آشنایی با خصوصیات رنگ ها

آشنایی با خصوصیات رنگ ها

مشکی

 مشکی رنگ سلطه و قدرت است. این رنگ برای طرفداران مُد بسیار محبوب است چون شخص را لاغرتر نشان داده و شیک و بادوام نیز می باشد.

رنگ مشکی نشانی از فرمانبرداری است، کشیشها رنگ مشکی می پوشند تا اطاعت خود را از خداوند نشان دهند.

 بعضی از کارشناسان مد می گویند لباس مشکی پوشیدن برای زن به معنی فرمانبرداری از مرد است کسی که لباس مشکی می پوشد می تواند منزوی یا شریر به نظر برسد. شخصیتهای منفی، مانند دراکولاهم، اغلب لباس مشکی می پوشند.

 سفید

 رنگ سفید برای تازه عروسان نشان معصومیت و پاکی است. رنگ سفید نور را منعکس می کند ویک رنگ تابستانی محسوب می شود.

رنگ سفید رنگی روشن و ملایم است، با همه چیز تناسب دارد و برای دکوراسیون و مُد یک رنگ پرطرفدار به حساب می آید. با وجود این، آلودگی روی رنگ سفید سریع مشخص می شود و به همین دلیل پاکیزه نگاه داشتن آن دشوارتر از سایر رنگهاست. رنگ سفید لباس پزشکان و پرستاران نشان دهنده استریل بودن (ضدعفونی شدگی) می باشد.

  قرمز

قرمز، پرشورترین و تندترین رنگ است که سبب سریعتر شدن ضربان قلب و تنفس می شود. قرمز همچنین رنگ عشق است، رنگ قرمز جلب توجه می کند. قرمز رنگ تندی است و در مذاکرات و درگیریها نمی تواند کمکی به مردم بکند.

 ماشینهای قرمز اهداف مورد نظردزدها هستند. معمولاً رنگ قرمز در دکوراسیون برای تأکید مورد استفاده قرار می گیرد.

 طراحان معتقدند که مبلمان قرمز محشر است چون جلب توجه می کند.

صورتی

 صورتی که رویایی ترین رنگ است، آرامش بخش است. تیمهای ورزشی از این رنگ برای تضعیف روحیه ی رقیبشان استفاده می کنند.

آشنایی با خصوصیات رنگ ها

آبی

 آبی، رنگ آسمان و اقیانوس یکی از پرطرفدارترین رنگهاست و سبب عکس العمل متضاد می شود. آبی، رنگ صلح و آرامش است و سبب می شود بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند، پس اغلب در اتاق خواب از این رنگ استفاده می شود.

رنگ آبی می تواند مأیوس کننده باشد. مشاوران توصیه می کنند در مصاحبه های شغلی رنگ آبی بپوشید چون رنگ آبی نشان دهنده وفاداری است. افراد در اتاقهای آبی فعال ترند. بررسیها نشان می دهد که وزنه برداران در سالنهای ورزشی آبی رنگ قادرند وزنه های سنگین تری را بلند کنند.

 سبز

 در حال حاضر پر طرفدارترین رنگ برای دکوراسیون سبز است که مظهر طبیعت است. سبز یکی ازملایم ترین رنگ است و باعث می شود، قدرت دید افزایش پیدا کند. رنگ سبز نشاط آور و آرامش بخش است. مردم انتظاردارند افرادی که در تلویزون ظاهر می شوند در " اتاقهای سبز رنگ" باشند تا آرامش یابند. بیمارستانها اغلب ازرنگ سبز استفاده می کنند چون رنگ سبز برای بیماران آرامش بخش می باشد. در قرون وسطی رنگ سبز پرندگان را مظهر باروری می دانستند. سبز تیره مخصوص مردان و رنگی محافظه کارانه است و نشان دهنده ثروت می باشد.

 زرد

 زرد آفتابی به عنوان رنگی شاد جلب توجه می کند. علی رغم اینکه یک رنگ خوش بینانه به حساب می آید، مردم در اتاقهای زردرنگ بیشتر عصبانی می شوند و کودکان بیشتر گریه می کنند. رنگی که کمتر از سایر رنگها چشم را جذب می کند زرد است. رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد، بنابراین برای دفترچه های حقوقی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین متابولیسم (سوخت و ساز) راتسریع می کند.

ارغوانی

ارغوانی، رنگی اشرافی و نشانگر تجمل، ثروت و ظرافت است. این رنگ همچنین زنانه و رویایی است. با وجوداین چون رنگ ارغوانی در طبیعت نادر است و ساختگی به نظر می رسد. قهوه ای روشن نشان دهنده صداقت است. قهوه ای همچنین می تواند غم انگیز و یأس آور باشد. مردان قهوه ای را یکی از رنگهای مورد علاقه خود می دانند.

 غذای فکری

با وجود اینکه آبی یکی از پرطرفدارترین رنگهاست کمتر از سایر رنگها اشتها آور است. غذای آبی در طبیعت کمیاب است. هنگامیکه انسانها در جستجوی غذا بودند، دریافتند که از چیزهای فاسد وسمی دوری کنند که اغلب به رنگ آبی، مشکی، یا ارغوانی هستند. غذای آبی رنگ برای بررسی چیزهای مورد آزمایش بکار می روند که سبب کم اشتهایی می شوند. رنگ های سبز، قهوه ای و قرمزبرای غذا پرطرفدارترین رنگها هستند. رنگ قرمز یکی از رنگ هایی است که دردکوراسیون رستوران مورد استفاده قرارمی گیرد، چون اشتها آور است.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید