طراحی وب سایت مشاور املاک در شیراز

به نام خدا

وب سایت مشاور املاک هدفش ارائه خدمات درزمینهٔ ثبت آنلاین و جستجوی ملک توسط کاربران است که مثلاً کاربری ملک مورد نظرش را برای خرید یا اجاره در این وب سایت جستجو می کند و حتی می تواند به صورت آنلاین ملک مورد نظر را از طریق آن وب سایت به مشاور املاک مورد نظرش بسپارد. در این مطلب به بررسی طراحی وب سایت مشاور املاک در شیراز خواهیم پرداخت.

چنین وب سایتی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ طراحی وب سایت مشاور املاک چه تفاوتی با دیگر وب سایت ها دارد؟

در کل چنین وب سایتی نیازی به طراحی قالب گرافیکی پیچیده و خیلی خاص ندارد بلکه کارایی و راحتی کاربر در این وب سایت اهمیت دارد یعنی می توان سرعت و کارایی را فدای زیبایی کرد.

هدف نهایی در این نوع وب سایت ها دو چیز است:

 سپردن ملک توسط کاربران

جستجوی ملک توسط کاربران

بنابراین کاربری که وارد یک وب سایت تخصصی ملک و املاک می شود هدفش خارج از این دو مورد نخواهد بود. حال تصور کنیم کاربر وارد سایت شده، از آنجا به بعد وظیفه ما است که در جذب او نهایت سعی و تلاش را کنیم که می بایست طراحی وب سایت مشاور املاک را طوری انجام داده باشیم که در این رسیدن به این هدف موفق تر باشیم.

طراحی سایت خبری در شیراز

 

طراحی باید چگونه باشد؟

با توجه به هدف نهایی طراحی باید به گونه ای باشد که کاربر در کمترین زمان و با کمترین پیچیدگی بتواند ملک خود را ثبت کند و همچنین نوع دیگر کاربران بتوانند با کمترین پیچیدگی ملک مورد نظر را جستجو کنند.

نکته مهم این است که هنگام طراحی ممکن است خودمان حدس بزنیم که فلان روش ساده است و دارای پیچیدگی های کمی است اما بهتر است بدانید تشخیص این که پیچیدگی در کدام نوع طراحی کمتر است کار راحتی نیست و نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد که این مورد را باید طراح وب سایت دارا باشد.

مباحث تجربه کاربری که قبلاً بارها درباره آن سخنرانی کرده ایم در اینجا به میان می آید و می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در اکثر مواقع خیلی از وب سایت های مشاور املاک در شیراز را که بررسی می کنیم متوجه می شویم همه راه ها را به خوبی جلو رفته اند اما در بحث تجربه کاربری و رابط کاربری ضعیف عمل کرده اند که همین موجب عدم پیشرفت کسب و کار آنها شده به طوری که این روز ها پیام های زیادی برایم ارسال می شود با محتوای این که چرا کسب و کارشان رونق نمی‌گیرد وقتی در 10 ثانیه اول سایت آنها را باز می کنم متوجه می شوم مشکل از کجاست. اما خودشان تصور می کنند طراحی سایتشان حرفه ای است.

اکنون جدا از مباحث شیوه طراحی و مسائل مربوط به تجربه کاربری، به بررسی موضوع امکانات یک وب سایت مشاور املاک خواهیم پرداخت:

یک وب سایت مشاور املاک که قرار است دو امکان ثبت ملک توسط کاربران و جستجوی ملک را داشته باشد باید دارای چه امکاناتی باشد؟

به جز موارد پیش فرض که همان بخش ثبت نام کاربر و یا جستجو این قبیل مسائل هستند، موارد زیر نیز بسیار مهم می باشند:

  • ثبت مکان ملک روی نقشه گوگل توسط کاربر و نمایش مکان آن هنگام نمایش. البته پیاده سازی آن باید به گونه ای باشد که موجب کاهش سرعت صفحه نشود.
  • امکان ثبت ملک بدون نیاز به ثبت نام و لاگین در سایت. جهت کاهش پیچیدگی ثبت ملک
  • امکان جستجوی بسیار سریع بدون بارگذاری مجدد صفحه در هنگام جستجوی املاک
  • قابلیت نشانه گذاری املاک مورد نظر کاربر
  • قابلیت ارسال املاک جدید ثبت شده که مطابق جستجوی یک کاربر هستند به ایمیل وی
  • تفکیک هوشمند املاک
  • قابلیت بهینه سازی تصاویر ارسال شده توسط کاربران
  • امکان جلوگیری از نشر و ایندکس شدن اطلاعات شخصی کاربران در موتور های جستجو
  • کنترل صددرصدی روی سئوی هر فایل (هر ملک)
  • و موارد دیگر که شامل الزامات و امکانات عادی یک وب سایت مشاور املاک می باشد که از ذکر آن ها خود داری می‌کنیم.

بستر پیاده سازی باید چگونه باشد؟

وب سایت مشاور املاک به هیچ وجه نباید با CMS های آماده ای مانند جوملا یا وردپرس راه اندازی شود. این موضوعی است که برای ما به اثبات رسیده، نه تعصب و نه هیچ چیز دیگر در بیان این مورد دخیل نیست، اگر برای طراحی وب سایت مشاور املاک از مدیریت محتواهای آماده استفاده شود تنها کسی که ضرر جبران ناپذیری میکند کارفرما و صاحب وب سایت است، از طرفی کسی که سود زیادی با کمترین زحمت می برد طراح وب سایت است.

نکات و موارد زیادی را برای طراحی وب سایتی درزمینهٔ تخصصی املاک باید رعایت کرد که بیان همه آن ها در این مطلب نمی گنجد

شیرازسان ارائه‌دهنده خدمات طراحی وب سایت مشاور املاک در شیراز: جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید