7 روش برای افزایش نرخ تبدیل

7 روش برای افزایش نرخ تبدیل
 نرخ تبدیل در واقع همان پارامتری است که  نشان می دهد کسب و کارهای آنلاین تا چه اندازه در تبدیل مخاطب به مشتری موفق بوده اند. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال فرقی نمی‌کند چه خدماتی یا کالایی ارائه می دهید، برای جذب مشتری باید توانایی درک و ردیابی آن ها را داشته باشید.
بررسی عملکردتان با استاندارد جهانی نرخ تبدیل  کمک می‌کند تا از صحت مسیر خود مطمئن شوید. میانگین نرخ تبدیل معمولا 2 الی 5 درصد عنوان می شود. پلتفرم های بازاریابی صحیح تا حد زیادی این درصد را بهبود می بخشند. البته نرخ تبدیل یک چهارم از وبسایت های موفق در صنایع مختلف به 5.31 درصد نیز می رسد. پس فراموش نکنید رقابت با اقلیت موفق بازار، دستیابی به رقم های بزرگتری را می طلبد!

 

چگونه ترافیک وبسایتمان را افزایش دهیم؟

• SEO: خیلی ساده می توان گفت، سئو یعنی به گوگل ثابت کنیم که عملکرد بهتری از رقبای خود داریم تا ما را در نتایج بالاتر نمایش دهد.
• تولید محتوا: محتوایی را منتشر کنید که کاربر را به نگه داشتن در آن صفحه ترغیب کند. اگر بتوانید نظر مخاطب خود را جلب کنید احتمال اینکه از لینک های داخلی شما به صفحات دیگر وبسایتتان برود بیشتر است.
در واقع بازاریابی شما در راستای جلب نظر مخاطب و موتور جستجوگر گوگل به طور همزمان است!
حال که استراتژی بازاریابی خود را طراحی کردیم، چطور متوجه شویم جواب داده است؟ نرخ تبدیل!
 
اگر نرخ تبدیل شما پایین است، لازم است استراتژی مارکتینگ خود را دوباره بررسی کنید. اگر بطور مدوام نرخ تبدیل خود را بررسی نکنید و مطابق با نیازهای روز برنامه ی بازاریابی مناسبی نداشته باشید، کسب و کار شما محکوم به شکست است.
 

چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهیم؟

 

1.اعتماد مخاطب را جلب کنید

همه ی مخاطبان آنقدر ساده لوح نیستند که هر چیزی را کورکورانه باور کنند. پس اگر ادعای چیزی را دارید آن را با مدرک ثابت کنید.
اکثر کسب و کارهای آنلاین دارای بخش نظرات مشتریان هستند. تحقیقات نشان داده 93 درصد از مشتریان قبل از خرید محصول، بخش نظرات را مطالعه می کنند. WikiJob تنها با افزودن نقد های برجسته نرخ تبدیل خود را تا 34 درصد افزایش داد.
 
2.فرم های ثبت نامی خود را ساده کنید
اهمیتی ندارد محصول شما چه اندازه با کیفیت و ارزان است اگر مخاطب از فرآیند خرید و ثبت نام رضایت نداشته باشد، به مشتری تبدیل نخواهد شد.
به طور کل تجربه کاربری (UX) فرم شما اهمیت زیادی در کاهش نرخ فرار مخاطبان دارد. عواملی مثل سرعت پایین بارگزاری، دستورالعمل های گیج کننده و متن های طولانی منجر به فرار مخاطب شما خواهد شد.
بدون شک فرم های طولانی کمک می کند جزئیات زیادی راجع به مشتریان خود بفهمید اما تصور کنید قصد خرید محصول یا دریافت اطلاعاتی را دارید، پر کردن فیلدهای پیاپی چه اندازه خسته کننده خواهد بود؟ تحقیقی که توسط Marketo انجام شد، نشان داد نرخ تبدیل آن ها با فرمی شامل 9 فیلد طولانی 10 درصد است در حالی که همان فرم با 5 فیلد به نرخ تبدیل 13.4 درصدی رسید.
 در ابتدای برقراری ارتباط با مشتری روی موارد ضروری تمرکز کنید سپس از طریق ایمیل، نظرسنجی یا پیامک، اطلاعات دیگری را بخواهید. اگر می توانید، گزینه ثبت نام را آنقدر ساده کنید که کاربر فقط با وارد کردن یک شماره موبایل و دریافت رمز یکبار مصرف وارد سایت شود. 
از آنجایی که باید گام به گام کاربر را راهنمایی کنید، لازم است آیکون ها و متن ها به ساده ترین شکل طراحی شده باشند.
 

3.دکمه ی 300 میلیون دلاری

داستان این دکمه به طور خلاصه بیان می کند که کاربران مایل نیستند هنگام ورود به وبسایت زمانی را صرف ثبت نام کنند. پس کاربر را مجبور به وارد کردن اطلاعات نکنید، در حالی که شاید قصد خرید هم ندارد!
حتی امکان خرید مشتریان را به عنوان مهمان فراهم کنید یا فیلدها را اختیاری طراحی کنید تا حس نکنند چیزی را تحمیل می کنید. یک مطالعه توسط موسسه Baymard نشان داد که 37 درصد از کاربران اگر مجبور به ایجاد حساب کاربری شوند، پرداخت را به طور کلی رها می کنند.
به یاد داشته باشید داشتن اطلاعات بیشتری از مشتری  نباید به قیمت از دست دادن او تمام شود.
 

4.انتظارات مشتری را بر آورده کنید

در آزمایشی که روی 15000 نفر انجام شد متوجه شدند از هر 3 نفر، 1 نفر تنها با یک تجربه ی خرید بد از برند مورد علاقه اش، آن را برای همیشه ترک خواهد کرد.
قبل از ایجاد تغییرات بزرگ آزمایش هایی طراحی کنید که واکنش کاربر قبل و بعد از آن تغییر بررسی شود. حتی می توان از پلتفرم هایی مثل Maze، Userlytics و ... برای تست کاربر استفاده کرد.
ساده تر از این روش ها درخواست ثبت بازخورد است. البته اغلب مشتریان حاضر نیستند وقتی برای اینکار صرف کنند، پس باید انگیزه ای برای آن ها ایجاد کنید تا تجربه ی خرید خود را با شما در میان بگذارند.
 

5.تست A/B

به گفته Business Insider احتمالا تا سال 2025 تقاضای بازار برای نرم افزار تست A/B بالاتر از 1 میلیارد دلار خواهد بود.
یک تغییر ممکن است نرخ تبدیل شما را پایین بیاورد، اما باعث شود مشتریان پول بیشتری پرداخت کنند. پس این تغییر به جا بوده حتی اگر نرخ تبدیل شما را کاهش دهد. یا برعکس، برخی تغییرات ممکن است نرخ تبدیل شما را بهبود بخشند اما درآمد کمتری برای شما به همراه داشته باشند. لغو این تغییر منطقی تر بنظر می رسد.
این ها مثالی ساده از کارکرد این نرم افزار بودند و نشان می دهند تست A/B صرفا برای بررسی نرخ تبدیل نیست، بلکه فرآیند درآمد زایی را بررسی می کند. اگر داده های سایت خود را برای دستیابی به درآمد بهتر بهینه کنید به مرور زمان نرخ تبدیل نیز افزایش خواهد یافت.
نکته: این تست ها باید روی  اندازه مناسبی از نمونه شما انجام شود. اگر تعداد کاربران بررسی شده کافی نباشد نتیجه قابل اعتماد نخواهد بود.
 

6.قوانین SEO را رعایت کنید

حتی اگر بهترین تجربه را برای کاربران فراهم  می کنید تا زمانی که گوگل شما را index نکرده، کاربران  وبسایتتان را پیدا نخواهند کرد. هر چه وبسایت شما بازدید بیش تری داشته باشد نرخ تبدیل بیش تر خواهد بود. اگر میخواهید کلیک و در نتیجه بازدید بیش تری داشته باشید باید سئوی خود را بهبود ببخشید.
می توانیدخودتان آموزش های لازم را ببینید و با استفاده از ابزارهای پولی و رایگان در این زمینه تخصص کسب  کنید. البته برای به عهده گرفتن سئوی سایتتان لازم است به طور مداوم، زمانی را به آن اختصاص دهید. اگر اینکار برای شما صرفه زمانی ندارد، می توانید از خدمات آژانس ها یا متخصصان سئو بهره بگیرید و در مقابل هزینه ای را پرداخت کنید.
 

7.یک چت آنلاین به وبسایت خود اضافه کنید

مطالعات نشان داده چت آنلاین می تواند مشتریان را تا 20 درصد افزایش دهد. بالغ بر 38 درصد مشتریان پس از یک تبادل مثبت به صورت آنلاین فورا خرید کرده اند.
با فراوانی ابزارهای رایگان و پولی ، اضافه کردن ویژگی چت آنلاین بسیار آسان است. از چت های آنلاین می توان برای پاسخ به سوالات رایج مشتریان، حل و فصل شکایات یا حتی پیگیری سفارش ها استفاده کرد. 
 

کلام آخر

نرخ تبدیل اهمیت بسیاری در کمپین های بازاریابی دارد. ده ها نکته برای بهبود تجربه کاربر از وبسایت شما وجود دارد اما نیازی نیست همه آن ها را یک جا اجرا کنید. به کمک نکاتی که ذکر کردیم به مرور، با آزمون و خطا راه حل های افزایش ترافیک مشتریان خود را پیدا خواهید کرد.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید