پست مهمان چیست؟

پست مهمان چیست؟

به نام خدا

اگر مطلب قبلی که درباره روش‌های افزایش بازدید وب سایت بود را مطالعه کرده باشید در آن یکی از روش‌های افزایش بازدید و رتبه وب سایت را پست مهمان ذکر کرده بودم.

منظور از پست مهمان چیست؟

یعنی این که شما یک مطلب بنویسید و سپس به جای اینکه آن را در سایت خودتان منتشر کنید، آن را در وب سایت‌های پربازدید و معتبر مربوط به دیگران قرار بدهید تا از این طریق کمی خودتان را به خوانندگان بشناسانید و آن‌ها را ترغیب کنید به سایت شما سر بزنند. منظور از ترغیب کردن این نیست که مستقیماً به آن‌ها بگویید به سایت من سر بزنید نه- بلکه منظورم این است که مطالبتان آن‌قدر با کیفیت و به درد بخور باشد که آن‌ها خودبه‌خود ترغیب شوند روی لینک سایت شما در آن پست کلیک کنند.

فرض کنید سایت شما درزمینهٔ معرفی کتاب فعالیت دارد و تصمیم دارید بازدید آن را زیاد کنید (توجه کنید که یکی از روش‌های افزایش بازدید پست مهمان است و نه‌تنها روش)

بنابراین یک نقد از کتاب "راز داوینچی" می‌نویسید و در یک سایت معروف و پربازدید منتشر می‌کنید.

حال اگر مطلب شما خیلی جالب و مفید بوده باشد و از آنجا که آن سایت بازدید بالایی دارد ممکن است اشخاص زیادی مطلب شما را مطالعه کنند و از آن خوششان بیاید و از آنجا که در انتهای آن پست نام خودتان یا سایتتان را نیز درج می‌کنید ممکن آن‌ها به این طریق به وب سایت شما مراجعه کنند که در نتیجه موجب افزایش بازدید وب سایت شما خواهد شد. در واقع شما مطلبی که نوشته‌اید را در سایت خودتان پست نکرده‌اید بلکه در وب سایت دیگران منتشر کرده‌اید. این وسط هم شما سود می‌برید و هم مدیر آن وب سایت چون یک مطلب خوب در سایتش بدون هیچ زحمتی منتشر می‌شود.

البته باید بررسی کنید که آن سایت قابلیت ارسال پست مهمان را برای کاربران فراهم کرده باشد برخی سایت‌ها اجازه نمی‌دهند که در آن‌ها پست مهمان ارسال کنید بنابراین باید سایت‌هایی که اجازه این کار را می‌دهند را پیدا کنید. 

منظور از پست مهمان چیست؟ 

 

برای انتشار پست مهمان درسایت های دیگر چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

وب سایتی که می‌خواهید در آن پست مهمان ارسال کنید می‌بایست بازدید و اعتبار بالایی داشته باشد.

دقت کنید آن وب سایت اسپمر نباشد. در این صورت نتیجه برعکس خواهد شد و موجب کاهش رتبه و بازدید سایت خود می‌شوید پس بسیار دقت کنید.

وب سایت مورد نظر می‌بایست بخش معرفی نویسنده داشته باشد. معمولاً وب سایت‌هایی که قابلیت ارسال پست مهمان در آن‌ها وجود دارد، در انتهای هر پست بخشی جهت معرفی نویسنده و لینک وب سایت او قرار دارد. وجود چنین بخشی ضروری است پس دقت کنید این بخش در وب سایت مورد نظرتان وجود داشته باشد.

به وضعیت بروزرسانی مطالب آن وب سایت توجه کنید. اگر مثلاً آن وب سایت یک سال است که هیچ مطلبی در آن پست نشده بهتر است بی‌خیال آن سایت بشوید.

ارتباط موضوعی. دقت کنید که حتماً وب سایت مورد نظر می‌بایست موضوع فعالیتش با موضوع فعالیت شما یکی باشد و همچنین پستی هم که ارسال می‌کنید باید مرتبط باشد.

حضور پررنگ وب سایت مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است. برای مثال سایتی که یک صفحه فیس بوک با 1000 عضو دارد نسبت به سایتی که اصلاً صفحه فیس‌بوک ندارد بسیار معتبرتر است و ارجحیت دارد.

اعتبار صفحه یا همان page authority : هر وب سایتی دارای یک رتبه است که از بین 1 تا 100 رتبه بندی می‌شود. از page authority یک سایت می‌توان فهمید که از اعتبار بالایی برخوردار است یا پایین. ابزارهای زیادی برای بررسی این نرخ وجود دارد کافی است در گوگل جستجو کنید page authority checker

نتیجه گیری:
پست مهمان فقط یکی از روش‌های جذب بازدید کننده است و نه‌تنها روش.
فرایند افزایش بازدید امری است که باید یک سری فرایندها در کنار یکدیگر انجام شوند تا به‌مرور بازدید افزایش یابد.
پیروز و سربلند باشید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید