کاربرد هشتگ (قسمت دوم) افزایش شهرت در اینستاگرام
هشتگ چگونه باعث افزایش فالوور دراینستاگرام می شود؟
در اینستاگرام، پست هایی که دارای حداقل یک هشتگ باشند به طور متوسط به میزان 12.6 درصد، تعامل بیشتری با کاربران نسبت به پست های بدون هشتگ برقرار می کنند. این مطلب آموزشی به شما کمک می کند با استفاده از هشتگ های اینستاگرام به فالورها و لایک های بیشتری دست پیدا کنید.
سادگی و خوانایی
اگراز هشتگ های ساده و خوانا استفاده کنید، فالوورها به راحتی شما را پیدا می کنند. هشتگ به شما این امکان را می دهد تا کاربرانی که دنبال کننده شما نیستند نیز بتوانند پست شما را ببینند.
لینک های اینستاگرام در توییتر و فیس بوک
پیش از هرکاری این را هم بدانید که لینکها در اینستاگرام قابل کلیک نیستند. اما اگر پستهای اینستاگرام را در توییتر، فیس بوک یا تامبلر به اشتراک بگذارید، میتوانید روی آنها کلیک کنید.
لینکهای شما باید به گونه ای باشند که به راحتی در حافظه کاربران اینستاگرام باقی بماند. به علاوه، صفحه مقصد نیز باید برای نسخه موبایل طراحی شده باشد. از دیگر مزیتهای کوتاه و به یادماندنی بودن لینکها این است که خودتان هم میتوانید به راحتی آن را روی عکس یا ویدیوی موردنظر درج کنید.
هشتگ در اینستاگرام
در اینستاگرام، کاربران گاهی هشتگها را نه برای تعریف موضوع و فهرست بندی، بلکه برای بیان احساسات، شوخی کردن یا کارهای مشابه به کارمی برند.
ابراز احساسات
بعید نیست که کسی، عکس یک نامه نامناسب یا پر از غلط املایی را در اینستاگرام بگذارد و زیر آن از افتضاح# استفاده کند. در این حالت منظور کاربر، این نیست که این نامه در گروه افتضاح طبقهبندی شود بلکه تاکید بر حال و هوای کاربر هنگام مشاهده نامه است.
بشتگ
هشتگ ابزار خوبی برای اعتراض به شرکتها و سازمانهای بزرگ هم بوده است. سازمانهایی که مشتری به خودی خود، رسانه ای برای اعتراض به آنها ندارد از این روش استفاده می کند. به این نوع از هشتگ، بشتگ Bashtag گفته میشود.
مک دونالد، زمانی در شبکههای اجتماعی خواسته بود که مردم، با هشتگ McDStories# خاطرات خوب خود را از مک دونالد تعریف کنند این کمپین به دلیل اینکه مردم همه ی اعتراضات خود را از این طریق اعلام می کردند باعث تبدیل هشتگ به بشتگ شد و تنها دو ساعت بعد از اجرا کنسل شد.
استراتژی های هشتگ گذاری در اینستاگرام:
نکته اول:
در هر صورت هشتگ دو کاربرد مشخص دارد. قبل از هر چیز به بازدید کننده فعلی عکس شما، توضیح می دهد که شما با چه انگیزه ای عکس را گذاشته اید.
هشتگ #خاطرات نشان میدهد کاربرد آن تصویر برای شما، مرور گذشته بوده. اما زیر همان عکس اگر از هشتگ #رستوران یا #شام استفاده کنید، مشخص میشود که بیشتر مکان عکسبرداری یا سفره ی غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قدیمی.
کاربرد دوم هشتگ، کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو میکنند، جدای از نام کاربری یا Username، می توانند Tag را هم جستجو کنند. به عنوان مثال ببینند چه تصاویری با Dinner یا غروب یا پارک یا … تگ و برچسب گذاری شده اند. پس با هشتگ میتوانید در جستجوها مشاهده شوید و صفحه خود را در معرض دید کاربران جدید قرار دهید.
نکته دوم:
از هشتگ زیاد استفاده نکنید. استفاده زیاد از هشتگ، سه مشکل جدی دارد.
نخست اینکه حس بدی به کاربران منتقل و خواندن متن را سخت میکند.
دوم اینکه نشان میدهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شاید برای یک صفحه تبلیغاتی چنین رفتاری پذیرفته شده و مورد انتظار باشد)
و سوم اینکه ممکن است پستهای شما، اسپم فرض شود. تحقیقات در این زمینه متعدد است. در کتابهای نتیکت، بین سه تا پنج عدد هشتگ را حرفه ای می دانند. در تبلیغات و بازاریابی آنلاین، برای یک عکس بین پنج تا ده عدد هشتگ توصیه شده است.
نکته سوم:
همه هشتگها را دقیقا در توضیح عکس استفاده نکنید. هشتگهای استفاده شده در خود عکس یا در کامنتها، فرق خیلی جدی با هم ندارند. میتوانید به تدریج در کامنتها هشتگ اضافه کنید. مثلا تصویر اولیه را با یک یا دو هشتگ آپلود کرده و بین هر چند کامنت، چند هشتگ جدید هم بگذارید.
نکته چهارم:
استراتژی هشتگ داشته باشید. از هر کلمه ای استفاده نکنید. پراکندگی زیاد باعث می شود کسانی که به صفحه شما آمده و ببینند که پراکندگی زیاد است، ممکن است کمتر به فالو کردن شما رغبت پیدا کنند. میتوانید بین بیست تا پنجاه هشتگ انتخاب کنید و فقط از آنها استفاده کنید. این کار شاید باعث شود در انتخاب عکسها هم ناخودآگاه همگونی بیشتری به وجود بیاید.
نکته پنجم:
قبل از انتخاب هشتگها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید. همیشه ببینید که قبلا چه کسانی از این هشتگها استفاده کرده اند و چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است دیگران ایدههای بهتری در مورد هشتگ داشته باشند. امکان دارد که شما برای ابیات شعر، از #شعر استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #شاعرانه هست که صفحه های بهتر و قوی تر از آن استفاده کرده اند.
در موردصفحههایی که به سلیقه شما نزدیک تر هستند:
بعضیها اشتباهاً فکر میکنند که بهتر است از هشتگهایی استفاده کنند که اصطلاحا Trend هستند و زیاد به کار میروند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگها را استفاده میکنند خیلی زیاد هستند. اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنید و صرفاً میخواهید به بیننده اطلاع دهید که عکس ویرایش نشده، کار درستی انجام می دهید. اما اگر میخواهید با این هشتگ یا هشتگهایی مانند #nature و #animal و … راحت تر جستجو شوید، خوب است بدانید که عکسی که با #nofilter تگ میشود در کمتر از یک ثانیه از فهرست ده عکس اول خارج میشود. از طرف دیگر استفاده از هشتگهایی که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته اند هم چندان مفید نیست. چون نشان میدهد این هشتگها کمتر در ذهن مردم جا دارند و احتمالاً کمتر هم جستجو میشوند. شاید میانه ی این محدوده، جای مناسب تری برای انتخاب گزینه ها باشد.
تذکر مهم: با توجه به اینکه هشتگ ها در اینستاگرام دنبال کنندگان شما را افزایش میدهند بخصوص اگر آنها بدرستی انتخاب شده باشند باید به این نکته توجه داشته باشید اگر شما کاربر پرایویت (خصوصی) در اینستاگرام هستید هشتگ های شما نمایش داده نخواهد شد.
سه گروه هشتگ که در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرند
هشتگ برند
که حاوی نام برند است
هشتگ کمپین
ممکن است در مدت کوتاهی به خاطر یک مسابقه یا رویداد خاص، از هشتگ خاصی استفاده شود.
هشتگ توضیح
این هشتگها به توضیح بیشتر عکس و جستجوی ساده تر آن در محیط اینستاگرام کمک میکنند.
دیدگاه شما چیست؟