طراحی سایت در شیراز : وب سایت شخصی

به نام خدا

نقشی که دنیای مجازی در شهرت و برند سازی نام یک شخص دارد غیر قابل انکار است. جهت برند سازیِ نام یک شخص وجود یک وب سایت با نام وی الزامی است

اگر در فکر طراحی یک وب سایت شخصی در شیراز هستید بهتر است ابتدا بدانید چنین وب سایتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

ویژگی های وب سایت شخص:

در یک وب سایت شخصی مهمترین مسائلی که در بدو ورود کاربر به آن می بایست در نظر گرفته شود تا به طور واضح جلوی چشم کاربر باشند موارد زیر است:

بیوگرافی

فعالیت ها

اطلاعات تماس

برای مثال اگر وب سایت متعلق به یک هنرمند نقاش است در بخش بیوگرافی زندگینامه، در بخش فعالیت ها توضیحی از سبک های وی و در بخش تماس نیز اطلاعات تماس با آن هنرمند می بایست قرار داده شود مثلا آدرس کانال تلگرام یا صفحات اینستاگرام و فیس بوک.

نام دامنه:

از آنجا که در وب سایت های شخصی هدف برند سازی و یا معرفی بهتر شخص خواهد بود بنابراین بهتر است نام دامنه مشابه نام شخص باشد.

محتوا در وب سایت های شخصی:

در چنین وب سایت هایی نوع محتوا تقریبا با دیگر وب سایت ها متفاوت است. در پاراگراف های قبلی خواندید که بیوگرافی، فعالیت ها و اطلاعات تماس ارکان اصلی یک وب سایت شخصی می باشند اما به جز این موارد گزینه های زیر را نیز می توان با توجه به حوزه کاری آن شخص در چنین وب سایت هایی قرار داد:

  • رزومه و سوابق کاری: که فایلی خواهد بود در قالب PDF و در آن سوابق تحصیلی، شغلی، مهارت ها و غیره می تواند قرار بگیرد.
  • برخی از نمونه کار ها: برای مثال کسی که استاد خاتم کاری است می تواند تصاویر برخی از کارهای هنری اش را در بخش نمونه کارهای وب سایت شخصی اش قرار دهد.
  • دریافت دیدگاه های کاربران: بهتر است وب سایت شخصی بخشی تحت عنوان دیدگاه های کاربران داشته باشد البته نه در زیر هر پست یا نمونه کار بلکه منظور به طور کلی است.
  • گالری تصاویر شخصی: برای بازیگران یا خواننده ها وجود گالری تصاویر شخصی به طوری که بتواند تعداد زیادی تصویر را به شکل زیبایی به کاربران نشان دهد الزامی است. اما این مورد ممکن است مثلا برای یک طراح گرافیک نیاز نباشد چرا که طراح فقط تصاویری از نمونه کارهایش را در وب سایت قرار می دهد و نیازی به نمایش تصاویر خودش ندارد.
  • بخش بلاگ یا پست ها: البته این مورد در تمام وب سایت های شخصی مرسوم نیست اما وجود آن هم ناهنجار نیست. در صورت تمایل می توانید بخشی تحت عنوان مطالب یا مقاله ها در وب سایت شخصی قرار دهید.

 

طراحی سایت شخصی در شیراز

طراحی:

از آنجا که یک وب سایت شخصی معرف هویت یک فرد است بنابراین الزاما می بایست از یک طراحی گرافیکی منحصر به فرد و زیبا به طوری که با زمینه فعالیت آن شخص سازگار باشد استفاده گردد. به هیچ وجه برای وب سایت های شخصی از سایت ها یا قالب های آماده استفاده نکنید. همچنین برنامه نویسی و پیاده سازی فنی آن بهتر است به صورت اختصاصی باشد یعنی از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده نشود.

سئو:

یک وب سایت شخصی با نام یک فرد ممکن است دامنه ای داشته باشد که حروف آن در ذهن همه کاربران نگنجد بنابراین تجربه نشان داده است که مردم نام یک شخص را به فارسی در گوگل جستجو می کنند و زحمت تایپ کردن نام دامنه او را به خود نمی دهند. بنابراین یک وب سایت شخصی اگر حرفه ای طراحی شده باشد می بایست فرایند سئو نیز روی ان انجام شود تا اگر کسی نام شخص را در گوگل جستجو کرد آن وب سایت در لینک یک باشد.

طراحی سایت شیراز (سایت شخصی)

چند پرسش و پاسخ مرسوم که مشتریان زیاد پرسیده اند:

سوال: آیا نیاز است وب سایت شخصی هرروز به روز رسانی شود؟

پاسخ: الزامی نیست. چنین وب سایت هایی هدفشان جذب بازدید کننده نیست اما اگر هدف جذب بازدید کننده است بهتر است بخشی تحت عنوان بلاگ یا blog در وب سایت راه اندازی شود که می تواند حتی روی یک ساب دامنه باشد آنگاه از آن طریق بهتر می توان نسبت به جذب بازدید کننده اقدام کرد.

سوال: من برای کارت ویزیت و دیگر موارد چاپی ام رنگ خاصی را به کار برده ام آیا بهتر نیست وب سایتم نیز با آن رنگ ها پیاده سازی شود؟

پاسخ: صد البته که بهتر است اما توجه داشته باشید که نوع طراحی شما باید وب سایت اختصاصی باشد و نه قالب های آماده

سوال: آیا می توان از وب سایت های شخصی کسب درآمد کرد و در آن درگاه پرداخت قرار داد؟

پاسخ: فرض کنید شما یک استاد ساخت انگشتر هستید آنگاه این وب سایت می تواند در جهت معروفیت شما بسیار مفید باشد و درآمد غیر مستقیم داشته باشد اما گر منظورتان این است که مشتریانی که درخواست سفارش به شما داده اند را به وب سایت ارجاع دهید و بگویید فلان مبلغ را به صورت آنلاین در سایت پرداخت کنند بله این امکان وجود دارد. بحث درآمد زایی بسیار مفصل است و صرفا با داشتن یک وب سایت شخصی نمی توانید درآمد زایی کنید. اگر منظورتان این است که تعدادی محصول را در یک وب سایت شخصی قرار دهید تا توسط کاربران خریداری شود من پیشنهاد می کنم یک فروشگاه آنلاین حرفه ای روی ساب دامنه سایت شخصیتان پیاده سازی کنید.

سوال: چه اشخاصی می توانند یک وب سایت شخصی داشته باشند؟

پاسخ: هیچ محدودیتی ندارد هر کسی که تمایل داشته باشد می تواند برای سفارش طراحی یک وب سایت شخص اقدام کند اما من به اشخاصی که درحوزه هایی مانند هنر(هر هنری: نقاشی، بازیگری، خوانندگی، صنایع دستی و غیره)، تدریس ، سیاست ، کارآفرینی، مدیریت، کسب و کار  فعالیت دارند پیشنهاد میکنم حتما یک وب سایت شخصی داشته باشند.

سوال: یک وب سایت شخصی چه مزایایی برای ما دارد؟

پاسخ: مزایای یک وب سایت بیشمار است. اما یک وب سایت شخصی می تواند به معروفیت شما، افزایش اعتبار برند نام شخصی شما ، یافتن مشتریان بیشتربرای کار شما، تماس بهتر علاقه مندان و مشتریان با شما کمک کند و همچنین داشتن ایمیل با نام شخصی خودتان نیز یکی از مزیت های بزرگ داشتن یک وب سایت شخصی خواهد بود.

شیرازسان ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت شخصی در شیراز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پیروز و سربلند باشید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید