از لینکدین (Linkedin) غافل نشوید (قسمت اول)

از لینکدین (Linkedin) غافل نشوید (قسمت اول)

اگر به زندگی امروزی خود نگاهی بیاندازیم، می بینیم که بخش بزرگی از ساعات روز و شب ما به ابزارهای آنلاین گوناگون اختصاص یافته است. اما تمامی این پلتفرم ها، صرفاً ابزاری برای سرگرمی نیستند و گاهی می توان از آن ها برای مقاصد مهمتر نیز استفاده کرد.

Linkedin

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که اساساً برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن کسب وکار طراحی شده است. کاربران در این شبکه اجتماعی می توانند، با افرادی که در حوزه کاریشان فعالیت می کنند، آشنا شده و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

از لینکدین (Linkedin) غافل نشوید (قسمت اول)

کاربردی ترین ابزار برای کسب وکارها

واضح است که این شبکه اجتماعی ابزار خوبی برای کسب و کار شما بوده و یکی از کاربردی ترین پلتفرم ها به شمار می آید.

از این سیستم می توان برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست، کافیست به صفحات اشخاص یا شرکت های مختلف نگاهی بیاندازید تا از این مسئله با خبر شوید. علاوه بر این می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید و محدود به داشتن یک حساب کاربری نیز نیستید.

برای شروع همانند فیس بوک یا هر شبکه اجتماعی دیگری می بایست دستی به ظاهر پروفایل خود بکشید و اطلاعات مناسبی از خود را در آن درج کنید. پس از آن هم می بایست در دنیای بزرگی که توسط افراد مختلف تشکیل شده افرادی را انتخاب کنید که علایق مشترکی با آن ها دارید. در کنار این موضوع، لینکدین ارتباط با افراد مختلفی را به شما معرفی می کند که در ارتباط بودن با آن ها می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

تاریخچه لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی براساس روابط تجاری ا‌ست. نسخه اولیه این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شد و در ماه مه سال ۲۰۰۳ به ‌صورت رسمی افتتاح گردید. مدیرعامل کنونی لینکدین جف وینر می باشد(در زمان نگارش این مطلب) لینکدین در گذشته توسط رید هافمن، که از اعضای سابق پی پال و وب ‌گاه سوشیال دات نت بوده، بنیان ‌گذاری شده است. رید هافمن، پیشتر مدیرعامل لینکدین بوده، ولی هم‌اکنون عضو هیئت مدیره لینکدین است. این شبکه اجتماعی بیش از ۲۰ دفتر فعال در سرتاسر دنیا دارد و دفتر مرکزی آن نیز در کالیفرنیا قراردارد.

لینکدین در دسامبر ۲۰۰۲ ایجاد شد و در مه ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد. این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۶ بیش از ۲۰ میلیون بازدید کننده داشت. در ژوئن ۲۰۱۳ تعداد کاربران این شبکه اجتماعی براساس گزارش ارسالی توسط بخش تحقیقات بازار لینکدین، در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به مرز ۲۵۹ میلیون نفر رسید.

فعالیت در لینکدین

-1 به صفحه شخصی خود اهمیت دهید

با ایجاد یک حساب کاربری در لینکدین، در صفحه ایجاد شده در کنار مهارت هایی که در طول فعالیت های خود به دست آورده اید رزومه و سابقه کاریتان را مشخص کنید.

صفحه شخصی در لینکدین، شباهت به کارت ویزیت مجازی دارد که میلیون ها کاربر می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مشخصات شخصی:

ارائه مشخصات شخصی مهمترین کاری است که باید پس از ایجاد حساب کاربری انجام دهید تا دیگران بتوانند به وسیله آن شما را بشناسند تا بتوانند، به راحت ترین شکل ممکن با شما ارتباط برقرار کنند. برای ارائه چنین اطلاعاتی روی آیکون قلم در بخش Contact and Personal Info کلیک کنید.

با کلیک روی این گزینه صفحه ای ظاهر می شود که می توانید در آن اطلاعاتی از جمله آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس پستی، نام کاربری توییتر و URL وبسایت خود را وارد کنید.

تصویر پروفایل:

تصویر نمایه ای که به خوبی در قاب دایره ای شکل لینکدین قراربگیرد همچنیناستفاده از عکسی مناسب و با کیفیت در کنار ایجاد ظاهری بهتر برای صفحه شخصیتان، باعث می شود که افراد بیشتری به سمت صفحه شما جذب شوند.

از لینکدین (Linkedin) غافل نشوید

عنوان:

 عبارتی که در زیر نام شما قراردارد، توصیف کننده شما و فعالیت هایتان است. به همین منظور انتخاب عبارتی مناسب برای این بخش، کار بسیار مهمی است و نیاز به دقت فراوانی دارد. اگر صاحب یک وب سایت یا یک وبلاگ هستید و می خواهید آن را در این بخش معرفی کنید ازعبارت های مفصل تری برای نشان دادن فعالیت های خود استفاده کنید.

تصویر پیش زمینه:

 در لینکدین ویژگی خاصی وجود دارد که به واسطه آن می توانید تصویر پیش زمینه ای برای پروفایل خود در نظر بگیرید و ظاهر زیباتری برای آن به وجود بیاورید. بهتر است تصویری که در این بخش استفاده می شود نمایانگر فعالیت ها یا کسب و کار باشد.

تجربیات:

یکی ازمهمترین بخش پروفایل بخش تجربیات است. بهترین کار برای پر کردن این بخش آن است که با مهارت های خود در کسب و کار فعلیتان شروع کنید. دلیلی باید وجود داشته باشد که افراد تمایل به دنبال کردن شما داشته باشند و به همین دلیل آگاهی داشتن از تمامی مهارت ها و تجربه های شما ضروری است.

از لینکدین (Linkedin) غافل نشوید

جوایز و افتخارات:

فعالیت ها و بدست آوردن جوایز و افتخاراتی در زمان تحصیل در نظر افرادی که از صفحه شما بازدید می کنند، تاثیرچشم گیری دارد. به دست آوردن یک جایزه، نشان دهنده توانمندی و قابل اعتماد بودن شما از نگاه دیگران است. پس اگر درزندگی فعالیت هایی انجام داده و به افتخاراتی نائل شده اید به هیچ عنوان از ارائه آن ها در صفحه لینکدین خود کوتاهی نکنید و با سربلندی در مورد آن ها صحبت کنید.

انتشارات و دوره های آموزشی:

تمرینات و آموزش هایی که گذرانده اید، مقالات یا کتاب هایی که نام شما روی آن ها قرار گرفته است، ارائه چنین اطلاعاتی برای کارفرمایان و افراد دیگر از اهمیت بسیاری برخوردار است و در بالاتر رفتن ارزش شما تأثیر بسزایی دارد.

مهارت ها و توانایی ها:

 این بخش به طور اختصاصی توانایی ها و چیزی هایی که در آن خبره هستید را معرفی می کند و از شما می خواهد که به بیان آن ها بپردازید وآن ها را در دسترس عموم قرار دهید.

تحصیلات دانشگاهی:

مشخصات محل تحصیل، درصورتی که به تحصیلات خود یا محل تحصیلتان افتخار می کنید، بهتر است با جزیئات کامل به شرح آن بپردازید. در غیر این صورت بهتر است تنها به محل و مدت زمان دوران تحصیل خود اشاره کنید و از توضیحات اضافه خودداری کنید.

از لینکدین (Linkedin) غافل نشوید (قسمت اول)

۲- صفحه خود را برای عموم قابل استفاده کنید

لینکدین یک شبکه اجتماعی کاری است و برای بدست آوردن کسب و کار بهتر نباید محدودیتی برای آن قائل شد. به همین منظور خارج کردن صفحه شخصی لینکدین از دید عموم کارحرفه ای نیست.

شما می توانید بدون هیچ محدودیتی به نمایش وب سایت یا هر کسب و کار دیگری که به آن مشغول هستید بپردازید و دیگران را از فعالیت های خود با خبر کنید. به همین منظور بهتر است که از ایجاد هر محدودیتی روی صفحه شخصی خود دوری کنید. برای باز کردن صفحه شخصی خود برای عموم کافیست وارد Edit your public profile شوید و تنظیمات آن را انجان دهید.

لینکدین

۳- جست و جوی افراد مختلف و آشنا یی با آن ها

پیدا کردن افراد مختلف و ارتباط داشتن با آن ها ازمهمترین بخش های این شبکه اجتماعی است. در لینکدین پیدا کردن افراد هیچ شباهتی به فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر ندارد. بیشتر افرادی که در لینکدین فعالیت می کنند، افرادی حرفه ای و ارتباط با آن ها اساساً کاری است. به همین منظور بزرگ تر کردن این جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید برای به دست آوردن افراد بیشتر وقت بسیاری صرف کنید.

برای پیدا کردن افراد مختلف می بایست به منو My Network وارد شوید. با ورود به این بخش لیستی نا متناهی از افراد مختلف در اختیارتان قرار می گیرد که ممکن است از نگاه کاری، شباهت بسیاری به شما داشته باشند. کافیست کمی وقت بگذارید و پروفایل افراد مختلف را بررسی کنید و در صورت تمایل با کلیک روی گزینه Connect، آن ها را به جمع کانکشن های خود اضافه کنید. 

قسمت دوم را نیز می توانید در این لینک مطالعه کنید

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید