نکات مهم در ایمیل مارکتینگ

نکات مهم در ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ به فرآیند ارسال پیام هایی با هدف فروش کالا یا خدمات به افراد از طریق ایمیل گفته می شود. در ایمیل مارکتینگ باید موارد زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید از آن به شکل بهتری برای بهبود وضعیت کسب و کارتان استفاده نمایید.

جمع آوری ایمیل مخاطبان از راه های صحیح

سعی کنید ایمیل افرادی که بیشترین ویژگی های مشترک را با مشتریان شما دارند جمع آوری کنید، به یاد داشته باشید داشتن یک لیست بزرگ در حالی که افراد علاقه ای به محصولات و یا خدمات شما نداشته باشند صرفا هزینه های شما را بالا می برد و نارضایتی مخاطبان را به همراه خواهد داشت. پس سعی کنید در گردآوری ایمیل افراد از روش هایی که باعث ورود افراد غیر مرتبط به لیست شما می شود استفاده نکنید.

 ایمیل مارکتینگ در شیراز

 ایمیل مخاطبان را با رضایت آنها و از راه های صحیح جمع آوری کنید. مثلاً می توانید فایل آموزشی بر روی سایت قرار دهید که مورد نیاز مشتریان احتمالی شما است و برای دانلود این فایل ایمیل مخاطب را از وی دریافت کنید یا از بازدیدکنندگان علاقه مند بخواهید در خبرنامه شما عضو شوند.

خریدن لیست ایمیل در بسیاری از موارد تاثیر مثبتی نخواهد داشت. بلکه می توانید از کسب و کارهایی که موضوع متفاوتی نسبت به کسب و کارشما دارند اما جامعه مشتریان یکسانی دارید درخواست کنید تا محصول یا خدمات شما را به اعضای لیست ایمیلشان معرفی کنند این روش بازدهی بالاتری نسبت به خرید لیست های بزرگ و ناکارآمد دارد.

عدم ارسال هرزنامه

سعی کنید به علایق اعضای لیست خود احترام بگذارید و ایمیل های تبلیغاتی را در زمان های مشخص شده برای آنها ارسال کنید. معمولاً اغلب کسب و کار ها نیازی به ارسال بیش از یک ایمیل در هفته ندارند. در تنظیم متن ایمیل ها قواعد خلاصه نویسی را رعایت کنید و سعی کنید مخاطب را به سایت هدایت کنید. برای نوشتن تیتر ایمیل ها از عناوین جالب استفاده کنید. در نظر داشته باشید ارسال ایمیل ها اگر در یک روز خاص از هفته صورت بگیرد باعث پیگیری بیشتر توسط مخاطبان می شود.

در صورتی که هر روز برای کاربران لیست ایمیل ارسال می کنید اگر مطالب شما واقعاً جذاب نباشد، لیست شما خیلی زود دچار خستگی خواهد شد و عملاً کارآیی خود را از دست می دهد.

حتما به یاد داشته باشید ایمیل هایی که برای افراد ناشناس و به صورت گروه های خیلی بزرگ ارسال می کنید در دسته اسپم یا هرزنامه قرار می گیرند.

 

 ایمیل مارکتینگ در شیراز

محتوای ارزشمند

اگر می خواهید ایمیل های شما همیشه باز شود، سعی کنید در هر ایمیل انگیزه ای برای باز شدن وجود داشته باشد و برای مخاطب جذابیتی در ایمیل وجود داشته باشد. سعی کنید به ازای هر ۳ یا ۴ بار ارسال ایمیل های حاوی محتوای تبلیغاتی، یک ایمیل حاوی محتوای ارزشمند به صورت رایگان برای مخاطبان ارسال کنید تا احساس کنند که شما به آنها احترام می گذارید و تنها برای فروش محصولات خود به آنها ایمیل ارسال نمی کنید.

لیست را بروز نگه دارید

سعی کنید افرادی که مدتهاست از عضویت آنها در لیست گذشته و هیچ فعالیتی در سایت شما نداشته اند را از لیست ارسال ها کنار بگذارید. این امر می تواند با بخش بندی لیست بر اساس بازه های زمانی صورت پذیرد و پس از چند ماه از تکمیل شدن لیست یک ایمیل برای مخاطبان لیست قدیمی ارسال کنید و به آنها یک دانلود رایگان پیشنهاد دهید تا افرادی که هنوز به کسب و کار شما علاقه دارند فایل را دانلود کنند و ایمیلشان را مجدداً در اختیار شما قرار دهند و از آن به بعد به لیست ایمیل دوره ای با فواصل زمانی نزدیک به هم ایمیل ارسال نکنید تا موجب نارضایتی افراد نشوید.

 ایمیل مارکتینگ در شیراز

می توانید همین الان با عضویت در یکی از سایت های معتبر ایمیل مارکتینگ فعالیت خود را شروع کنید، این سایت ها به شما امکانات ایجاد و مدیریت لیست، ثبت نام اعضا و ارسال ایمیل به صورت دستی و اتوماتیک در اختیار شما قرار می دهند. در ابتدا استفاده از این سایت ها رایگان است که در آینده با افزایش مخاطبان شما باید مبلغی را به صورت ماهانه یا سالانه به شرکت های ارائه دهنده خدمات بپردازید.

 لیست برخی از ارائه دهندگان برتر سرویس های ایمیل مارکتینگ به شرح زیر است:

Mailerlite

icontact

MailChimp

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید