از لینکدین (Linkedin) غافل نشوید (قسمت دوم)

از لینکدین (Linkedin) غافل نشوید (قسمت دوم)

 

در قسمت قبل تا حدودی با لینکدین آشنا شدید اکنون کاربردهای لینکدین در کسب و کارهای مختلف را بررسی خواهیم کرد:

۱) پیدا کردن ارتباطات مفید

 برقراری ارتباطات کاری و حرفه ای

وقتی ارتباطات به افراد یا شرکت ها محدود می شود، علایق و نیازها نیز محدود می شود و نقاط مشترک بسیاری بین افرادی که با یکدیگر در زمینه کاری درارتباط هستند وجود دارد و همین مسئله خود در بهبود کسب و کار و گسترش روابط کاری نقش بسزایی دارد.

مشتریان یا متقاضیان:

در لینکدین ارتباط هایی که میان افراد وجود دارد از نوع کسب و کار است و این شبکه اجتماعی توانسته است به عنوان یکی از بهترین راه حل ها برای کسب و کار شناخته شود که به کمک آن می توانیم با میلیون ها کاربر متقاضی خدمات ارتباط برقرار کنیم.

ارتباطات شخصی 

علاوه بر ارتباطات کاری، همانند هر شبکه اجتماعی دیگری، ارتباط با دوستان و آشنایان نیز در لینکدین وجود دارد که با آن می توانیم با دوستان و آشنایان در لینکدین ارتباط برقرار کنیم. این روابط دوستانه نیزمی تواند کاملاً کاری باشد و به بهبود کسب و کار کمک کند.

هرچه ارتباطات بیشتر باشد شانس شما برای موفقیت در کسب و کار نیز بیشتر است. در هنگام برقراری هر ارتباط به چگونگی ادامه آن فکر کنید، در هرماه یا به صورت دوره ای برروی افرادی که با آن ها در ارتباط هستید یک بازبینی انجام دهید و تلاش کنید تعداد افراد موجود در لیست خود را افزایش دهید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که از برقراری ارتباط با کسانی که حس خوبی نسبت به آن ها ندارید خودداری کنید و تنها کسانه که می توانند برایتان مفید باشند را نزد خود نگه دارید. 

کاربردهای لینکدین در کسب و کارهای مختلف

۲) مزایای لینکدین از لحاظ سئو

بسیاری افراد معتقد هستند که قراردادن یک لینک در لینکدین ارزش بسیار بالایی نسبت به سایر شبکه های اجتماعی همچون یوتیوب، تویتر، اینستاگرام و... دارد. این اهمیت به اندازه ای است که گوگل نیز توجه ویژه ای به این وب سایت دارد و آن را بسیار قدرتمند قلمداد می کند، از این رو با قراردادن فعالیت ها یا لینک های خود بر روی لینکدین می توانید به آینده کاری خود بسیار امیدوار باشید.

گوگل وب سایت شما را به وسیله لینکی که در پروفایل خود گذاشته اید دنبال می کند و به صورت بر عکس نیز این کار را انجام داده و وب سایت شما را مورد بازیابی قرار می دهد، این مسئله موجب می شود که هر دو لینک موجود در وب سایت و لینکدین از شانس بالایی برای کلیک خوردن برخوردار باشند.

لینکدین چگونه به شما کمک می کند

۳) افزایش احتمال فروش

لینکدین به عنوان یک دوست خوب برای وب سایت های تجاری به حساب می آید و از این طریق می توانند راحت تر محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند و آن ها را به فروش برسانند. زمانی که اطلاعات محصولات خود را در پروفایل لینکدین قرار می دهید کاربران به این مشخصات دسترسی خواهند داشت و هر فردی که تقاضای شما را به عنوان یک کانکشن تازه قبول می کند، به عنوان یک مشتری محسوب می شود و به  احتمال زیاد از خرید کالاهای شما استقبال می کند.

۴)در ارتباط بودن با کانکشن های خود

در ارتباط بودن با افراد به صورت مداوم بسیار اهمیت دارد.

به افرادی که در لیست شما حضور دارند پیام ارسال کنید، پیام های شما باید حرفه ای و در جهت پیشبرد اهدافتان باشد. ازارسال پیام هایی که به طور دائم محصولات شما را تبلیغ می کنند جداً خودداری کنید زیرا باعث می شود که کاربران نسبت به شما بی اعتماد شوند.

کاربردهای لینکدین در کسب و کارهای مختلف

۵) پروژه های خود را به گوش همه برسانید و تبلیغ کنید

از لینکدین نمی توان و نباید برای ارائه تبلیغات بزرگ استفاده کرد و برای اینکه بتوانید موفق تر به تبلیغ پروژه های خود بپردازید باید یک صفحه کاری در لینکدین ایجاد کنید.

شیوه ای که لینکدین برای تبلیغات خود در نظر گرفته است به گوگل ادوردز شباهت بسیاری دارد. لینکدین برای تبلیغاتی که برای کاربران خود انجام می دهد هزینه دریافت می کند و هرچه تعداد مخاطبین بیشتر باشد هزینه ی بیشتری را باید برای ارائه تبلیغات متحمل شوید.

با استفاده از سرویس هایی که لینکدین ارائه می کند می توانید از طریق ایمیل ها به تبلیغات بپردازید و با ایجاد بحث های مختلف و اطلاعیه های گروهی دیگران را از خدمات و سرویس های خود مطلع کنید.

۶) ساخت یک گروه لینکدینی

ساخت یک گروه از ویژگی هایی است که در هر شبکه اجتماعی وجود دارد. می توانید با استفاده از این ویژگی گروهی از افراد همفکر با خصوصیات کاری مشترک را به وجود آورید و راجع به موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر مشغول شوید.

برای این منظور در صفحه لینکدین در منوی بالای صفحه گزینه Works را پیدا کنید و سپس گزینه Groups  را انتخاب کنید، با انتخاب این گزینه به صفحه ای ارجاع داده می شوید که از طریق آن هم می توانید یک گروه تازه ایجاد کنید و هم قادر خواهید بود با ارسال درخواست عضویت در گروه های مختلف و پر طرفدار، به جمع آن ها بپیوندید.

۷) کارمند آینده خود را از طریق لینکدین استخدام کنید

زمانی که افراد خلاصه  فعایت های شغلی خود را در لینکدین قرار می دهند، کارفرمایان می توانند به یک لیست بلند بالا از افراد توانمند و جویای کار دست پیدا کنند که این مسئله یکی از قابلیت های بسیار مهم در لینکدین می باشد که در زمینه استخدام از آن استفاده می شود.

زمانی که یک پست یا پیغام مبنی بر استخدام منتشر می کنید، توانایی قابل ملاحظه لینکدین برای پیدا کردن افرادی مناسب در زمینه شغلی مورد نظر شما کاملاً مشخص می شود و با نگاه کردن به توانایی ها و مهارت های هرکدام  از متقاضیان می توانید به یک جمع بندی مناسب دست پیدا کنید و به راحتی به نیروی کار مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.   

لینکدین برای کسب و کار شما

۸) یافتن کار از طریق لینکدین

پیدا کردن کار از طریق این شبکه اجتماعی یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد آن است.

یک لیست از فعالیت های کاری خود یا به اصطلاح رزومه و اشاره به تمامی مهارت ها، توانایی ها و افتخاراتتان و اعلام کردن اینکه به دنبال کار هستید را منتشر کنید. مطمئن باشید که در فضای مجازی قادر خواهید بود یک شغل متناسب با مهارت های ذکر شده پیدا کنید. 

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید