طراحی وب سایت تبلیغاتی در شیراز

تأثیر وب سایت های تبلیغاتی بر رشد کسب و کارها انکار ناپذیر است. اگر وب سایت تبلیغاتی در شیراز را جستجو کنید با انبوهی از وب سایت هایی که در آن ها لیست آگهی ها با جزئیات تماس آن ها قرار گرفته را مشاهده خواهید کرد.

وب سایت تبلیغاتی چیست؟

وب سایتی است که در آن فقط تبلیغات درج می شود و آن تبلیغات چیزی نیست جز معرفی کسب و کارها، خدمات و کالاهایی که برای فروش عرضه می شوند.

محتوای وب سایت های تبلیغاتی:

وب سایت تبلیغاتی از لحاظ محتوا تفاوت چشمگیری با وب سایت های دیگر دارد چرا که تمام محتوای آن را کاربران وارد سایت می کنند و نه مدیروب سایت. البته مدیروب سایت می بایست آن محتوا را کنترل و تائید کند تا آنگاه در وب سایت نشان داده شوند.

هدف در وب سایت های تبلیغاتی چیست؟

یک وب سایت تبلیغاتی را مشابه صفحه نیازمندی های روزنامه ها تصور کنید: آن‌هایی که کالایی برای فروش دارند مثلاً خودرو یا آن هایی که خدماتی ارائه می دهند مثلاً نقاشی ساختمان، آگهی خود را در این وب سایت ها ثبت می کنند و بازدید کننده ها نیز پس از ورود به این سایت ها آگهی مورد نظر را جستجو کرده و با ثبت کننده آگهی در صورت تمایل می توانند تماس بگیرند.

این فرایند می تواند هم برای کاربر و هم برای صاحب آگهی کاملاً رایگان باشد

پس درآمد وب سایت های تبلیغاتی از چیست؟

وقتی یک وب سایت تبلیغاتی زیاد معروف شود آنگاه صاحبان آگهی حاضرند هزینه ای را پرداخت کنند تا آگهی آن ها مثلاً در صفحه نخست یا در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد و یا برای مدت بیشتری در وب سایت نمایش داده شود.

ویژگی های مهم یک وب سایت تبلیغاتی یا نیازمندی آنلاین چیست؟

  • مهمترین ویژگی یک وب سایت تبلیغاتی این است که باید طراحی آن کاملاً مطابق با استاندارد های سئو باشد و بهینه سازی درونی آن به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد چرا که یک وب سایت تبلیغاتی تقریباً 80 درصد از بازدید کنندگانش را از طریق موتور های جستجو کسب می کند و اگر از لحاظ سئو ضعیف باشد آنگاه ممکن به سختی بتواند موفق شود.
  • درج اگهی: در وب سایت تبلیغاتی می بایست قسمتی با عنوان درج آگهی وجود داشته باشد تا کاربران در آن بتوانند با انتخاب دسته بندی یا گروه مرتبط با آگهی خود کالا یا خدمات خود را در سایت ثبت کنند. درج اولیه آگهی بهتر است رایگان باشد و فقط از کاربرانی که تمایل دارند آگهی آن ها به طور متمایز و یا در جایگاه های خاص قرار بگیرد باید هزینه ای دریافت شود در غیر این صورت دریافت هزینه ممکن است کاربران را فراری بدهد و بعد از مدتی آمار ثبت آگهی در سایت کاهش پیدا کند البته در این مورد استثنائاتی هم وجود دارد مثلاً بسیار معروف بودن وب سایت تبلیغاتی.

توجه کنید که دکمه ثبت آگهی می بایست در همه جای وب سایت جلوی چشم کاربر باشد و فرایند درج آگهی به هیچ وجه نباید طولانی و خسته کننده باشد. به عبارتی کاربر باید با 2 کلیک بتواند آگهی مورد نظرش را در کمتر از 2 دقیقه در سایت ثبت کند.

  • جستجو: همه کاربران به دنبال ثبت آگهی در سایت نیستند، بلکه اکثر آنها کاربرانی هستند که یا مستقیماً با تایپ آدرس سایت شما در مرورگر وارد سایت شده اند یا یک عبارتی را در گوگل جستجو کرده اند و به سایت شما رسیده اند تا خدمات یا کالایی را خریداری کنند. حال دوست‌ دارند بقیه آگهی ها را نیز جستجو کنند که در این صورت بخش جستجو بهتر است در بالای سایت به نحوی منظم دائم جلوی چشم کاربران باشد و البته باید نتایج مرتبط را به بهترین نحو ممکن به کاربر نشان دهد.
  • آگهی های ویژه: منظور این است که جهت کسب درآمد بهتر نیاز است برخی از آگهی ها را در صورت پرداخت هزینه توسط کاربران تبدیل به آگهی ویژه کرد و این آگهی ها یا باید جایگاه مشخص و بخصوصی داشته باشند یا این که در لیست نمایش آگهی ها به طور متمایزی نشان داده شوند.
  • گروه بندی مناسب: هر کاربر باید بتواند با کمترین پیچیدگی به گروه آگهی های مورد نظرش دستیابی داشته باشد

طراحی سایت تبلیغاتی

طراحی و پیاده سازی:

یک وب سایت تبلیغاتی را نمی توان و نباید با سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس و یا جوملا پیاده سازی کرد.

نکاتی که باید در طراحی رعایت شود:

  • بهینه بودن قالب وب سایت از لحاظ سئو: اگر یک وب سایت تبلیغاتی در موتور های جستجو به خوبی ظاهر نشود و آگهی های درج شده در آن نیز توسط موتورهای جستجو رتبه ای نگیرند و توسط کاربران در جستجو ها مشاهده نشوند آنگاه چنین وب سایتی تقریباً بدون استفاده و درآمد خواهد ماند. البته افزایش رتبه و مباحث سئو کاری دشوار و زمان بر است. برای مثال عبارت خرید و فروش خودرو در شیراز یا وب سایت تبلیغاتی در شیراز را در گوگل جستجو کنید، آن وب سایت هایی که در گوگل بالای بقیه وب سایت ها قرار دارند رتبه بالاتری از لحاظ سئو دارند.
  • کم بودن حجم خروجی صفحه ها: یکی از مشکلاتی که اکثر وب سایت های تبلیغاتی دارند سرعت بارگذاری بسیار پایین آن‌هاست که موجب فرار کاربر می شود بنابراین باید تا جای ممکن حجم خروجی وب سایت پایین باشد تا سرعت افزایش یابد که نیاز است وب سایت دارای پیچیدگی کمتری باشد و قالب آن تا جای ممکن ساده باشد. 
  • ساختار منظم و مشخص در فرم ها و صفحات آگهی ها: فرم های ثبت نام، فرم درج آگهی، صفحات نمایش آگهی موضوعات مهمی هستند که در طراحی آن ها باید نکاتی جهت راحتی کاربر در نظر گرفته شود. مثلاً در صفحه ثبت نام کادر ها به طور منظم و مرتب نمایش داده شوند. گاهی اوقات برخی از فرم های ورود اطلاعات آن‌قدر در هم و برهم است که باید 5 دقیقه روی آن متمرکز شد و 5 دقیقه هم با سیستم کپچای آن سرو کله زد تا بتوان در آن ثبت نام کرد یا این که در صفحه نمایش آگهی کاربر باید مدت طولانی ای را به دنبال اطلاعات تماس صاحب آگهی بگردد چون صفحه بسیار شلوغ و در هم و برهم است. این ها مسائلی است که کاربران را فراری می دهد و بعد مدیران وب سایت ها دائماً از ما می پرسند چرا وب سایت ما موفق نمی‌شود و کسی تمایل ندارد در آن آگهی درج کند....

جهت دریافت خدمات طراحی سایت تبلیغاتی در شیراز با ما تماس بگیرید.

 

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید