18 آیتم بسیار مهم در صفحه نمایش محصول در یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای را بشناسید (قسمت اول)

18 آیتم بسیار مهم در صفحه نمایش محصول در یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای را بشناسید (قسمت اول)

آیا به دنبال راهی برای افزایش فروش کالاهای فروشگاه اینترنتی خود هستید؟

در میان تمام صفحات، "صفحه ی نمایش محصول" مهم ترین و تاثیر گذار ترین نقش را در سود دهی و بازدهی یک فروشگاه اینترنتی دارد.

بازدید کنندگانِ هر فروشگاه اینترنتی، در صفحه ی نمایش محصول:

  • یا تصمیم به خرید گرفته و به عبارت بهتر تبدیل به مشتری می شوند
  • و یا سایت را بدون خرید و پرداخت رها می کنند.

از این رو، صفحات نمایش محصول نیازمند بهینه سازی قدرتمند تری برای افزایش بازدهی سایت هستند.

اگر مایل به افزایش نرخ تبدیل صفحات نمایش محصول، در فروشگاه اینترنتی تان هستید، ما این 18 تکنیک طلایی را به شما پیشنهاد می کنیم:

1. نوار پیمایش

 بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط Baymard Institute، سایت های تجارت الکترونیک باید دارای دو نوع مختلف از نوار پیمایش باشند:

  1. سلسله مراتبی
  2. بر اساس تاریخچه ی صفحات بازدید شده توسط کاربر

نوار پیمایش سلسله مراتبی:

 " آدرس صفحه ی در حال بازدیدِ کاربر را به ترتیب صفحات مادر یا ریشه ی آن نمایش می دهد."

بدون وجود این نوع نوار پیمایش، کاربران در تشخیص مکانی که اکنون در آن حضور دارند، سر در گمی خواهند شد، نمی توانند به آسانی به سایر دسته های محصولات سایت رجوع کنند و بنابراین احتمال خروج سریع آن ها از سایت بسیار زیاد خواهد بود.

اجازه دهید این مطلب را به بیانی ساده تر با یک مثال تشریح کنیم:

فرض کنید به عنوان یک کاربر وارد یک فروشگاه اینترنتی شده اید.

ابتدا از میان صفحات مختلف (نظیر : کالای دیجیتال، میز و چیدمان اداری، لوازم تحریر) صفحه ی کالای دیجیتال را انتخاب کرده

سپس از میان چند گزینه ی "گوشی ها و تبلت ها" و "لوازم جانبی" و "لپ تاپ و الترابوک"؛ گزینه ی "لپ تاپ و الترابوک" را انتخاب نموده و وارد این صفحه شده اید.

حال اگر نوار پیمایشی مانند تصویر زیر در اختیار نداشته باشید و تصمیم به بازگشت به صفحه ی لیست تمام کالاهای دیجیتال و بازدید از لیست "گوشی ها و تبلت ها" بگیرید؛ راهی جز انتخاب مکرر دکمه ی بازگشت مرورگر خود برای رسیدن به صفحه ی در بر دارنده ی مجموعه های کالاهای دیجیتال، نخواهید داشت.

نکات طراحی فروشگاه اینترنتی

به احتمال زیاد در چنین شرایطی از سایت خارج شده و مجدداً برای جست و جوی "لیست فروش ِفروشگاه های اینترنتی موبایل" به موتور جست و جو رجوع خواهید کرد. (فرار کاربر از سایت!)

بر خلاف "دکمه ی بازگشت" که بر اساس "تاریخچه ی صفحات بازدید شده" عمل می کند، نوار پیمایش سلسله مراتبی، امکان مشاهده ی دیگر صفحات بازدید نشده را بدون نیاز به بازگشت به صفحات تکراری و پیموده شده، فراهم می کند.

(در این مثال تنها کافی است بر روی عبارت "کالای دیجیتال" در نوار پیمایش کلیک کرد.)

از سوی دیگر، باید این نکته را در نظر داشت که بازدید کنندگان از طریق منابع مختلفی وارد صفحات نمایش محصولات می شوند.

به عنوان مثال، ممکن است کاربری که از طریق موتور گوگل وارد صفحه ی نمایش یکی از محصولات سایت شده باشد، نیاز به مشاهده ی محصولات بیشتر مشابه با آن کالا را داشته باشد.

با استفاده از نوار پیمایش سلسله مراتبی می توانید امکان مشاهده ی دسته های مادر و مشمول کالا را فراهم آورده تا کاربران بدون نیاز به خروج از سایت و مراجعه ی مجدد به موتور گوگل، بتوانند صفحه ی مد نظر خود را به آسانی بیابند و به این ترتیب نرخ ماندگاری کاربران افزایش یابد.

به عنوان مثال، می توانید سایت Nordstromرا در تصویر زیر مشاهده کنید.

اصول طراحی صحیح سایت فروشگاهی

کاربران با استفاده از کلید " Back to results" به آسانی می توانند وارد لیست نمایش محصولات مرتبط با این کالا شوند و محصولات بیشتری را مشاهده کنند.

به این ترتیب احتمال یافتن کالای مد نظر کاربر و خرید وی از سایت به مراتب افزایش می یابد.

2. نام محصول

به طور معمولا نام کالا تاثیر چندانی بر روی نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی ندارد.

با این حال یک نام جذاب و جلب توجه کننده می تواند احتمال بازدید از کالا را افزایش دهد.

برای مقاصد سئو، تگ های عنوانِ منحصر به فردی را برای هر یک از کالاهایتان ایجاد کنید.

برای اطمینان از منحصر به فرد بودن تگ های هر صفحه، می توانید نام برند، نام محصول، مدل، نوع و غیره را در تگ های صفحه قرار دهید.

3. تصاویر

تصاویر، از اساسی ترین و ضروری ترین المان ها در صفحات محصولاتِ هر فروشگاه اینترنتی، هستند.

کاربران تمایل به مشاهده ی دقیق کالا دارند.

بنابراین هرچه تصویر کالا جزئیات و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد؛ شناخت کالا برای بازدید کننده آسان تر شده، اعتماد وی به سایت و کالای مربوطه افزایش می یابد و بنابراین احتمال فروش محصول بسیار بیشتر خواهد بود.

تصاویر می بایست:

  • کاملاً واضح و با کیفیت باشند
  • کالا را به نحو برجسته ای نشان دهند و به عبارت بهتر اجزای نامرتبط در تصویر وجود نداشته باشد و نیز میان کالا و پس زمینه ی آن تضاد رنگی کافی وجود داشته باشد.
  • سرعت بارگذاری بالایی داشته باشند
  • امکان فوکوس و بزرگ نمایی آن ها برای مشاهده ی دقیق تر جزئیات تصویر وجود داشته باشد.
  • هرچه تعدا تصاویر بیشتری از هر کالا نمایش دهید، بهتر است.

بنابراین از "زوایای مختلف" و نیز در "شرایط متفاوت" (به عنوان مثال: در نور های متفاوت و زمان های مختلف از روز) از کالا عکس برداری کنید و در صفحه ی نمایش محصول قرار دهید.

Rent the Runway از روش بسیار جالبی استفاده کرده است و علاوه بر نمایش تصاویر رسمی محصول، بخشی را به نمایش: " تصاویر خریداران سابقی که لباس در حال فروش را به تن دارند، به همراه نظر آن ها در رابطه با این محصول،" اختصاص داده اند.

طراحی بخش تصویر محصول در فروشگاه اینترنتی

اصول طراحی رابط کاربری سایت فروشگاهی

4. فیلم ها

فیلم ها از روش های بسیار قدرتمند در تحت تاثیر قرار دادن مشتریان به شمار می روند.

Zappos از ویدیو ها، به منظورِ نمایشِ "جلوه ی واقعی کفش های این فروشگاه اینترنتی، در پای انسان، هنگام قدم برداشتن به سمت جلو و عقب،" استفاده می کند.

تاثیر ویدیو ها در نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی

زمانی که مدل، در ویدیو باکفش به عقب و جلو حرکت می کند، خریدار به خوبی می تواند تشخیص دهد که آیا کفش برای وی مناسب است و یا اینکه آیا این کفش مناسب محل و شرایط مد نظر او است یا نه.

5. تصاویر 360 درجه

با وجود اینکه خریداران در فروشگاه اینترنتی تان حضور فیزیکی ندارند، می توانید دید 360 درجه و کامل محصول را به آن ها نشان دهید!

سرویس دهندگانی مانند Arqspin امکان عکس برداری از محصول با استفاده از دوربین شخصی و معمولی و تبدیل تصاویر گرفته شده به یک عکس 360 درجه ی یک پارچه از کالا، را برای صاحبان کسب و کار ها فراهم کرده اند.

مدیرانِ سایت های فروشگاهی با استفاده از این دست ابزار ها به آسانی، تنها با به کارگیری یک دوربین عکاسی و یا حتی دوربین های گوشی های موبایل می توانند تصاویر 360 درجه از کالا تهیه کرده و در صفحه ی محصولات خود قرار دهند.

6. توضیحات محصول

بهترین توضیح از محصول، توضیحی است که به کاربر این باور را منتقل کند که:

" با خریدِ این کالا می تواند فرایندِ استفاده ی بسیار راحت تر و دلچسپ تری را نسبت به کالاهای مشابه، تجربه کند. "

هرچه توضیحات کامل تر باشند، بهتر است.

تاکید می کنیم که خود را محدود به توضیحات ارائه شده توسط سازنده ی کالا نکنید و متون تخصصی و منحصر به فردی را برای کالاهایتان تهیه و تنظیم نمایید.

با تدوین متون جدید و بهتر، نه تنها می توان نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی را افزایش داد، بلکه منافع زیادی از باب سئو و رنکینگ موتور های جست و جو نیز نصیب تان خواهد شد.

Best Made Co توضیحات مختلف و متعارف موجود برای هر یک از کالاهایش را در قالب یک "داستان" بازنویسی می کند.  آن ها یکی از محصولات خود را اینگونه توصیف می کنند:

"تبر زدن به سبک آمریکایی!"

افراد می توانند یک تبر یکسان با این نمونه موجود در این فروشگاه اینترنتی را به قیمت 50 دلار خریداری کنند، اما این فروشگاه این تبر را 350 دلار قیمت گذاری کرده است.

آن ها چگونه می توانند این چنین مبلغ نجومی ای برای یک ابزار بسیار ساده  در نظر بگیرند؟!

دقت کنید که آن ها چگونه اطلاعات بسیار دقیقی را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. اطلاعات جالب و ریزی همچون مقدار دقیق فولاد آلیاژ به کار رفته در ساخت سر این تبر!

نکات محتوای معرفی محصول

7. جزئیات محصول

در کنار توضیحات محصول، چه جزئیات و جنبه های دیگری را می توانید در اختیار کاربران قرار دهید؟

به هر سوال احتمالی که خریداران ممکن است در رابطه با محصولتان داشته باشند پاسخ دهید و به این ترتیب خطر ترک صفحه ی نمایش محصول به دلیل عدم توانایی کاربر در شناخت کامل و کافی محصول، را به حداقل برسانید.

Rent the Runway عملکرد بسیار مناسبی در این بخش دارد.

آن ها نه تنها اطلاعات کلی، نظیر سایز لباس را در لیست اطلاعات محصول قرار می دهند بلکه اطلاعات بیشتری، نظیر نوع لباس زیری که باید با لباس مربوطه استفاده شود و غیره را نیز در اختیار کاربران قرار می دهند.

به طور مشابه، شما نیز می توانید نکاتی در رابطه با نحوه ی استفاده از محصولات تان، در صفحه ی نمایش محصول، قرار دهید.

Best Made Co. توضیحاتی در رابطه با مراقبت از تبر، با استفاده از روغن کاریِ آن، را در توضیحات خود آورده است و درواقع با این کار به دو هدف مهم دست یافته است:

  • ارائه ی اطلاعات ارزشمند در رابطه با کالا به مشتریان
  • القای این باور که تبر های فروشی آن ها تا مدت طولانی با دوام و با کارکرد خوب باقی خواهند ماند.

8. گزینه های مختلف از محصول

آیا کالا ی فروشی شما در رنگ ها، سایز ها و مدل های مختلفی موجود اند؟ اطمینان حاصل کنید که خریداران بتوانند به راحتی این گزینه ها را مشاهده و یکی را انتخاب کنند.

Bellroy با نمایش گزینه های مختلفِ کیف های پول در حال فروشش در کنار یکدیگر، توانسته است به خریداران و کارابرانش در تشخیص راحت تر و سریع تر آیتم مناسبشان کمک کند.

 

نمایش محصولات فروشگاه اینترنتی

ادامه ی نکات را در قسمت دوم این مطلب مطالعه کنید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید