرار خواهیم داد.

چه افرادی عضو فیس بوک هستند؟

هرچند ممکن است که فیس بوک در ابتدا به عنوان یک شبکه اجتماعی برای دانش آموزان کالج بوده باشد، اما اکنون تقریبا هر کسی که کاربر دائمی اینترنت باشد عضو این شبکه اجتماعی نیز شده است.

حداقل سن ضروری برای عضویت در فیس بوک 13 سال است و مبنی بر دلایلی ) همچون وارد کردن اطلاعات کاربری غیر واقعی در هنگام ساخت حساب کاربری فیس بوک برای دور زدن قانون محدودیت سنی این شبکه) می توان در نظر گرفت که تمام رده های سنی در این شبکه حضور دارند.

 فیس بوک اطلاعات عمومی، از جمله اطلاعاتی درباره ی محبوب ترین گروه سنی خود را منتشر نمی کند، اما یک نظرسنجی توسط  Pew   نشان داده است که گروه سنی 18 تا 29 سال بیشترین کاربران حاضر در فیس بوک را تشکیل می دهند که البته محبوبیت این شبکه اجتماعی با افزایش سن کاربران، برای آن ها کمتر می شود. کمترین محبوبیت فیس بوک در افراد بالای 65 سال است.
بنابراین اطمینان داشته باشید که تعداد کثیری از کاربران هدف شما، در فیس بوک حضور دارند.

چگونه در فیس بوک بازاریابی کنیم؟

فیس بوک دارای سه قابلیت صفحات، تبلیغات و گروه ها است که هر کدام از این گزینه ها در امر بازاریابی کاربرد خاص خود را دارند و می توانند برای رسیدن به اهداف بیشتر ترکیب شوند.

الف) صفحات:

صفحات فیس بوک مشابه پروفایل ها هستند، اما به طور اختصاصی برای کسب و کارها، سازمان ها و شخصیت های عمومی می باشند.

 زمانی که کاربری یک صفحه را لایک (like) می کند، می تواند به طور خودکار مطالب جدیدی که در این صفحه قرار می گیرند را در نیوز فید (news feed) خود دریافت کند.

الزاما متذکر می شویم که کاربران می توانند یک صفحه را لایک کنند اما آن را فالو نکنند. (کاربران می توانند برخی از پروفایل ها را نیز دنبال کنند.)
پروفایل ها نیاز به یک رابطه متقابل بین دوستان دارند به این معنی که تنها کسانی که جزو لیست دوستان (Friends) یک پروفایل باشند می توانند آن پروفایل را like کنند، در حالی که صفحات می توانند توسط هر کسی (چه دوستان و چه سایر افراد عضو فیس بوک) لایک شوند بدون آن که نیاز باشد که خالق صفحه لایک کننده ها را از قبل به عنوان دوست پذیرفته باشد.

صفحات محدودیتی برای تعداد دوستان یا طرفدارانی که می توانند داشته باشند، ندارند. (بر خلاف پروفایل ها که محدود به 5000 دوست هستند)
مزایا: صفحات را می توان به سادگی و به صورت رایگان راه اندازی کرد.
معایب: ایجاد پایگاهی از طرفداران به وسیله ی صفحات مشکل است.

ب) تبلیغات:

فیس بوک یک پلت فرم تبلیغاتی هدفمند فوق العاده ارائه می دهد.

می توان  تبلیغات را برای مناطق جغرافیایی خاص، سنین مختلف، سطح تحصیلات و حتی انواع دستگاه های مورد استفاده، برای نمایش به کاربران ایجاد و اختصاصی کرد.

به عنوان مثال می توان افرادی که اخیرا نقل مکان کرده اند را مورد هدف تبلیغات قرار داد.

بنابراین، اگر یک باشگاه ورزشی در خیابان جمهوری در  شیراز دارید و می خواهید تمام افرادی را که اخیرا به این محل منتقل شده اند، پیدا کنید، می توانید تبلیغات خود را به سوی این افراد هدایت کنید.(متاسفانه در حال حاضر خدمات تبلیغاتی فیس بوک برای ایرانیان دارای محدودیت است)

یا شاید یک کتاب نوشته اید و مطمئن هستید که افرادی هستند که دوست دارند یک کتاب خاص دیگر از نوشته های شما را مطالعه کنند. عنوان کتاب را تحت عنوان Interests وارد کنید و به این ترتیب می توانید به طور خاص آن کاربران را هدف تبلیغات خود قرار دهید.

فیس بوک به کاربران اجازه می دهد تا تبلیغاتی را که دوست ندارند ببندند و یا برعکس، صفحه ای که نامش دقیقا زیر تبلیغ عنوان شده است را لایک کنند.

مزایا: تبلیغات دارای پارامترهای هدفمند قدرتمندی هستند که به وسیله ی آن ها می توانید گروه خاصی از افراد را مورد هدف قرار دهید.

معایب: با توجه به اهداف شما، تبلیغات می توانند هزینه های زیادی را برای شما داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مطلب نام ایران در لیست مناطق مورد نظر برای نمایش آگهی وجود ندارد.

ج) گروه ها:

گروه های فیس بوک شبیه به انجمن های گفتگو هستند و دارای ویژگی هایی اضافی ای هستند که صفحات و پروفایل ها ندارند مانند Wall

می توانید گروه هایی مرتبط با حوزه کاری خودتان ایجاد کنید و سپس افراد علاقه مند به آن حوزه را به این گروه دعوت کرده تا درآینده بتوانید با دریافت نظرات آن افراد درباره ی محصولاتتان به عنوان راهی برای رسیدن به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

مزایا: گروه ها آزاد هستند و دارای سطح بالایی از تعامل افراد هستند.

معایب: گروه ها می توانند بسیار وقت گیر باشند.

اکنون به این سه قابلیت آشنا شدید در ادامه جزئیات و نکات فعالیت در هر یک را به تفصیل شرح خواهیم داد:

شیوه ی صحیح بازاریابی با صفحات

صفحات فیس‌بوک ساده ترین راه برای شروع بازاریابی با فیس‌بوک می باشند که  کاملا آزاد و فوق العاده انعطاف پذیر هستند، و کار با آن ها نسبتاً آسان است (حداقل در اشکال اولیه خود) همچنین کار با آن ها نقاط ضعف زیادی هم ندارد.

متاسفانه، بسیاری از شرکت ها از صفحات به طور کامل استفاده نمی کنند؛ یا بدتر، از آنها به شدت استفاده می کنند.

این دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا از اشتباهات احتمالی مارکتینگ توسط صفحه ها در فیس بوک جلوگیری کنید:

1- عکس پروفایل و تصویر کاور

عکس پروفایل شما باید لوگوی شما باشد؛ به همین سادگی!

تصویر کاور داستانی متفاوت دارد. اینکه چه تصویری را به عنوان کاور قرار دهید به تصمیم شما بستگی دارد.

دیجیتال مارکتینگ فیس بوک

بعضی صفحات عکسی از کارکنان خود را برای تصویر کاورشان انتخاب می کنند، در حالی که دیگران از آثار هنری رویایی استفاده می کنند و اطلاعات تماس خود را در تصویر پوشش می دهند.

مارکتینگ در فیس بوک

 یک عکس را انتخاب کنید که بازدید صفحه شما را بالا ببرد و نظر بازدیدکنندگان را جلب کند.

2- بخش "about" (در باره ی شما)

بخش "about" یا همان " درباره ی شما" درست زیر آرم شرکت شما قرار می گیرد. این قسمت به شما فرصت معرفی تجارتتان به دیگران را، می دهد.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات را به درستی در این بخش قرار دهید، به مردم درباره ی آنچه می کنید اطلاعاتی دهید، بگویید که چرا شما متفاوت هستید و سایر جزئیات جالب را نیز در این بخش عنوان کنید.

افزایش فروش در فیس بوک

اگر وقت کافی در اختیار دارید می توانید متنی ویژه برای مخاطبان فیس‌بوک در بخش about صفحه تان بنویسید؛ در غیر این صورت، اگر نمی توانید زمان کافی برای این کار صرف کنید متن about وبسایتتان را در این قسمت کپی کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات خود را در زیر "basic info" به نحوی جامع و کامل پر کنید.

فقط به یاد داشته باشید که آن را دوستانه و غیر رسمی نگه دارید. لحن معمولی در فیس‌بوک تأثیر گذار تر است و شما از این شیوه نتایج بهتری دریافت می کنید.

3- تولید محتوای مناسب

محتوای صفحه شما شامل پست ها که دربردارنده ی عکس ها، فیلم ها و نوشته های شما هستند می باشد.

محتوا مهم ترین نقش را در جذب و حفظ کاربران دارد.

به دو تصویر زیر که یکی نشان دهنده ی صفحه ی برند بستنی دایتی و دیگری متعلق به شرکت تولیدات لبنی میهن است توجه کنید.

facebook marketing

 

دیجیتال مارکتینگ در شیراز

کدام یک از نظر شما از دید کاربران جذاب تر است؟ محتوای کدام یک از دو صفحه ی بالا توان جذب و حفظ مخاطبان بیشتری را دارد؟

به طور یقین صفحه ی شرکت دایتی در بازاریابی فیس بوکی موفق تر عمل کرده است. اما علت جذاب‌تر بودن این صفحه از دید کاربران چیست؟

پارامتر های زیادی در تولید محتوای با کیفیت تأثیر دارند که ما در این جا به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

*** انگیزه ی دنبال کردن صفحه تان را به کاربرانتان بدهید!

به صفحه ی برند Nike توجه کنید:

بازاریابی حرفه ای فیس بوک

بازاریابی حرفه ای فیس بوک

بازاریابی فیس بوک

برند Nike از جمله موفق ترین برند ها در امر بازاریابی فیس‌بوکی است. محتوای این صفحه شامل پست هایی با موضوعات خبرهای مهم ورزشی، جملات و تصاویر امید دهنده و محرک و محصولات جدید این شرکت است.

بنابراین کاربرانی که تمایل دیدن اخبار بسیار کوتاه دنیای ورزش و نیز پست های امید دهنده دارند این صفحه را دنبال می کنند و هر از گاهی پست هایی در رابطه با محصولات جدید برند نایک را هم می بینند.

شما هم سعی کنید که یا سرگرم کننده باشید، یا آموزنده! به این ترتیب کاربران برای دنبال کردن شما مشتاق تر می شوند.

مثالی دیگر: برند کاله برای به اشتراک گذاری پست هایی با موضوعات مختلف تلاش های خوبی داشته است (البته هنوز هم تا سطح ایده آل فاصله دارد!)

مارکتینگ حرفه ای در فیس بوک

 

*** پا را از دنیای محصولاتتان فراتر بگذارید!

به صفحه ی green valley (تولیدات محصولات غذایی و تنقلات) توجه کنید:

بازاریابی حرفه ای در فیس بوک

بازاریابانِ این برند می دانند که در دنیای امروزِ ما اکثر افراد زمان کافی برای سیر و سیاحت در طبیعت را ندارند و اغلب اوقات کاربران چشمانشان را به صفحه ی گوشی همراه و یا مانیتور کامپیوترشان دوخته اند؛ بنابراین سیاست تبلیغاتی این برند در فیس‌بوک  (همان گونه که در تصویر دیدید) این است که تصویر های زیبا از طبیعت بکر و جذاب را که گاهی دربردارنده ی محصولات این شرکت غذایی هستند را به کاربران نشان دهند.

نکته ی اصلی این است که شما نباید خود را ملزم بدانید که در تمامی پست هایتان تمرکزتان را تنها بر روی محصولاتتان بگذارید.

بررسی کنید و ببینید که جامعه ی مخاتبانتان تشنه ی دیدن چه نوع تصاویر و پست هایی هستند و به کاربرانتان همان چیزی را بدهید که در ناخوداگاه ذهنشان آن را می جویند.

*** تصاویر نمایانگر محصولات یا خدماتتان باید چگونه باشد؟

در زیر تصاویری از  صفحات Adobe و Taco bell را مشاهده خواهید کرد:

مارکتینگ در فیس بوک

بازاریابی فیس بوک

 

دیجیتال مارکتینگ فیس بوک 

بازاریابی در فیس بوک

تقریبا می توان گفت هیچ تصویری در این دو صفحه پیدا نمی کنید که دربردارنده ی محصولات Taco bell و کاربرد نرم افزار های Adobe نباشد. اگرچه این دو برند در تمام پست هایشان محصولاتشان را معرفی می کنند اما بازهم صفحاتی بسیار جذاب و دیدنی دارند.

اما این دو برند با رعایت چه اصولی توانسته اند در تمامی پست هایشان با وجود تمرکز بر روی خدماتشان بازهم پیجی جذاب داشته باشند؟!

دو اصل مهمی که در این دو صفحه رعایت شده اند را بررسی می کنیم:

1- شما در این صفحات بیلبورد نمی بینید!

صفحات دو برند شیرین عسل و نوتلا را با هم مقایسه کنید:

دیجیتال مارکتینگ در فیس بوک

 مارکتینگ در فیس بوک

این برند ها تقریبا زمینه ی فعالیت یکسانی دارند اما آن چه در صفحه ی شیرین عسل می بینید مجموعه ای از بیلبورد های تبلیغاتی و عکس های با کیفیت پایین است و آن چه در صفحه ی نوتلا می بینید تصاویر رنگارنگ و گیرا که هرچند محصول نوتلا را نشان می دهند، اما آن قدر جذابیت های بصری در کنار محصول به کار رفته است که هر کاربری را می تواند مشتاق تماشای آن کند.

پس اگر می خواهید بر روی محصول یا خدماتتان تمرکز کنید، پست های بیلبورد گونه به اشتراک نگذارید.

از میان برند های ایرانی که (اخیرا) این نکته ی مهم را رعایت می کنند، می توان به برند دایتی اشاره کرد. مشاهده می کنید که این برند چه تصویر زیبایی را به اشتراک گذاشته است:

دیجیتال مارکتینگ در فیس بوک

2- شما احساس نمی کنید که در حال دیدن صفحه ی یک برند تجاری هستید.

این مساله که تبلیغات شما نا محسوس باشد بسیار مهم است. صفحات Starbucks و McDonald’s را مشاهده کنید:

تبلیغات نامحسوس فیس بوک

فیسبوک مارکتنیگ

بازاریابی حرفه ای دیجیتال مارکتینگ فیس بوک

دیجیتال مارکتینگ در فیس بوک

می بینید که این دو صفحه به طور زیرکانه ای سعی در تولید صفحاتی اجتماعی که هریک بیانگر وقایع، اشخاص و داستان هایی هستند، داشته اند و لوگو و محصولات خود را در جلوه های بصری هر پست به نحوی کاور کرده اند که در نگاه اول نظر کاربر را به خود جلب نمی کنند.

به این ترتیب...

 اولا: هر کاربر حس اعتماد بیشتری به این صفحه پیدا می کند و احساس می کند که یک صفحه ی هنری-اجتماعی مستقل را دنبال می کند که باعث ماندگاری بیشتر مخاطبان می شود.

و دوما: لوگو و محصولات این برند ها به مرور در ناخودآگاه ذهن کاربر ثبت می شوند و قطعاً همه ی شما خوانندگان عزیز از اثر شگفت انگیز ذهن ناخودآگاه مشتری در انتخاب ها و خریدهایش اطلاع دارید!

توجه: این نکات آن قدر مهم هستند که ارزش کمی هزینه کردن و استخدام عکاسی ماهر برای تولید محتواهای بصری جذاب را دارند.

*** کیفیت همه جانبه داشته باشید:

به دو زیر بخش از صفحه ی برند سافتلن توجه کنید:

برند سافتلن دیجیتال مارکتینگ فیس بوک

 

برند سافتلن بازاریابی فیس بوک

این برند هرچند توانسته است ویدیو های جذابی تولید کند اما در بخش تصاویر بسیار ضعیف عمل کرده است.

مراقب باشید که حتما تمام پست هایتان (چه تصاویر و چه ویدیو ها و حتی متن هایی که در توضیح آن ها می نویسید) کیفیت قابل قبولی را داشته باشند. اینکه نیمی از پست ها بسیار با کیفیت و نیمی دیگر کسل کننده باشند تاثیری در جذب مخاطب ندارد.

4- تب ها (tabs)

تب ها مربع های کوچکی هستند که در سمت راست بخش «درباره شما» نشسته اند.

فیس بوک اجازه می دهد تا از 10 تب استفاده کنید که توسط مدیران فیس بوک به عنوان بخش «مورد علاقه» شناخته می شوند.

درواقع صاحبان صفحات اجازه دارند تا تب هایی علاوه بر تب های like و about و... بسازند و در صفحه ی خود قرار دهند. این تب ها قابلیت حرکت دارند و شما خودتان قادر خواهید بود که مکان تب ها را مشخص کنید.

تنظمیات فیس بوک برای مارکتنیگ

به عنوان مثال شما می توانید تب Likes را هر جا که بخواهید حرکت دهید، اما عکس ها باید همانند حالت اولشان باقی بمانند. تب های ردیف بالای شما محدود به چهار عدد تب است.

در مورد اولویت ها برای نمایش دادن تب ها به بازدیدکنندگان خود فکر کنید.

اگر شما یک فروشگاه دارید، ممکن است بخواهید یک تب برای نمایش مکان فروشگاهتان ایجاد کنید.

اگر وبینارها را میزبانی می کنید، شاید بخواهید از یک تب رویدادها برای اطلاع رسانی و اعطای مجوز به افراد برای پیوستن به وبینارهای تان استفاده کنید.

باز هم تاکید می کنیم که رسانه های اجتماعی برای تعامل افراد هستند، بنابراین هر چه بیشتر و بیشتر با طرفداران خود در تعامل و ارتباط نزدیک باشید، در امر بازاریابی موفق تر خواهید بود.

5- اطلاعات مفید و به درد بخور به دیوار خود ارسال کنید

آنچه را که به دیوار خود ارسال میکنید، در فید خبری هر کسی که صفحه شما را لایک کرده است، نمایش داده خواهد شد، درست مانند زمانی که چیزی را در پروفایل خود قرار می دهید.

بنابراین مطمئن شوید که محتوایی که ارسال می کنید برای کاربران مفید و جالب باشد.

مراقب باشید که اخبار و محتوای تکراری ارسال نکنید و یا به دفعات زیاد و مکرر پست نگذارید تا دیوار طرفداران خود را با پست های خود مملو و مسدود نکنید.

اگر به این مساله دقت نکنید به زودی تعداد زیادی از طرفدارانتان را از دست خواهید داد.

3 الی 4 پست در روز کافی به نظر می رسد و ارسال بیشتر از این تعداد پست زیاده روی است.

در اینجا چند ایده برای انواع چیزهایی که ممکن است بخواهید به دیوار خود ارسال کنید، ارائه شده است:

*** پیوندهایی به مقالات مربوط به شرکت یا صنعت شما

*** پیوندهایی به پستهای وبلاگ شما

*** کد تخفیف محصولات برای طرفداران با هدف جذب مشتری

*** اطلاعیه های جدید محصولات

*** پیوندهایی به ابزارهای آنلاین شما نیز ممکن است مفید باشد

باز هم مطمئن شوید که پست های شما مفید هستند. همچنین، بیش از چند بار در روز پست ارسال نکنید، مگر اینکه یک رویداد خاص وجود داشته باشد.

6- از طرفداران سوال بپرسید

درگیر کردن طرفدارانتان با صفحه ی فیس‌بوکتان، یک راه عالی برای القای حس وفاداری به آن ها است.

با مطرح کردن پرسش های جذاب و خلاقانه در پُست هایی که ارسال می کنید، افراد با تجارت شما درگیر می شوند.

آنچه شما می پرسید، بستگی زیادی به محصول شما و دیدگاهتان نسبت به مخاطبانتان دارد، اما با سؤالات باز به طور معمول، بهترین پاسخ را می‌گیرد.

پرسیدن سوال هایی درباره ی ایده ی کاربران در رابطه با محصول یا پروژه جدیدتان می تواند یک راه خوب برای متقاعد کردن طرفدارانتان باشد که شرکت شما به آنچه که آن‌ها می خواهند، اهمیت می دهد.

درگیری بیشتر در پست ممکن است به شما در رسیدن به سطح بالای فید خبر (news feed) فیس بوک کمک کند.

7- فعالیت های اسپم گونه نکنید

هرزنامه یکی از سریعترین راه ها برای از دست دادن طرفداران است.

اگر محتوای مناسبی نداشته باشید، اما تبلیغاتی درباره ی شرکتتان ارسال کنید و هرگز چیزی برای ارزش گذاری اضافه نکنید، سخت است که بتوانید طرفداران خود را حفظ کنید.

قبل از ارسال هر پُست از خودتان بپرسید که آیا واقعاً این پست ارزشی به شرکت و گفت و گوی شما با مخاطبان اضافه می کند؟ اگر نه، آن را ارسال نکنید.

8- آمار و نتایج خود را مطالعه کنید

فیس‌بوک آنالیزورهایی واقعاً عالی برای صفحات ارائه می دهد. به آن‌ها توجه کنید:

آنالیزور فیس بوک در مارکتینگ

اگر شاهد افزایش شدیدی (یا کاهشی) در تعداد طرفداران خود هستید، نگاهی به آنچه که اخیراً کرده اید بی اندازید و ببینید آیا می توانید یک دلیل برای روند پیش آمده پیدا کنید؟ سپس، بیشتر از این نوع محتوا (یا کمتر، اگر طرفداران خود را از دست می دهید) ارسال کنید.

9-از هشتگ ها استفاده کنید

قبلا در مطالب دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام و آشنایی با هشتگ ها به قدرت این ابزار در محیط اینستاگرام و کاربرد های فراوانش در ایجاد اشتیاق در کاربران برای فعالیت داشتن در رسانه های شما، اشاره کرده ایم.

می توانید با هشتگ ها خودتان را به افرادی که شما را نمی شناسند معرفی کنید؛ کمپین ها و مسابقاتی را راه اندازی کنید و کاربران جدیدی را از این طریق به لیست طرفداران یا دوستانتان اضافه کنید و ...

نکته ی مهم در رابطه با هشتگ ها این است که حتماً زیر هر پست حداکثر دو یا نهایتاً 3 هشتگ مرتبط با پست بنویسید و از نوشتن تعداد زیادی هشتگ خودداری کنید.

 از آنجا که کاربرد هشتگ ها در فیس بوک و اینستاگرام مشابه هم است شاید بهتر باشد برای آشنایی بیشتر با کاربرد هشتگ ها و قدرت آن ها در بازاریابی، مطلب آموزشی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام را مطالعه کنید.

اینستاگرام و فیس بوک هردو متعلق به یک مجموعه هستند و به همین علت است که شما می توانید پیج اینستاگرام و فیس بوک خود را به هم لینک کنید.

شیوه ی استفاده از تبلیغات هدفمند در بازاریابی فیس بوکی:

 

تبلیغات هدفمند در بازاریابی فیسبوکی

از آنجایی که فیس بوک خودش اکثرا به جمع آوری اطلاعات دموگرافی کاربرانش می پردازد، یکی از بهترین برنامه های تبلیغاتی هدفمند آنلاین را ارائه می دهد.

شما می توانید کاربران را بر اساس هر اطلاعات مفیدی که پروفایل آن ها به شما می دهد دسته بندی کرده و مورد هدف قرار دهید.

تبلیغات می توانند در هر برداشت یا هر کلیک اجرا شوند. فیس بوک به شما نشان می دهد که تبلیغات مشابه تبلیغات شما چه روند و فرمتی را دنبال می کنند، بنابراین شما متوجه می شوید که آیا روند تبلیغاتی شما هم تراز با تبلیغات رقیبانتان است یا نه.

می توانید محدودیت های روزانه تنظیم کنید، بنابراین هیچ ریسکی برای از بین بردن بودجه شما وجود نخواهد داشت.

انواع تبلیغات فیس بوک

زیرمجموعه های تبلیغاتی متنوعی در فیس بوک موجودند که می توانید آن ها را انتخاب کنید.

- می توانید آگهی هایی را ایجاد کنید که مستقیماً افراد را به صفحه فیس بوک تان یا به سایت دیگری در فیس بوک هدایت کنند.

- می توانید تبلیغاتی برای معرفی یک رویداد فیس بوکی ایجاد کنید که با پیوند RSVP کامل شده است. اجازه دهید این موضوع را بیشتر تشریح کنیم:

فرض کنید تصمیم دارید کنفرانسی در رابطه با تجارتتان ارائه دهید.

با این دست تبلیغات می توانید دقیقا مشخص کنید که چه کسانی این تبلیغ را دریافت می کنند. (مثلاً ممکن است بخواهید تنها این رویداد را به گروه سنی خاصی یا ... معرفی کنید)

سپس اگر این افراد به این تبلیغ واکنش مثبت دهند، تاریخ رویداد مشخص شده (کنفرانس شما) در تقویم فیس بوک آن ها به طور خودکار ثبت می شود.

تبلیغات هدفمند در مارکتینگ فیسبوکی

می توانید تبلیغاتی برای تشویق مخاطبان به نصب برنامه های موبایل و یا مشارکت در برنامه ها ایجاد کنید.

کاربران می توانند آگهی شما را پنهان کنند

کاربران علاوه بر این که می توانند تبلیغ شما را لایک کنند، می توانند آن را نیز پنهان کنند. (البته اگر تبلیغ شما مورد پسند آن ها واقع نشده باشد.)

فیس بوک در زمان بسته شدن تبلیغات توسط کاربران از آن ها درباره ی علت عدم علاقه شان به آن تبلیغ سؤال‌هایی را می پرسد.

این اطلاعات ارزشمند هستند و می توانند بینشی در رابطه با علت موفق نبودن تبلیغاتتان را به شما دهند.

سخن پایانی:

در این مطلب به بررسی کلی بازاریابی در فضای فیس‌بوک پرداختیم واضح است که فرایند مارکتینگ در فضای دیجیتال نیاز به کسب تجربه های بیشتری دارد و موارد مطرح شده تنها چند سرنخ بود برای افرادی که قصد دارند وارد این عرصه شوند و به کسب  و کار خود کمی رونق ببخشند.

قسمت دوم این مطلب را در این صفحه مطالعه کنید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید