طراحی وب سایت با asp.net mvc

طراحی وب سایت با استفاده از Asp.net mvc در شیراز را در این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد.

(این مطلب ویژه افرادی نوشته شده که هیچ آشنایی ای با فرایند طراحی وب سایت ندارند)

همانطور که ممکن است بدانید جهت طراحی وب سایت به دو شیوه می توان عمل کرد:

  1. -      استفاده از وب سایت های آماده مدیریت محتوا که کاملاً رایگان هستند و قالب آن‌ها نیز به‌صورت رایگان از اینترنت قابل دانلود است. این شیوه بیشتر برای وب سایت های وبلاگ مانند مناسب است و برای وب سایت های با اهداف بزرگ و یا وب سایت مربوط به کسب و کارها و شرکت های بزرگ به هیچ وجه مناسب نیست. (این صحبت از روی تعصب نبوده بلکه از روی سال‌ها تجربه ذکر می شود و نیازی به بحث ندارد)

در این روش طراحی یا برنامه نویسی ای صورت نمی گیرد بلکه باید واژه نصب کردن را به کاربرد یعنی تمام امکانات مورد نیاز یک وب سایت به‌صورت پلاگین های از قبل درست شده در اینترنت وجود دارد کافی است آن‌ها را دانلود کرد و روی وب سایت نصب کرد.

  1. -      عدم استفاده از نرم افزارهای آماده و طراحی وب سایت از پایه. یعنی تمام اجزا از جمله گرافیک، قالب و بخش های دیگر وب سایت کاملاً از ابتدا یا اصطلاحاً از صفر انجام می شود. واضح است که وب سایت های حرفه ای به این شیوه پیاده سازی می گردند.

روش دوم را طراحی سفارشی یا اختصاصی می نامیم.

در این جا قصد نداریم مزایا و معایب روش های فوق را بررسی کنیم بلکه می خواهیم یکی از شاخه های روش دوم را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

asp.net mvc در شیراز

 

جهت طراحی وب سایت سفارشی تخصص های زیادی نیاز است مانند طراح گرافیک وب سایت، متخصص امنیت، برنامه نویس سمت سرور، طراح و برنامه نویس سمت کاربر، تحلیل گر دیتابیس. که تمام آن‌ها اکیداً می بایست خبره و حرفه ای باشند در غیر این صورت نتیجه کار نهایی حتی از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده هم ضعیف تر خواهد بود.

یکی از موارد و تخصص های مهم، برنامه نویسی سمت سرور می باشد که با زبآن‌های برنامه نویسی مختلفی می توان آن را انجام داد که از ذکر نام آن‌ها خودداری می‌کنم اما پس از سال‌ها تجربه به‌جرئت می توان گفت پی برده‌ایم بهترین آن‌ها Asp.net Mvc می باشد.

چرا Asp.net Mvc

این تکنولوژی توسط مایکروسافت عرضه و پشتیبانی می گردد. در سال‌های اخیر توسعه ی این تکنولوژی چنان قوی و مناسب بوده که امروزه اکثر توسعه دهنده ها در حال مهاجرت به این زبان برنامه نویسی می باشند و روز به روز دامنه استفاده از آن گسترده تر می شود.

نسل قبلی MVC را Asp.net وب فرم می نامیم که گرچه قدرت بالایی داشت اما توسعه سیستم‌های بزرگ با آن کاری دشوار بود اما نسل جدید آن یعنی MVC تقریباً پاسخ گوی هر نوع نیازی و در هر مقیاسی می باشد.

بنابراین با توجه به قابلیت‌های روزافزون asp.net mvc و همچنین پشتیبانی بسیار قوی مایکروسافت از این تکنولوژی منطقی است که جهت طراحی وب سایت های بزرگ از این زبان استفاده کنیم.

سمت سرور یعنی چه؟  Server Side

در توضیحات قبلی متوجه شدید که asp.net mvc جهت برنامه نویسی سمت سرور استفاده می شود.

اگر به برنامه نویسی های مربوط به قالب و گرافیک  و همچنین عملیاتی که توسط کاربران قابل مشاهده است و کاربران با آن تعامل برقرار می کنند سمت کاربر بگوییم (Client Side) آنگاه به بخش هایی که از چشم کاربر پنهان است و فعالیت های مهم مانند ذخیره داده ها در بانک اطلاعاتی و یا بررسی امنیت وب سایت را انجام می دهد، سمت سرور(Server Side) می گوییم.

روند طراحی  وب در شیراز:

ابتدا وب سایت تحلیل می شود

دیتابیس آن نیز در این مرحله طراحی می گردد

ابتدا گرافیک و قالب وب سایت طراحی می گردد

سپس برنامه نویسی سمت کابر انجام می شود

بعد از فرایند های فوق برنامه نویسی سمت سرور به کمک Asp.net Mvc با همکاری متخصص امنیت  انجام می گردد.

در مراحل پایانی نیز سئوکار شروع به کار خواهد کرد.

طراحی وب سایت asp.net mvc در شیراز توسط شیرازسان. با ما تماس بگیرید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید