ویژگی های یک وب سایت حرفه ای

ویژگی های یک وب سایت حرفه ای

به زبانی ساده:

برای یک طراحی وب سایت خوب باید توجه داشت که برای چه کاری و با چه هدفی وب سایت طراحی می کنیم. توجه نداشتن به نوع کاربرد و هدف وب سایت باعث می شود که نتوانیم یک طراحی حرفه ای انجام دهیم.

یک طرح و نقشه برای پیاده سازی وب سایت

کاربر باید پس از ورود به وب سایت به راحتی متوجه عملکرد و کاربرد بخش های مختلف آن شود. داشتن یک طرح مناسب باعث کاربرپسند بودن و داشتن امتیازی بهتر در رتبه بندی وب سایت خواهد شد.

نمایش اطلاعات مهم مربوط به کسب و کار در قسمت های مهم وب سایت

باید به کاربر اطلاعات مهم را در قسمت های اصلی وب سایت نمایش دهیم و نباید کاربر را با لینک های شبیه درباره ما و اطلاعات غیرضروری دیگر کلافه کنیم. مثلا دریک وب سایت موسیقی، کاربر به دنبال موسیقی و آهنگ های مورد علاقه خود است و به بخش های دیگر توجه چندانی ندارد.

ویژگی های یک وب سایت حرفه ای

 

در طراحی سایت اطلاعات تماس را در دسترس و به صورت واضح قرار دهید

کاربر نباید در وب سایت به دنبال اطلاعات تماس بگردد (باید همه جا جلوی چشمش باشد) راه های تماسی که در وب سایت قرار می دهید، همیشه به آنها پاسخگو باشید. اگر تلفن خود را هر از چندگاهی از دسترس خارج می کنید بهتر است آن را در اطلاعات تماس وب سایت قرار ندهید و فقط از ایمیل استفاده نمایید. حتماً از ایمیلی استفاده نمایید که روی دامنه وب سایت شما می باشد و از ایمیل های شخصی نیز به هیچ وجه استفاده نکنید.

در طراحی وب سایت از کلمات متداول برای منو و لینک ها استفاده کنید

کلمه های مشخص مشخص و استاندارد به کاربر حس خوبی خواهد داد و او را دچار سردرگمی نخواهد کرد. منظور از کلمه های مشخص واژه هایی است که برای کابران آشنا هستند و حالتی استاندارد پیدا کرده اند مثلا: صفحه نخست، تماس با ما، درباره ما. خیلی جالب نیست به جای تماس با ما بنویسید ارسال پیام به ما.

سعی کنید نوشته ی لینک ها واضح باشد و مشخص کند که برای ورود به کدام صفحه و انجام چه کاری است.

نقش امنیت و تأثیر آن در وب سایت های حرفه ای

توجه به نکات امنیتی در وب سایت های کسب و کار بسیار ضروری است. می توان با گذاشتن یک گواهی امنیت ssl بر روی وب سایت خود اعتبار وب سایت را افزایش دهید و اعتماد کاربران را نسبت به وب سایت بالا برد.

 استفاده از شبکه های اجتماعی برای نشر مطالب

 رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی دارند. امکانی فراهم نمایید که کاربر در صورت تمایل بتواند صفحه مورد نظرش را در شبکه اجتماعی دلخواهش به اشتراک بگذارد.

نمایش مناسب وب سایت شما در موبایل

 سایت طراحی شده باید خود را با ابعاد نمایشگرهای مختلف تطبیق دهد تا همه کاربران بتوانند از وب سایت شما استفاده نمایند.

قراردادن صفحه سوالات متداول در وب سایت

اغلب اوقات سوالات متداولی وجود دارد که ذهن کاربران را مشغول کرده و آنها را دچار استرس می کند. اکثر این سوالات تکراری و مشخص است.

 این سوالات را گردآوری کنید و برای آنها پاسخ های مناسب و کوتاه پیدا کرده و در صفحه سوالات متداول وب سایت حرفه ای خود قرار دهید.

پیدا کردن یک میزبان حرفه ای

یک سرویس دهنده میزبانی (هاستینگ) باکیفیت و حرفه ای انتخاب کنید. کیفیت سرویس دهی، مدت زمان پاسخگویی به مشکلات و در دسترس بودن از جمله چیزهایی هستند که باید به آن ها توجه زیادی کنید.

استفاده نکردن از ویژگی های زیر در طراحی وب

 استفاده از موسیقی

 استفاده از Flash

 هر چیزی که به صورت خودکار شروع به پخش یا اجرا نماید.

 اطلاعات اضافه نظیر نوشته، تصویر و فیلم

 استفاده از هرکدام از اینها باعث کندی و زیاد شدن مدت زمان بارگذاری صفحه می شود.

با رعایت این نکات می توانید یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید و میزان رضایت کاربران و مشتریان وب سایت خود را افزایش دهید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید