بازاریابی در اینستاگرام (دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام)

بازاریابی در اینستاگرام (دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام)

 

اینستاگرام اپلیکیشنی است ک شباهت های زیادی با توییتر دارد.

محبوبیت این رسانه که مدتی قبل توسط فیسبوک خریداری شد بر کسی پوشیده نیست، از این رو سئوکاران و صاحبان کسب و کار به این اپلیکیشن به عنوان بستری برای بازاریابی اینترنتی توجه ویژه ای نشان می دهند.

در فرایند های دیجیتال مارکتینگ نیازی نیست دانش بسیار بالایی از علم بازاریابی داشته باشید (البته چه بهتر اگر داشته باشید!) کافیست همان نکات ساده که بارها ذکر کرده ایم را به خوبی رعایت کنید و در این مسیر ثابت قدم باشید.

همان گونه پیش تر بیان کردیم، موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی بسته به نوع رسانه، وابسته به استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های خاصی است.

در ادامه نکات و تکنیک های مرتبط با بازاریابی در اینستاگرام را بیان خواهیم کرد. 

پیش از شروع بحث بهتر است بدانیم که:

 چرا این روزها کاربران به اینستاگرام علاقه یبیشتری نشان می دهند؟

چرا اکثر کاربران ترجیح می دهند در اینستاگرام باشند تا توییتر و تلگرام و ...؟

علت واضح است. انسان ها با رسانه های تصویری بهتر می توانند ارتباط برقرار کنند.

تصور کنید در یک بعد از ظهر پس از سپری کردن یک روز پر مشغله می خواهید زمانی را به شبکه های اجتماعی اختصاص دهید.

کدام یک برای شما راحت تر و دلچسپ تر است: مطالعه ی متن ها یا دیدن فیلم و تصاویر گوناگونی که هر یک می توانند بیان کننده ی داستان یا اخبار روز باشند؟

مهم ترین نکته در بازاریابی اینستاگرامی کیفیت فیلم ها و تصاویری که به اشتراک گذاشته می شوند است.

توجه: اگر عکس یا فیلم بی کیفیت و تکراری در صفحه ی خود قرار دهید حتی درصورتی که کپشن (توضیحات) بسیار زیبایی برای آن تدوین نمایید، سودی به دست نخواهید آورد.

ترفند های بسیاری را می توان برای ارتقا سطح کیفی پست های اینستاگرام به کار برد.

به عنوان مثال :

با ابزار square shoot گوشی های هوشمند امروزی می توان عکس هایی متناسب با ابعاد تصاویر اینستاگرام (ابعاد مربعی) گرفت که به این ترتیب دیگر نیازی به برش تصویر یا اضافه کردن حاشیه های جاگیر به عکسی که می خواهید در صفحه ی خود قرار دهید نخواهید داشت و کیفیت بصری این دست پست های شما بهتر خواهد شد.

بازایابی در اینستاگرام (مارکتینگ در اینستاگرام)

در ادامه به سایر تکنیک هایی که در زمینه های مختلف بازاریابی اینستاگرامی می توانید به کار بندید را بیان خواهیم نمود:

الف) در زمینه جذب دنبال کننده (فالوور یا follower)

اولین گام در مارکتینگ فضای اینستاگرام شاید جذب دنبال کننده یا فالوور باشد که به روش های مختلفی می توان آن را انجام داد:

صفحه ای که می سازید نباید Private  باشد:

واضح است که اگر صفحه ی شما Private باشد شانس دنبال شدن توسط بسیاری از کاربران اینستاگرام را از دست خواهید داد.

از هشتگ ها (#) استفاده کنید:

در زیر عکس ها یا فیلم هایی که به اشتراک می گذارید حداکثر از 3 هشتگ که می دانید کاربران اغلب آن ها را جستجو می کنند، بگذارید.

کاربرد این هشتگ ها چیست؟

هنگامی که کاربری یک عبارت  را در بخش جستجوی اینستاگرام تایپ می کند، لیستی ازاکانت ها و یا هشتگ هایی که با عنوان جستجو شده مرتبط هستند برای وی نمایش داده می شوند.

اگر کسب و کار شما مرتبط با موضوعی که کاربر جستجو کرده است، باشد و شما در صفحه ی اینستاگرام خود پستی با هشتگ مشابه داشته باشید، این پست برای کاربر نمایش داده می شود و به احتمال زیاد اگر کیفیت پُست و صفحه تان مطلوب و کاربر پسندانه باشد، این کاربر شما را دنبال خواهد کرد.

اجازه دهید با یک مثال این مطلب را بهتر تشریح کنیم:

 یک کاربر عبارت توت فرنگی را جستجو می کند و در لیست نتایج جستجو تصویری از صفحه رسمی arya.fruits  که زیر آن هشتگی با همین عنوان وجو دارد نمایش داده می شود.

در این صورت احتمال اینکه کاربر با دیدن یک تصویر و نام برند آریا فوروتس به جمع فالوورهای آن ها بپیوندد وجود دارد.

بازایابی در اینستاگرام

 

مارکتینگ در اینستاگرام

 

بازایابی اینستاگرام

 

تصویر پروفایل مناسب انتخاب کنید و هر از گاهی آن را تغییر دهید:

اینکه " چقدر احتمال دارد که یک کاربر با دیدن پستی، صفحه ی دارنده ی آن پست را دنبال کند؟ "، در گام اول بستگی به تصویر پروفایل آن پیج دارد.

حتی اگر پُست نمایش داده شده از صفحه ی شما برای کاربر خیلی جذاب باشد، این امکان وجود دارد که کاربر تنها پست را لایک کند و هرگز وارد صفحه ی برندتان نشود؛ مگر آن که شما تصویر پروفایل خیره کننده ای برای کنجکاو کردن و جذب مخاطبان انتخاب کرده باشید.

به این ترتیب اگر پروفایل شما به اندازه کافی جذاب باشد کاربران احتمالا بر روی نام کاربریتان کلیک می کنند و وارد صفحه ی برندتان می شوند.

البته پروفایل شما می تواند همان لوگوی برندتان نیز باشد.

پیشنهاد می شود تصویر پروفایل خود را در بازه های زمانی مختلف تغییر دهید. بررسی ها نشان می دهد تغییر ماهانه ی پروفایل برای حفظ فالوور ها (که در ادامه ی متن بررسی خواهیم کرد) سودمند می باشد.

به نام کاربری خود توجه کنید:

 به همان دلیل قید شده برای انتخاب تصویر پروفایل مناسب، باید به انتخاب صحیح نام کاربری نیز توجه خاصی داشت.

به طور کلی به عقیده ی متخصصان عرصه بازاریابی اینترنتی:

         " نام تجاری در محیط اینستاگرام برابر است با مجموع نام کاربری و تصویر پروفایل هر برند. "

نام کاربری باید عنوان کننده و نشان دهنده ی حوزه ی فعالیتتان باشد تا کاربر با دیدن نام شما متوجه حیطه ی کاریتان شود.

نکته: اگرچه ایجاد تغییرات منظم در پروفایلتان می تواند سودمند باشد، در رابطه با نام کاربری اینگونه نیست بنابراین سعی کنید  هرگز نام کاربری خود را تغییر ندهید.

توجه: بسیار دیده شده است که بسیاری از صاحبان کسب و کارها در صفحه های اجتماعی خود مانند صفحه ی اینستاگرام از نامی متفاوت با برند خود استفاده می کنند.

 اکیدا توصیه می کنیم که از این اقدام اشتباه اجتناب کنید، چراکه نام کاربری هم نام با برندتان، یافتن و شناختن شما را برای کاربران آسان تر خواهد کرد و شما را به سمت کسب فالوور های بیشتر سوق می دهد.

مانند کارخانه مبلمان مچروم که از همین نام برای فروشگاه عرضه محصولاتش و نیز برای نام کاربری صفحه ی اینستاگرامش استفاده کرده است.

بازایابی در اینستاگرام اهمیت نام کاربری

برگزاری مسابقات، کمپین ها یا چالش ها و راه اندازی هشتگ جدید:

 به عنوان مثال اگر در زمینه لبنیات فعالیت دارید می توانید مسابقه ای ترتیب دهید که کاربران در رابطه با فواید محصولات لبنی یا هر موضوع مرتبط دیگری عکس یا فیلم کوتاه تهیه کرده و در صفخات خود با یک هشتگ مشخص (که بهتر است عنوانش در بر دارنده ی نام برند شما نیز باشد) قرار دهند.

پس از یک زمان مشخص تصاویری که بیشترین محبوبیت (لایک) را داشته اند انتخاب کرده در صفحه ی رسمی خود همراه با نام شرکت کننده ی مسابقه قرار دهید.

همچنین می توانید برای اینچنین فعالیت های اینستاگرامی تان هدایایی نیز از قبل مشخص کنید تا کاربران بیشتری تشویق به شرکت در برنامه ی شما شوند.

 نیازی نیست که جوایز خارق العاده ای در نظر بگیرید. می توانید با صرف هزینه ای اندک جوایزی را مشخص کنید که برای کاربران ترغیب کننده باشند.

به عنوان مثال یک جایزه ی خوب می تواند بن خرید محصولاتتان باشد.

با این روش شما می توانید یک جنبش همگانی تشکیل داده اید و توسط کاربران نامتان به دیگران معرفی می شود و در نتیجه تجارت تان گسترش پیدا خواهد کرد.

مهمان دیگر صفحات شوید:

می توانید به سایر صفحاتی که فعالیت مشابه با کسب و کار شما دارند رفته و در زیر پست های خوب آن ها نام برند خود را تگ کنید و یا به فالوور های آن ها به صورت دایرکت دعوت نامه ای برای پیوستن به جمع فالوورهایتان ارسال کنید.

همچنین فالو کردن کاربرانی که به زمینه فعالیت شما علاقه مند هستند و سایر پیج های مشابه با صفحه ی شما را دنبال می کنند نیز روش دیگری است.

ب) در زمینه حفظ دنبال کننده ها (فالوورها):

همان گونه که حفظ مشتری از ارکان اصلی تجارت موفق است، حفظ فالوور نیز از ارکان اصلی بازاریابی اینستاگرامی موفق است.

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند منجر به از دست دادن فالوورها در فضای اینستاگرام شوند که از آن ها تحت عنوان نباید های اینستاگرامی یاد خواهیم کرد.

 پیش از آن لازم است تکنیک هایی را به شما معرفی کنیم که با به کار گیری آن ها می توانید انگیزه ی ماندن در صفحه ی برندتان را در وجود فالوورهایتان زنده نگه دارید.

یا انگیزه دهنده باشید یا سرگرم کننده!

اکثر افراد هنگامی که اپلیکیشن اینستاگرام را باز می کنند به دنبال سرگرمی یا تصاویر انگیزه دهنده هستند.

سعی کنید صفحه ای شاد و مفرح داشته باشید. استفاده کنندگان محصولات خود را شاداب و سرزنده نشان دهید تا مخاطبانتان مجذوب صفحه ی برند شما شوند.

برند NIKE از موفق ترین برند ها در دنیای اینستاگرام است که با قرار دادن تصاویر و فیلم های متنوع و خیره کننده از ورزشکاران موفق و بیان داستانی کوتاه از زندگی آن ها به همراهان اینستاگرامی اش انگیزه ی فعالیت و پشتکار می دهد.

instagram marketing

به دو تصویر از starbucks و کاله که مصرف کنندگان محصولات خود را شاد نشان می دهند توجه کنید:

بازایابی در اینستاگرام (مارکتینگ در اینستاگرام)

 

مارکتینگ در اینستاگرام

حال ببینید که همین صفحه ی کاله با انتشار تصویر زیر و توضیحات (Caption) نامناسب زیر آن مرتکب چه اشتباه بزرگی شده است!

بازایابی در اینستاگرام

توجه کنید که در تصویر اول که شاد و مفرح است 421 لایک و تصویر دوم تنها 67 لایک کسب کرده است.

مدیریت زمانی مناسب داشته باشید:

 این امر را از دو جهت می توان تشریح کرد:

 اولین نکته: همان طور که در ادامه باز هم بیان خواهیم کرد، اجتناب از زیاده روی در گذاشتن پست ها بسیار مهم است.

حتی پست های مناسب و با محتوای خوب هم نباید مکرراً با فواصل زمانی کوتاه ارسال شوند. اجازه دهید که تک تک پست هایتان خاص جلوه دهند.

BMW مثال بسیار خوبی از این موضوع است. این کمپانی بزرگ هر روز بین 1 تا حداکثر 3 پست جدید در صفحه ی خود قرار می دهد چراکه می داند زیاده روی در ارسال پست ها، آن هم در فضای اینستاگرام که مصرف اینترنت بالایی دارد، اصلا به صلاح این برند و فالوورهایش نیست!

دومین نکته: توجه به زمان مناسب قرار دادن محتواهای جدید در طول شبانه روز. در روزهای مختلف هفته،  ساعات آنلاین بودن کاربران  و یا به عبارتی ترافیک اینستاگرام متفاوت است.

به عنوان مثال در روز های کاری احتمالا از ساعت 5 عصر تا 10 شب تعداد کاربران بیشتری در اینستاگرام حضور خواهند داشت و در روز های تعطیل این زمان می تواند از 10 صبح تا 5 عصر و نیز ساعات نزیک به نیمه شب باشد؛ پس بهتر است  پست ها در این ساعت ها ارسال شوند تا شانس دیده شدن بیشتری داشته باشند.

با فالوور های خود ارتباط نزدیک تری برقرار کنید ، آن ها را دنبال کنید...

سعی کنید تا جایی که می توانید صفحات فالوور های خود را دنبال کنید و پست های آن ها را لایک کنید.

همچنین به عنوان نمونه می توانید با کسب اجازه پست های زیبای فالوورهای خود را با نام خودشان در پیجتان منتشر کنید.

سلبریتی ها را فراموش نکنید:

تصاویری که نشان می دهند افراد مشهور با خوشنودی از محصولاتتان استفاده می کنند را در پیج خود منتشر کنید. (البته اگر مشتریان معروف خود را می شناسید و به آن ها دسترسی دارید!)

نمونه ی این کار در صفحه ی اینستاگرام رستوران آسیایی سیلک به وفور دیده می شود:

بازایابی در اینستاگرام

برای دسته بندی های مختلف محصولات یا خدمات خود صفحات مجزایی داشته باشید:

 به عنوان مثال اگر در حوزه ی پوشاک فعالیت می کنید می توانید یک صفحه برای پوشاک زنانه و یک صفحه دیگر را به مردانه ها اختصاص دهید.

یا اگر مجتمع آموزشی در مقاطع مختلف دارید می توانید یک صفحه برای گروه دبستانی ها و یک صفحه ی دیگر ویژه ی دوره های دبیرستان داشته باشید و خدمات خود را در صفحه ها ی مرتبط  ارائه دهید.

برای فالوورهای خود هدیه ارسال کنید:

 می توانید در یکی از پست هایتان یک نظرسنجی راجع به خدمات و یا محصولات خود برگزار کنید و یا سوالی در رابطه با یک خبر یا مساله ی مرتبط با حیطه ی فعالیت تان عنوان کنید.

سپس اعلام کنید که به کسانی که در این بخش کامنت می گذارند و در نظرسنجی شرکت می کنند هدایایی تعلق خواهد گرفت.

 البته یادتان باشد که به نظرات و کامنت ها پاسخ دهید و اگر انتقادی از شما صورت گرفت، از توجه مخاطبتان قدر دانی کرده و حتما در صدد به کارگیری پیشنهادات و رفع نواقصی که از آن ها انتقاد شده است برآیید.

با این عمل نشان می دهید که به نظرات مشتریان خود اهمیت می دهید و یک برند مشتری مدار هستید.

در نهایت سادگی با کاربران صحبت کنید:

این سیاست شرکت اپل را به کار بگیرید. اپل می داند سادگیِ کلام، حس صمیمیت بیشتری را منتقل می کند و به جای استفاده از زبان خشک و رسمی به زبان قابل درک قالب کاربرانش با آن ها ارتباط برقرار می کند.

پس بهتر است در صفحه ی خود با زبان عامیانه و ساده (البته محترمانه و صحیح) با مخاطبانتان صحبت کنید تا آن ها خودشان را با شما یکی بپندارند.

تخفیفات بزرگ متعلق به اینستاگرام هستند:

اخبار جدیدترین تخفیفات خود را ابتدا در اینستاگرام منتشر کنید و برای مشتریانی که جزو اولین خریداران محصولاتتان در جشنواره ها هستند مزایای ویژه ای در نظر بگیرید.

به عنوان مثال می توانید برای 100 خریدار اول و یا خریدارانی که در سه روز ابتدایی جشنواره خرید می کنند 30 درصد تخفیف در نظر بگیرید و برای سایر مشتریان 20 درصد.

 تصاویری از مشتریانی که اولین خریدها را انجام داده اند و تخفیف های بیشتری نصیبشان شده است را در صفحه ی خود منتشر کنید (البته با کسب اجازه از خودشان) و در زیر این پست ها مجدداً اعلام کنید که برای دریافت این تخفیف های استثنایی چقدر فرصت باقی مانده است.

به این ترتیب مشتریانتان ترغیب می شوند که صفحه ی اینستاگرام تان را همواره دنبال کنند تا از جدیدترین تخفیفات و جشنواره های شما به موقع مطلع شوند.

صفحه ای با ظاهری جذاب داشته باشید:

به عنوان مثال می توانید از تصاویر بزرگ برش خورده در پیج خود استفاده کنید. برای ساخت این گونه تصاویر اپلیکیشن ها و برنامه های متفاوتی طراحی و عرضه شده اند.

مارکتینگ در اینستاگرام

البته به این مساله دقت کنید که اگر این روش را به کار بردید باید مراقب پست هایی که در آینده در صفحه قرار می دهید باشید تا تصویر بزرگ از ترتیب و شکل اصلی خارج نشود(این مورد کمی نیاز به حوصله و دقت دارد)

به صورت رازآلود پیش نمایشی از سری بعدی محصولات خود داشته باشید:

این اقدامی است که شرکت اپل در آن بسیار موفق است.

درواقع یکی از سیاست های حفظ فالوور، القای حس کنجکاوی به او برای ماندن و دنبال کردن پیج است. (که حتی می تواند وی را به سوی دیگر منابعتان نیز سوق دهد و وی را جذب دیگر رسانه هایتان نیز کند.)

روش کار به این صورت است که:

پیش نمایشی از محصول آینده خود را به نمایش می گذارید اما این پیش نمایش نباید به گونه ای باشد که تمام اطلاعات مهم آن محصول را در اختیار کاربر قراردهد و به عبارتی اطلاعاتی که منتشر می کنید باید گنگ و سربسته باشند تا بتوانید حس کنجکاوی کاربر را برانگیخته کنید.

با این کار شما احتمالا باعث می شوید که کاربران در محیط های مختلف به تبادل نظربپردازند وعلاوه بر حفظ همراهان فعلی خود، فرصت معرفی شدن به دیگران را نیز پیدا خواهید کرد.

نباید های بازاریابی اینستاگرام که منجر به از دست دادن فالوور می شود:

1- گذاشتن تعداد زیادی پست در زمان کوتاه

همان گونه که پیش تر بیان کردیم؛ اینستاگرام رسانه ای است که حجم بالایی از اینترنت کاربران را مصرف می کند و این مساله به خصوص در کشور ما، توجه به این نکته را ضروری تر می کند که:

" گذاشتن تعداد کمتری پست با کیفیت، نتیجه ی بهتری نسبت به گذاشتن تعداد بیشتری پست معمولی به همراه خواهد داشت."

2- کاربران برای دیدن تصاویر یا پوسترهای تبلیغاتی، شما را دنبال نمی کنند!

قرار دادن بیش از حد عکس های پوستر گونه، کاربران زیادی را از شما می گیرد.

به مثال زیر دقت کنید:

صفحه ی محصولات دایتی که فهرستی از پوسترهای معمولی است جذابیت بیشتری دارد یا صفحه ی کاله؟

بازایابی در اینستاگرام (مارکتینگ در اینستاگرام)

 

افزایش فروش محصولات غذایی در اینستاگرام

واضح است که  صفحه ی کاله جذابیت بیشتری دارد. هرچند کاله هنوز هم جای پیشرفت بسیاری دارد!

با نگاهی به صفحه ی برند گُرجی متوجه می شویم که  این برند در بین برند های ایرانی در باب بازاریابی اینستاگرام بسیار موفق عمل کرده است و از پست های خوب و استانداردی که می توانند اکثر افراد را مجذوب خود کنند استفاده کرده است:

بازایابی در اینستاگرام (مارکتینگ در اینستاگرام)

 

افزایش فروش در اینستاگرام

3- ورود و جبهه گیری مستقیم در مسائلی که دو وجهی اند:

بعضی از مسائل با توافق اکثریت افراد همراه نیستند. به عنوان مثال اگر شما به شدت از یکی از تیم های استقلال یا پرسپولیس پشتیبانی کنید قطعا طرفداران تیم دیگر با شما کمی محتاطانه تر برخورد خواهند کرد.

 در رابطه با تیم های فوتبال شاید این مساله خیلی جدی جلوه نکند و جبهه گیری شما از یک جنبش یا جناه خاص منجر به از دست دادن دنبال کننده هایتان نشود اما آیا در رابطه با مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم اینگونه است؟

پس مراقب باشید:

بهتر است اگر تمایل به فعالیت در این حوزه ها دارید تنها پست هایی قرار دهید که چه از نظر محتوا و چه از نظر ظاهری بسیار کلی و بدون حمایت از یک جناه خاص باشند و صرفا جهت اطلاع رسانی بوده و آگاهی دهنده باشند.

4 -در نظر نگرفتن فرهنگ ها و ادیان مختلف:

مطمئن باشید که در نظر نداشتن فرهنگ ها، قومیت ها و ادیان مختلف و هرگونه کنایه یا توهین به آن ها (چه از جانب شما و چه از جانب کاربرانی که در زیر پست های اینستاگرام شما کامنت می گذارند) نه تنها باعث کم شدن تعداد فالوور هایتان می شود بلکه خوش نامی برندتان را نیز خدشه دار کرده و تصویر نازیبایی از محصولات و برند شما در اذهان عموم ایجاد می کند.

اگر شرایط بدی پیش آمد چه کنیم؟

اگر در شرایطی قرار گرفتید که کاربری مثلاً در کامنت ها به یکی از نژاد ها یا قومیت های کشور عزیزمان توهین کرد بهترین کار نشان دادن همسو و هم نظر نبودن شما با این باور و حرکت است. در این مثال شما می توانید بدون مداخله در مشاجرات رخ داده در کامنت ها، یک پست با مضمون احترام به همه ی قومیت ها قرار دهید تا این مباحثه ها و مجادله ها به پای برند شما گذاشته نشوند!

ج) در زمینه ی هدایت کاربران برای فعالیت داشتن در جهت منافع شما:

می توانید کاری کنید که کاربران، سایر منابع شما را دنبال کنند، از شما خرید کنند و یا تشویق شوند که شما را به دیگران معرفی کنند. برای رسیدن به تمام این اهداف نیز راه هایی وجو دارد:

بیوگرافی:

در قسمت بیوگرافی صفحه ی خود حتما لینک وب سایت و آدرس دیگر صفحات خود در سایر شبکه های اجتماعی را قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی با یک کلیک به صفحه ی وب سایت شما دستیابی داشته باشند.

توجه: در بخش بیو اینستاگرام (در حال حاضر _ زمان نگارش این مطلب _) تنها یک لینک می توانید قرار دهید. بنابراین لینک رسانه ای که بهترین فعالیت را در آن دارید را در این قسمت بگذارید.

توجه: معرفی نامه ی کاربران در بخش بیو حداکثر تا 150 کاراکتر می تواند باشد بنابراین خیلی دقیق و بی حاشیه یک معرفی کوتاه و هدفتان از راه اندازی پیجتان را بیان نمایید.

دقت نمایید که عبارات به کار رفته در بخش بیو قابل جست و جو نیستند بنابراین خود را برای به کار بردن هشتگ یا کلمه ی کلیدی در این بخش به زحمت نیاندازید!

البته واضح است که کلمات کلیدی که بتوانند به طور هرچه مختصر تر شما را معرفی کنند می توانند بسیار مفید باشند.

یک پیشنهاد جالب:

اگر لینک سایتتان را در بیو پیجتان قرار دادید، در صفحه ی فرود کاربران (صفحه ای که لینک آن در بیوگرافی پیج اینستاگرام است یا اصطلاحا Landing page) یک پیشنهاد خیلی جالب و رد نشدنی قرار دهید و در مقابل از کاربر آدرس ایمیلش را بخواهید. اطمینان داشته باشید که به دردتان می خورد!

این پیشنهاد می تواند اعتبار یا بن خرید اینترنتی محصولاتتان باشد.

انواع محتوا:

محتواهای مختلف و مجزا برای اینستاگرام داشته باشید و در صفحه ی خود در زیر بعضی پست هایی که کاربران تمایل بیشتری به آن ها نشان می دهند عنوان کنید که محتواهایی در سایت یا کانال تلگرامتان و... وجود دارند که دراینستاگرام آن ها را قرار نداده اید.

شیوه های تبلیغاتی:

تبلیغات خلاقانه تری داشته باشید. حتما نام اسنپ را شنیده اید.

این شیوه ای است که اسنپ توانست با کمک آن اپلیکیشن خود را در بین مردم بسیار گسترش دهد و به این طریق افراد زیادی به عضویت در اپلیکیشن اسنپ در آمدند(تبلیغات کوئستی)

برای مثال می توانید تخفیفاتی را برای کسانی که تعداد مشخصی (مثلا 20 نفر) را به جمع فالوور های شما اضافه می کنند در نظر بگیرید. برای این کار لازم است که نام معرف و افراد جدید به همراه آدرس ایمیل و شماره تلفنشان را در یک سیستم ثبت کنید تا بتوانید مدیریت صحیحی بر این بخش داشته باشید.

البته شاید هزینه راه اندازی چنین سیستمی برای کسب و کار های کوچک چندان به صرفه نباشد.

چند نکته ی کلی 

در ادامه چند نکته که در سایر مقالات اینترنتی کمتر به آن ها اشاره شده است را بیان می کنیم:

1. مدیریت چند حساب کاربری در اینستاگرام

اینستاگرام به هر کاربر مجوز ایجاد تا حداکثر 5 حساب کاربری مجزا را می دهد. همچنین چند کاربر می توانند به این صفحات اجازه ی دسترسی و مدیریت همزمان را داشته باشند.

برای افزودن اکانت کافی است:

به بخش تنظیمات رفته و بر روی "Add account" کلیک کنید. برای این حساب کاربری جدید یک نام کاربری و رمز جدید انتخاب نمایید.

برای انتقال بین حساب های کاربری مختلف کافی است در صفحه ی پروفایلتان بر روی نام کاربری خود کلیک نمایید و حسابی که قصد ورود به آن دارید را انتخاب کنید.

2. یک سبک بسیار جالب از تصاویر اشتراکی تان، می تواند پشت صحنه ی رخداد ها باشد. به عنوان مثال اگر به تازگی کنفرانس، جشنواره یا نمایشگاهی برگزار کرده اید و در خلال امور کار ها اتفاق خنده دار و یا جالبی رخ داده است تصویر و توضیح درباره ی آن را در صفحه ی خود قرار دهید.

3. چشم انسان با تصویر های قرینه راحت تر درگیر می شود. در برخی از پست ها از تصویر های قرینه ی جذاب استفاده کنید.

نکات تولید محتوا برای اینستاگرام

4. تا جای ممکن در نور طبیعی عکس برداری کنید. تصاویر در نور طبیعی بسیار زیباتر به نظر می رسند.

 سخن پایانی

اگر هنوز هم مایل به یادگیری مباحث بیشتری در حوزه ی بازاریابی در اینستاگرام هستید، می توانید از مباحث کاربردی مطالب استراتژی بازاریابی در اینستاگرام و کاربرد بیزینس اکانت ها در اینستاگرام نیز بهره ببرید.

در پایان امیدواریم توانسته باشیم گامی هر چند کوچک در زمینه ی آموزش بازاریابی اینستاگرام برداشته باشیم. امید است خوانندگان عزیز با به کارگیری این نکات بتوانند موفقیت های قابل توجهی را در مارکتینگ اینستاگرام کسب کنند.

پیروز و سربلند باشید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید