طراحی سایت خبری در شیراز

به نام خدا

منظور از وب سایت خبری وب سایت هایی است که هدف آن‌ها فقط ارائه اخبار می باشد که می تواند مربوط به یک روزنامه، انتشاراتی، سازمانی خاص یا حتی یک شخص حقیقی باشد.

در این نوشتار درباره طراحی وب سایت خبری در شیراز بحث خواهیم کرد و با تفاوت های یک وب سایت خبری با دیگر وب سایت ها آشنا خواهید شد.

شاید با خود بگویید این هم وب سایتی است مانند همه وب سایت های دیگر که در آن ها مطلبی را منتشر می کنیم، اینجا هم به همان صورت است. اما بهتر است بدانید طراحی وب سایت خبری از جنبه های زیادی با دیگر وب سایت های اطلاع رسانی متفاوت است و دارای ویژگی های خاصی باید باشد که در ادامه برخی از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

طراحی سایت خبری در شیراز

طراحی قالب و ساختار:

ساختار وب سایت باید به گونه ای باشد که کاربر با کمترین زحمت به بیشترین و دلخواه ترین محتوای مورد نظرش دست یابی داشته باشد.

زمانی که کاربری وارد وب سایت خبری می شود ظاهر و گرافیک وب سایت برایش مهم نیست، نیازی نداریم طراحی قالب آن‌قدر گرافیکی و خاص باشد به طوری که او را جذب کند بلکه چنین کاربری محتوا برایش مهم است و این محتوای سایت است که باید جذبش کند بنابراین باید راحت به محتوای مورد نظرش برسد مثلاً دسته بندی های مناسب اخبار در منو های بالای سایت قرار بگیرد، آخرین، پربازدید ترین و پربحث ترین اخبار در صفحه نخست به شیوه‌ای مناسب قرار گرفته باشد و غیره

همچنین وقتی کاربر یک خبر را مطالعه کرد بتواند اخبار مرتبط و یا جدیدترین اخبار را در زیر خبری که در حال مطالعه است به‌نحوی‌که وی را اذیت نکند مشاهده کند.

در جمله قبلی منظور به‌هیچ‌وجه این نبود که طراحی گرافیکی قالب اهمیتی ندارد. اتفاقاً طراحی یک قالب شیک، ساده، و کاربرپسند بسیار در جذب بازدیدکننده مؤثر خواهد بود اما در اینجا اولویت محتوا بیشتر است بااین‌حال می‌دانیم که این دو مورد مکمل یکدیگر هستند یعنی اگر محتوا عالی باشد ولی ظاهر وب سایت مناسب نباشد ممکن است بازدیدکننده‌های زیادی را از دست بدهیم و برعکس آن نیز صدق می‌کند.

نوع فونت، خوانا بودن آن، رنگ و اندازه سه مورد بسیار ساده هستند اما جالب است بدانید که این سه مورد بیشتری تأثیر را در جذب یا فراری دادن کاربران یک وب سایت دارند.

سئو:

در وب سایت های خبری هر صفحه و هر خبری می‌بایست الزاماً طبق اصول سئو پیاده سازی شده باشند و همچنین Rich Snipets ها نیز در آن‌ها پیاده سازی شده باشد.

یکی دیگر از مسائل مرتبط با سئو در طراحی وب سایت خبری این است که مدیر وب سایت باید کنترل 100 درصد روی متاتگ های سئوی وب سایت داشته باشد یعنی بتواند برای هر صفحه، یا هر خبر تگ عنوان، آدرس صفحه، متاتگ توضیحات و دیگر متاتگ های مربوط به شبکه های اجتماعی را ویرایش کند.

بستر پیاده سازی:

وب سایت های خبری برخلاف دیگر وب سایت ها دارای بازدید های بسیار زیادی هستند و اگر بستر پیاده سازی ضعیف باشد وب سایت در آینده دچار مشکلات زیادی خواهد شد مثلاً در زمانی که تعداد بازدید ها بالا می رود به علت ضعف سخت افزاری سرور یا برنامه نویسی، وب سایت برای تعدادی از کاربران یا باز نمی شود و یا به کندی باز می شود.

از لحاظ جزئیات سرور، بهتر است هنگام طراحی نوع و مقیاس آن را مشخص کنید اما از لحاظ بستر پیاده سازی و برنامه نویسی وب سایت تجربه نشان داده که استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس یا جوملا بزرگترین اشتباه مدیر یک وب سایت خبری است و صد در صد تأکید می کنیم که وب سایت خبری باید به صورت سفارشی و از پایه برنامه نویسی شود تا کنترل صد در صد بر روی تمام اجزای آن داشت که در این صورت امنیت وب سایت نیز به خطر نخواهد افتاد.

بر اساس سال ها تجربه نه از روی تعصب به شما پیشنهاد می کنیم چنین وب سایت هایی را بهتر است با Asp.net mvc طراحی کنید (تمام زبان های برنامه نویسی دیگر را به خوبی آزموده ایم، هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد)

طراحی وب سایت خبری شیراز

امکان دسته بندی نا محدود اخبار:

تمام اخبار می‌بایست در گروه های جداگانه قرار بگیرند و تأکید می شود که هر خبر فقط می تواند در یک گروه قرار بگیرد و نباید در چند گروه یا دسته قرار بگیرد.

اگر خبری بین چند دسته مختلف مشترک بود آنگاه می‌بایست از برچسب ها استفاده کرد که لازم است در طراحی وب سایت قابلیت افزودن برچسب نیز برای خبر در نظر گرفته شود.

دیدگاه ها:

یکی از مهمترین مواردی که موجب بازگشت کاربران به صفحه یک خبر می شود دیدگاه های آن خبر است. به همین دلیل می‌بایست در طراحی و پیاده سازی آن نهایت دقت را به کاربرد تا کاربران بتوانند به راحتی با این قسمت تعلامل داشته باشند مثلاً به راحتی دیدگاهشان را ثبت کنند، کد کپچا سخت نباشد، کادرهای ورود اطلاعات ناهنجار نباشند، کاربر بتواند به دیگران پاسخ دهد به عبارتی قابلیت پاسخ‌دهی چند سطحی برای دیدگاه ها پیاده سازی شده باشد، هنگام تائید دیدگاه یک ایمیل به کاربر ارسال شود، هنگام پاسخ دادن کاربران به یک دیدگاه باید یک ایمیل برای فرستنده آن دیدگاه ارسال شود و ...

اشتراک خبر:

در صفحه نمایش هر خبر می‌بایست دکمه های اشتراک گذاری خبر در صفحه های اجتماعی الزاماً وجود داشته اما به‌نحوی‌که موجب آزار چشمان کاربر نشود.

محتوا:

وقتی کاربری وارد سایت می شود هدفش فقط مطالعه متن خبری است که شما قرار داده‌اید. گاهی اوقات سایت های خبری صفحه نمایش یک خبر را آن‌قدر شلوغ و پیچیده می‌کنند که همه چیز در آن پیدا است به جز متن اصلی.

بنابراین در صفحه نمایش خبر متن اصلی خبر می‌بایست با متنی واضح و خوانا تنظیم شده باشد، نباید تبلیغات بیش از حد در بالای سایت کاربر را مجبور کند چند ثانیه به دنبال متن اصلی بگردد.

موبایل:

وب سایت های خبری به دلیل ماهیت آن‌ها و تعداد بالای بازدیدکنندگان باید تا جای ممکن بهینه و با سرعت بالایی طراحی شوند تا در موبایل نیز به خوبی کاربران را به هدفشان برسانند.

افزایش درصدِ استفاده از موبایل بر هیچ کس پوشیده نیست به همین دلیل می‌بایست توجه ویژه به نسخه موبایلی وب سایت خبری تان داشته باشد. بحث در این رابطه بسیار گسترده است و بهتر است در مطلبی جداگانه در باره آن صحبت کنیم اما بهتر است یک وب سایت خبری از AMP بهره ببرد که در باره آن در آینده توضیح خواهیم داد.

تبلیغات:

علاوه بر موارد دیگر، تبلیغات یکی از راه های خوب کسب درآمد در وب سایت های خبری است. یک وب سایت خبری در طراحی آن باید قابلیت قرار دادن بنر های تبلیغاتی هم در نظر گرفته شود اما نحوه چیدمان آن‌ها باید به گونه ای باشد که نظم صفحه را به هم نزد و موجب فرار کاربران نشود مثلاً در برخی وب سایت های خبری کاربر باید صفحه را به مقدار زیادی اسکرول کند، از تبلیغات بسیار زیاد بالای صفحه عبور کرده تا به متن مورد نظرش برسد چه مطمئن باشید چنین وب سایتی هیچ وقت به نتایج خوب دست نخواهد یافت

طراحی وب سایت خبری در شیراز: در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با ما تماس بگیرید.

 

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید